Οδηγούμε: Nissan Juke Nismo RS 4WD (pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on August 23, 2017, 6:00 am
26 secs

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Ήταν από τα αυτοκίνητα που ο υπογράφων περίμενε αρκετό καιρό για να οδηγήσει. Θέλετε η διαφορετικότητά του σε σχέση με οτιδήποτε άλλο κυκλοφορεί ανάμεσά μας και «ακουμπά» την κατηγορία των SUV; Θέλετε επειδή καθετί γρήγορο ανέκαθεν με συγκινούσε; Ίσως και τα δύο. Και είναι αλήθεια πως στη θέα του Juke Nismo RS υπήρξε ένα… σκίρτημα!

Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή. Δεν είναι εύκολο πράγμα να πάρεις ένα SUV με τόσο ξεχωριστή προσωπικότητα όπως το Juke και να το κάνεις ένα από τα πιο γρήγορα αυτοκίνητα της κατηγορίας του. Θέλει θάρρος, στόχευση, αλλά και την τεχνογνωσία των μηχανικών της Nismo, οι οποίοι γνωρίζουν πολύ καλά πώς να «μεταμορφώνουν» τα ιαπωνικά μοντέλα.

Το κοιτάς απ’ έξω. Τόσο ίδιο αλλά και τόσο διαφορετικό από τα «κοινά» Juke. Πιο χαμηλό, πιο «φουσκωμένο» χάρη στα «φρύδια» των τροχών και τους εντυπωσιακούς προφυλακτήρες, πιο σπορ ελέω πίσω αεροτομής, της απόληξης της εξάτμισης πολύ όμορφων ζαντών αλλά και των κόκκινων «πινελιών» στο εξωτερικό. Και πάντα τόσο διαφορετικό από οτιδήποτε άλλο κυκλοφορεί ανάμεσά μας και φέρει τέσσερις τροχούς.

Πας και μέσα. Το ταμπλό είναι ίδιο, με εξαίρεση την απομίμηση ανθρακονημάτων στην κεντρική κονσόλα. Το τιμόνι, όμως, είναι καταπληκτικό, χάρη στην επένδυση από αλκαντάρα, η οποία σε παραπέμπει σε αγωνιστικό μοντέλο. Όπως, φυσικά, και τα πανέμορφα μπάκετ της Recaro. Παρότι είναι αρκετά «σφιχτά» ειδικά αν έχεις μερικά κιλάκια παραπάνω, ακόμα και στην πολύωρη μετακίνηση στην πραγματικότητα δεν θα σε κουράσουν. Αρκετοί είναι οι χώροι για μικροαντικείμενα, καλή η εργονομία, πολύ ποιοτικά όλα τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί. Τέσσερις ενήλικες θα βολευτούν άνετα στο εσωτερικό του Juke Nismo. Στις αποσκευές κάπου μας τα… χαλάει το ιαπωνικό SUV, μιας και ναι μεν το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 354 λίτρα, όμως το σχήμα του δεν εξυπηρετεί για τη φόρτωση πιο μεγάλων αντικειμένων.

Το κουμπί της… ευτυχίας!

Κάθεσαι, λοιπόν, στο μπάκετ, πατάς το μπουτόν της ενεργοποίησης του κινητήρα κι ένας κάπως πιο μπάσος ήχος φτάνει στ’ αυτιά σου. Κουμπώνεις το αυτόματο κιβώτιο στη θέση «D» και… ξεχύνεσαι στον δρόμο. Το CVT στην καθημερινή κίνηση στην πόλη αποδεικνύεται πολύ πρακτικό, καθώς ξεχνάς το αριστερό σου πόδι απλωμένο και δεν ασχολείσαι με… ποταπά πράγματα όπως οι αλλαγές σχέσεων. Στον ανοιχτό δρόμο η επιλογή των αλλαγών σχέσεων από τα paddles είναι μονόδρομος, αν θέλεις να αισθανθείς την πραγματικά σπορ εικόνα του Juke Nismo. Όχι ότι στην πλήρως αυτόματη λειτουργία του το CVT υστερεί ως προς τη λειτουργία του. Όμως δεν σου δημιουργεί την αίσθηση πως μπορείς να εκμεταλλευτείς τις πραγματικές ικανότητες του αυτοκινήτου. Paddles, λοιπόν, και όλα είναι σούπερ!

Κι επειδή το Juke δεν παύει να είναι ένα SUV, παρά το μειωμένο ύψος του σε σχέση με τις απλές εκδόσεις, μπορεί πολύ άνετα να κινηθεί και στο χώρο. Πολύτιμος αρωγός του οδηγού η τετρακίνηση, η οποία συμβάλλει ώστε το Juke Nismo να προσφέρει απλόχερα χαρά στον οδηγό του και εκτός δρόμου!

Σβέλτο και ενθουσιώδες!

Οι Ιάπωνες αμφιταλαντεύτηκαν αρκετά, όμως έκαναν τη σωστή επιλογή ως προς το στήσιμο του Juke Nismo. Η ανάρτηση είναι αρκετά σπορτίφ, δίχως να χάνει την αποτελεσματικότητά της και εκτός δρόμου, τα φρένα είναι δυνατά και ανθεκτικά, ενώ η επιλογή της τετρακίνησης χαρίζει ακόμα περισσότερες αρετές στο ιαπωνικό SUV.

Το κουμπί που υπάρχει αριστερά του τιμονιού και πιο χαμηλά, επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει εάν θα χρησιμοποιεί τους εμπρός ή και τους τέσσερις τροχούς για τη μεταφορά της κίνησης. Βεβαίως, οι μεγάλης διαμέτρου ζάντες περιορίζουν κάπως τις δυνατότητες κίνησης σε πιο κακοτράχαλα εδάφη, όμως σε καλά πατημένο χώρο το Juke Nismo RS είναι εξαιρετικό.

Ο κινητήρας είναι πραγματικό διαμάντι. Από 1,6 λίτρα αποδίδει 214 ίππους, όμως το CVT δεν βοηθά ώστε η πραγματική δύναμή του να ξεδιπλωθεί στην άσφαλτο. Η μέση κατανάλωση σύμφωνα με τη Nissan κυμαίνεται στα 7,4 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, τιμή ελαφρώς χαμηλότερη απ’ αυτή που καταγράψαμε κατά τη διάρκεια της εβδομαδιαίας συνύπαρξής μας με το μικρό πυραυλάκι της Nissan.

Συμπερασματικά θα μπορούσε κανείς να πει πως το ισχυρότερο Juke παραγωγής (μιας και η Nissan έχει παρουσιάσει και το δαιμονιώδες Juke GT-R, όμως είναι απλά ένα concept model και δύσκολα θα το δούμε να περνά στην παραγωγή) είναι ένα αυτοκίνητο που ενσαρκώνει ιδανικά το διττό ρόλο του. Άλλωστε ποιος μπορεί να πει με σιγουριά εάν το Juke Nismo RS είναι ένα καθαρόαιμο SUV ή ένα (κάπως πιο υπερυψωμένο) GTi;

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας: Βενζίνης, 1.618 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 214 hp/6.000 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 250 Nm/2.400 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Αυτόματο CVT 8 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson

Ανάρτηση πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Δίσκοι

Επιτάχυνση 0-100: 8’’

Τελική ταχύτητα: 200 χλμ/ώρα

Χώρος αποσκευών: 354 lt

Ρεζερβουάρ: 50 lt

Κατανάλωση (μικτή): 7,4 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 169 γρ

Τιμή: 35.650 ευρώ

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος