Οδηγούμε: Nissan Juke 1,2 135hp (vid+pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on October 29, 2017, 7:00 am

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Αν υπάρχει μία ελληνική εισαγωγική εταιρία, η οποία ειδικεύεται στις in house βελτιώσεις των κινητήρων των μοντέλων που εμπορεύεται, αυτή είναι η Nissan Νικ. Ι. Θεοχαράκης. Άλλωστε η μακρά εμπλοκή της εταιρίας στους αγώνες, είτε με την υποστήριξη αγωνιστικών αυτοκινήτων στο Ράλι Ακρόπολις (αλησμόνητες οι εποχές που ο «Στριτισσίνο» όργωνε τα ελληνικά βουνά οδηγώντας Nissan…) είτε με την παροχή αυτοκινήτων για το ενιαίο (με τελευταίο παράδειγμα το Note), αποτελεί το καλύτερο εχέγγυο για μια επιτυχημένη και αξιόπιστη βελτίωση εργοστασιακού επιπέδου.

Το Juke, λοιπόν, δεν θα μπορούσε να μην αποτελέσει πεδίο πειραματισμού για τους μηχανικούς της Νικ. Ι. Θεοχαράκης. Πειραματισμός καθ’ όλα επιτυχημένος, όπως μαρτυρά το ίδιο το Juke 1,2 που δοκιμάσαμε πρόσφατα. Έπειτα από περισσότερα από 20.000 δημοσιογραφικά χιλιόμετρα, το βελτιωμένο Juke λειτουργεί άψογα και χαρίζει άφθονη ικανοποίηση στον οδηγό τόσο με καθαυτή τη δύναμη του μοτέρ που φτάνει πλέον τους 135 ίππους, όσο και με τον… πυρωτικό ήχο της σκάστρας της τουρμπίνας.

Με μια επιβάρυνση της τάξης μόλις των 500 ευρώ, λοιπόν, ο κάτοχος ενός Juke 1,2 DIG-T μπορεί να δει την ισχύ του κινητήρα του αυτοκινήτου του να αυξάνεται από τους 115 στους 135 ίππους. Κοντολογίς να αποκτά περίπου 20% παραπάνω ισχύ, πάντοτε υπό την ομπρέλα της εργοστασιακής υποστήριξης της ελληνικής αντιπροσωπείας.

Το συγκεκριμένο «πακέτο» βελτίωσης μπορεί να τοποθετηθεί και στα Qashqai και Pulsar, αρκεί να φέρουν μηχανικό κιβώτιο κι όχι CVT. Πρακτικά η αλλαγή έχει να κάνει με τη διαφορετική χαρτογράφηση του κινητήρα, ο οποίος είναι πλέον πιο αποδοτικός, δίχως να χάνει τα χαρακτηριστικά που τον έχουν κάνει να θεωρείται ως ένας από τους πλέον επιτυχημένους της αγοράς.

Εκτός από την αύξηση της ισχύος στους 135 ίππους, η ροπή από τα 190 Nm ανέβηκε στα 210 Nm, κάτι που βοηθά σημαντικά και στις επιταχύνσεις εν κινήσει. Δίχως υπερβολή, η αίσθηση που αφήνει ο βελτιωμένος κινητήρας στον οδηγό είναι πως είναι πολύ πιο ισχυρός, ελαστικός και συνάμα παραμένει αρκετά οικονομικός, με τη μέση κατανάλωση να κινείται στα 7,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Αρκεί, ωστόσο, να σκεφτεί κανείς πως η αμέσως πιο… γρήγορη πρόταση της Nissan όσον αφορά στο Juke, είναι αυτή με τον 1,6 DIG-T των 190 ίππων, ο οποίος και πιο ενεργοβόρος είναι, αλλά και μεγαλύτερος σε χωρητικότητα, άρα και σε συνολικά λειτουργικά έξοδα. Πέραν της πιο υψηλής τιμής κτήσης, βεβαίως…

Η νεανική (έως εκκεντρική…) σχεδίαση του Juke δεν χρειαζόταν ιδιαίτερες αλλαγές, γι’ αυτό και οι διαφοροποιήσεις στις οποίες προχώρησαν οι σχεδιαστές της Nissan ήταν απειροελάχιστες. Το μεγαλύτερο «όφελος» του ανανεωμένου Juke σε σχέση με το αυτοκίνητο της πρώτης γενιάς, όμως, είναι στον χώρο αποσκευών, ο οποίος ανασχεδιάστηκε και η χωρητικότητά του πλέον είναι 354 λίτρα, ήτοι 103 περισσότερα σε σχέση με το παρελθόν!

Το Juke έχει τη λειτουργία για να ταιριάξει με τη διάθεσή σας, χάρη στον διπλό πράκτορα στο ταμπλό του. Λέγεται «σύστημα δυναμικού ελέγχου Nissan». Με ένα σύνολο διαισθητικών ελέγχων μπορείτε να αλλάξετε την απόκριση γκαζιού και συστήματος διεύθυνσης, ανάλογα με το πόσο σπορ νιώθετε. Με ένα άλλο, μπορείτε να ρυθμίσετε τον αυτόματο κλιματισμό. Φυσικά, το βλέμμα δεν μπορεί να μην πέσει και στην κεντρική κονσόλα, η σχεδίαση της οποίας έχει εμπνευστεί από τις μοτοσικλέτες!


Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι σφιχτή, κάτι που θα δυσκολέψει κάπως την εκτός δρόμου κίνηση. Ειδικά σε συνδυασμό με τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά στις ζάντες των 18 ιντσών, το Juke θα έλεγε κανείς πως είναι περισσότερο «ασφάλτινο» παρά «χωμάτινο». Πάντως η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (18 cm) επιτρέπει στο Juke να κινείται και σε σημειά στα οποία άλλα αυτοκίνητα θα σταματούσαν και θα αναζητούσαν εναλλακτικούς τρόπους… διαφυγής!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 1.197 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 135 hp/5.100 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 210 Nm/3.800 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson

Ανάρτηση πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Δίσκοι

Χώρος αποσκευών: 354 kg

Επιτάχυνση (0-100): 10,5’’

Τελική ταχύτητα: 190 χλμ/ώρα

Ρεζερβουάρ: 46 lt

Κατανάλωση (μικτή): 8,7 Lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 128 γρ

Τιμή: 18.500

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος

Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος