Οδηγούμε: Mitsubishi Space Star 1.0 (pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on December 29, 2017, 11:59 pm

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Mitsubishi, πλήρως εξοπλισμένο απ’ όλες τις απόψεις, με τιμή κάτω από 10.000 ευρώ; Γίνεται; Κι όμως, γίνεται! Χάρη στην εμπορική πολιτική του «Ομίλου Σαρακάκη» αλλά και τη νέα πρόταση της ιαπωνικής εταιρίας με τον «μικρό» κινητήρα του ενός λίτρου. Σε μια κίνηση που την είχε ανάγκη το ιαπωνικό αυτοκίνητο πόλης, ήρθε αυτό το νέο μοτέρ για να τονώσει τις πωλήσεις του, μιας και κατά γενική ομολογία το Space Star δεν είχε τύχει της αποδοχής που θα (του) έπρεπε από το αγοραστικό κοινό.

«Χιλιάρι» Space Star, λοιπόν. Για την ακρίβεια, «χιλιάρι» παρά… ένα κυβικό, μιας και ο ατμοσφαιρικός κινητήρας έχει χωρητικότητα 999 κ.εκ. και αποδίδει 71 ίππους. Μπορεί η ονομαστική ισχύς να μην εντυπωσιάζει, ειδικά από τη στιγμή που στην αγορά κυκλοφορούν εδώ και χρόνια «χιλιάρια» με τριψήφια ιπποδύναμη, εντούτοις στην πράξη το εν λόγω μοτέρ αποδεικνύεται μια πάρα πολύ καλή επιλογή για το Space Star.

Χάρη και στα μόλις 845 κιλά του βάρους του αμαξώματος, κινεί με αξιοπρέπεια το Space Star στον αυτοκινητόδρομο αλλά και στο επαρχιακό οδικό δίκτυο. Για την καθημερινή κίνηση στην πόλη δεν χρειάζεται να γράψουμε πολλά, μιας και ο στόχος της δημιουργίας αυτού του κινητήρα ήταν ακριβώς να προσφέρει πρακτικότητα στις μετακινήσεις στο κλεινόν άστυ.

Και μάλιστα με την οικονομία να διαδραματίζει πρωτεύοντα ρόλο, μιας και κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, το Space Star δεν κατανάλωσε περισσότερα από 5,5 λίτρα βενζίνης για κάθε 100 χιλιόμετρα, τιμή αρκετά κοντά στην εργοστασιακή μέτρηση. Πέραν της οικονομίας, όμως, προσφέρει και ικανοποιητικές επιδόσεις, με τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση να έρχονται σε 13,6’’ και την τελική ταχύτητα να ξεπερνά τα 170 χιλιόμετρα.

Οι αναρτήσεις αποτελούνται από γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω και είναι ρυθμισμένες αρκετά μαλακά, ώστε να προσφέρουν άνεση στους επιβάτες. Παρά τη μαλακή ρύθμισή τους, ωστόσο, δεν επιτρέπουν στο αμάξωμα να πάρει ενοχλητικές κλίσεις στις στροφές, κάνοντας τη συμπεριφορά του Space Star προβλέψιμη ακόμα και στο όριο.

Σε ότι αφορά στο σχεδιασμό, δεν αλλάζει σε πολλά σε σχέση με τα μεγαλύτερα «αδέλφια» του. Η μοναδική διαφορά είναι πως το «χιλιάρι» Space Star δεν έχει στάνταρ ζάντες αλουμινίου, αλλά ατσάλινες με πλαστικά τάσια, καθώς και ότι τα led φώτα ημέρας έχουν αντικατασταθεί από απλά.

Κατά τα λοιπά, ο εξοπλισμός του Space Star είναι παραπάνω από πλήρης, καθώς περιλαμβάνει έξι αερόσακους, σύστημα ευστάθειας, hill assist, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες και φυσικά συνοδεύεται από εργοστασιακή εγγύηση πέντε χρόνων. Κι όλα αυτά με 9.990 ευρώ και την… υπογραφή της Mitsubishi, η οποία αν μη τι άλλο γνωρίζει πώς να κατασκευάζει απροβλημάτιστα και λίαν αξιόπιστα αυτοκίνητα…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: Βενζίνης, 999 κ.εκ

Μέγιστη ισχύς: 71 hp/6.000 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 88 Nm/5.000 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson

Ανάρτηση πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Ταμπούρα

Χώρος αποσκευών: 235 lt

Ρεζερβουάρ: 35 lt

Τελική ταχύτητα: 172 χλμ

Επιτάχυνση (0-100): 13,6”

Κατανάλωση (μικτή): 4 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 92 γρ/χλμ

Τιμή: 9.990 ευρώ

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος