Οδηγούμε: Nissan Micra 0.9 IG-T (vid+pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on November 19, 2017, 9:30 pm
21 secs

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Μπορεί η πανευρωπαϊκή παρουσίασή του να έγινε πριν από περισσότερο από έναν χρόνο, στη χώρα μας, όμως, η εμπορική διαδρομή του ξεκίνησε στα μέσα της περασμένης άνοιξης. Κι η αλήθεια είναι πως η αποδοχή του από το αγοραστική κοινό ήταν παραπάνω από θερμή. Οι λόγοι, προφανείς. Είναι Nissan. Κι όχι οποιοδήποτε Nissan, αλλά το Micra, το οποίο εδώ και περισσότερα από 35 χρόνια αποτελεί «σημείο αναφοράς» στην κατηγορία του. Είναι μοντέρνο, έχοντας αποβάλλει οποιαδήποτε σύνδεσή του με το παρελθόν. Και είναι και   turbo!

Πέμπτη γενιά, λοιπόν, για το ιαπωνικό σουπερμίνι, το οποίο δείχνει και είναι καλύτερο από ποτέ. Συμπληρώνοντας αισίως τα 35 χρόνια του στην παραγωγή, το Micra είναι πιο ώριμο, πιο πλήρες, πιο ευρύχωρο, πιο ξεχωριστό ως προς την εμφάνισή του, πιο ασφαλές. Είναι ένα αυτοκίνητο που σου προσφέρει τα πάντα, σε μια εποχή πολύ δύσκολη για την αυτοκίνηση.

Πλέον ο μέσος αγοραστής αποκτά το νέο αυτοκίνητό του με ορίζοντα σχεδόν δεκαετίας, ως εκ τούτου είναι πολύ σημαντικό για τις εταιρίες να φτιάχνουν οχήματα που να διατηρούν τη διαχρονικότητά τους και να μην… ξεπερνιούνται αισθητικά μέσα σε λίγους μήνες!

Νέο Nissan Micra, λοιπόν. Απ’ όποια πλευρά κι αν το δεις είναι όμορφο. Αντικειμενικά. Οι Ιάπωνες ενσωμάτωσαν και στο νέο Micra τη σχεδιαστική φιλοσοφία με τη μάσκα τύπου «V», με συνέπεια με το που το βλέπεις από μακριά να καταλαβαίνεις ότι είναι Nissan. Πάμε στο πλαϊνό. Τι κι αν το νέο Micra είναι αποκλειστικά πεντάθυρο; Οι γραμμές παραπέμπουν σε έξυπνο τρίθυρο, με τις χούφτες των πίσω θυρών να είναι κρυμμένες, ενώ η μαύρη επιφάνεια στην πίσω κολώνα δημιουργεί την εντύπωση πως η οροφή αιωρείται. Σημαντικό πως ο αεροδυναμικός συντελεστής είναι μόλις 0,29!

Στο πίσω μέρος, είναι καθαρές οι γραμμές, έντονες οι ακμές στα φωτιστικά σώματα που τουλάχιστον εμάς μας άρεσαν πολύ και έχει ξεχωριστό χαρακτήρα, τον οποίον δεν συναντάς σε κανένα άλλο μοντέλο της Nissan.

Εσωτερική… επανάσταση!

Στο εσωτερικό υπήρξε… επανάσταση! Η απτή ποιότητα εκτοξεύτηκε, συγκριτικά με την τέταρτη γενιά, μιας και πέραν των πολύ καλών υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί, κορυφαίου επιπέδου είναι η συναρμογή, η εργονομία, αλλά και η εικαστική σύλληψη! Το ταμπλό είναι πανέμορφο, με τη διχρωμία στη μαλακή επένδυση να το κάνει ξεχωριστό. Ενσωματώνει το σύστημα infotainment, το οποίο είναι εύκολο στον χειρισμό, αν και θα θέλαμε να το είχαν αναβαθμίσει οι Ιάπωνες ως προς το κομμάτι των γραφικών.

Οι χώροι είναι άφθονοι για τους εμπρός επιβάτες, στο πίσω κάθισμα θα βολευτούν άνετα δύο ενήλικες ανεξάρτητα από τη σωματοδομή τους, ενώ εάν είναι λίγο πιο μικρόσωμοι, θα δημιουργηθεί χώρος και για τρίτο επιβάτη πίσω. Πολλές κι εύχρηστες είναι οι θήκες για μικροαντικείμενα εμπρός και πίσω, μεγάλος, πλήρως εκμεταλλεύσιμος ο χώρος αποσκευών των 300 λίτρων, ενώ ακόμα και τα… 17 κουμπιά στο flat bottomed τιμόνι είναι σωστά τοποθετημένα και δεν χρειάζεται ο οδηγός παρά ελάχιστα λεπτά για να εξοικειωθεί απόλυτα με τις λειτουργίες τους.

Το πρώτο Micra turbo βενζίνης!

Το Micra της δοκιμής μας αποτελεί από μόνο του μια καινοτομία για τη Nissan και το συγκεκριμένο μοντέλο, μιας και είναι ιστορικά το πρώτο Micra που εφοδιάζεται με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης. Πρόκειται για τον τρικύλινδρο των 898 κ.εκ., ο οποίος είναι πολύ «ζωντανός» από το φάσμα των μεσαίων στροφών και προς τα πάνω, χαρίζοντας επιτάχυνση από στάση σε περίπου 12’’, ενώ η τελική ταχύτητα είναι της τάξης των 175 χιλιομέτρων. Με λίγα λόγια πολύ καλές τιμές για «εννιακοσάρι», αν και θα θέλαμε να ήταν κάπως πιο… πρόθυμος και στις χαμηλές στροφές, μιας και μέχρι τις 2.250 σ.α.λ., οπότε και «ξυπνάει» το turbo για τα καλά, θα έλεγε κανείς πως είναι πάλλον υποτονικός.

Πολύ καλή είναι η συνεργασία του με το κιβώτιο ταχυτήτων των πέντε σχέσεων, στο οποίο ο οδηγός θα καταφύγει όταν οι στροφές… πέσουν. Ναι, θα θέλαμε και μια έκτη σχέση στο κιβώτιο, όμως η λειτουργία του είναι εύρυθμη και, το σημαντικότερο, συμβάλλει στο να διατηρείται σε υψηλό επίπεδο η οικονομία. Για του λόγου το αληθές, η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας δεν ξεπέρασε τα 6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, ενώ οι εκπομπές ρύπων είναι της τάξης των 99 γραμμαρίων, όπερ σημαίνει πως με την ισχύουσα νομοθεσία πληρώνει τέλη κυκλοφορίας μόλις 89 ευρώ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: Πετρελαίου, 898 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 90 hp/5.500 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 140 Nm/2.250 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson

Ανάρτηση πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Ταμπούρα

Επιτάχυνση 0-100: 12,1’’

Τελική ταχύτητα: 175 χλμ

Χώρος αποσκευών: 300 lt

Ρεζερβουάρ: 41 lt

Κατανάλωση (μικτή): 4,4 Lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 99 γρ

Τιμή: 14.090 ευρώ

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος