Οδηγούμε: Mitsubishi Eclipse Cross (vid+pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on March 01, 2018, 10:14 am
48 secs

Αποστολή στο Δίστομο: Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος

Η αλήθεια είναι πως η επιλογή του ονόματός του μάλλον ξένισε. Βλέπετε, το όνομα Eclipse για τη Mitsubishi είναι συνδεδεμένο με σπορ τρίθυρα ή κάμπριο αυτοκίνητα, «απλωμένα» σε τέσσερις γενιές από το 1989 έως το 2012. Επομένως το να βλέπεις ένα SUV με το όνομα Eclipse, είναι μάλλον ιδιαίτερο. Και το Cross που έρχεται για να πλαισιώσει το Eclipse δεν… χρυσώνει το χάπι.

Ας είναι, όμως. Περνάμε στο δεύτερο στάδιο. Διαγράφουμε από το μυαλό το… παρελθόν του Eclipse κι επικεντρωνόμαστε στο παρόν του Eclipse Cross, επιχειρώντας να προβλέψουμε το μέλλον του, το οποίο έχει όλα τα εχέγγυα για να είναι επιτυχημένο. Και γι’ αυτό φρόντισαν και με το παραπάνω στη Mitsubishi, «προικίζοντας» το νέο μοντέλο τους με όλα τα «καλούδια» που χρειάζεται για να φτάσει στην κορυφή.

 

Φυσικά η πρώτη ματιά είναι στο εξωτερικό. Μπορεί να είναι υποκειμενική η άποψη, όμως θεωρούμε ότι οι σχεδιαστές της Mitsubishi πέτυχαν διάνα κατά τα… δύο τρίτα. Εκπληκτικό μπροστινό, με τη «δυναμική ασπίδα» της Mitsubishi (Dynamic Shield) να προσδίδει ιδιαίτερο δυναμισμό στο μοντέλο.

Αντίστοιχη αίσθηση σου δημιουργεί η πλαϊνή όψη. Οι Ιάπωνες θέλησαν να αποτυπώσουν τη δυναμική κίνηση του αθλητή τη στιγμή της εκκίνησης της κούρσας του από τον βατήρα κι αυτό το κατάφεραν με την ακμή που την διατρέχει και σχηματίζει ένα σφηνοειδές σχήμα.

Το πίσω μέρος σηκώνει πολλή κουβέντα. Ή σε εντυπωσιάζει με την πρώτη ματιά ή σε αφήνει αδιάφορο. Θα έλεγε κανείς πως όταν έφτασαν σ’ αυτό το σημείο, οι σχεδιαστές της Mitsubishi μάλλον μπερδεύτηκαν, καθώς ακροβατεί μεταξύ του δυναμικού, του φουτουριστικού αλλά και του σοβαρού. Τον στόχο του, πάντως, τον επιτυγχάνει, μιας και όταν βλέπεις στον δρόμο ένα Eclipse Cross από πίσω, καταλαβαίνεις αμέσως ότι είναι το συγκεκριμένο μοντέλο.

Εργονομικό κι… εύκολο χαρακτηρίζουν οι Ιάπωνες το εσωτερικό, το οποίο αποπνέει στιβαρότητα, είναι καλοφτιαγμένο, με εξαιρετικής ποιότητας υλικά, μαλακά πλαστικά στο πάνω τμήμα του και λεπτομέρειες που ταιριάζουν γάντι με τον σπορτίφ και μυώδη χαρακτήρα του Eclipse Cross.

Στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας δεσπόζει η οθόνη του συστήματος πολυμέσων, η οποία συνεργάζεται με το touchpad που βρίσκεται χαμηλά, πίσω από τον επιλογές των ταχυτήτων. Μέσω του touchpad ο οδηγός μπορεί να ελέγξει όλες τις λειτουργίες του infotainment, το οποίο είναι τελευταίας τεχνολογίας μα συνάμα πολύ απλό στον χειρισμό. Πολύ σημαντικό.

Στο εσωτερικό του Mitsubishi Eclipse Cross θα βολευτούν πέντε ενήλικες, ενώ χάρη στο συρόμενο πίσω κάθισμα, ο διαθέσιμος χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών είναι ο κορυφαίος στην κατηγορία. Βέβαια, όταν το πίσω κάθισμα είναι στην πιο πίσω θέση του, μειώνεται η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ, το οποίο ξεκινά από τα 341 λίτρα, τα οποία αυξάνονται κατά 37 χάρη στις θέσεις του υποδαπέδιου χώρου.

Πάντως το Eclipse Cross έχει πολλούς χώρους για μικροαντικείμενα και αποδεικνύεται στην πράξη πολύ φιλικό για τους επιβάτες, ενσωματώνοντας πληθώρα τεχνολογιών και εξοπλισμού άνεσης, όπως θερμαινόμενο τιμόνι και καθίσματα και όχι μόνο. Στα highlights του Eclipse Cross συμπεριλαμβάνεται το έγχρωμο head up display, το οποίο τοποθετείται για πρώτη φορά σε μοντέλο της Mitsubishi.

Για τις ανάγκες του νέου SUV, το οποίο έρχεται να τοποθετηθεί μεταξύ του μικρότερου ASX και του μεγαλύτερου Outlander (το οποίο δυστυχώς δεν εισάγεται στη χώρα μας λόγω υψηλού κυβισμού και φορολογίας), οι μηχανικοί της Mitsubishi εξέλιξαν έναν εντελώς νέο κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 163 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 250 Nm ροπής από τις 1.800 σ.α.λ.

Ελαστικός και οικονομικός, ο εν λόγω κινητήρας επιταχύνει από στάση το Eclipse Cross σε περίπου 10’’, με την τελική να είναι περίπου 200 χιλιόμετρα. Γιατί… περίπου; Διότι οι τιμές εξαρτώνται από το κιβώτιο που έχει επιλέξει ο ιδιοκτήτης.

Η βασική έκδοση Inform και η μεσαία Invite Plus εφοδιάζονται με το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων, το οποίο χαρίζει επιτάχυνση 0-100 σε 10,3’’ και τελική 205 χιλιόμετρα την ώρα. Η κορυφαία έκδοση Intense Plus εφοδιάζεται με κιβώτιο CVT συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων, το οποίο επιταχύνει το Eclipse Cross σε 9,8’’, όμως η τελική είναι χαμηλότερη κατά 5 χιλιόμετρα.

Σημαντική διαφορά ανάμεσα στην  Invite Plus και την Intense Plus είναι και η μετάδοση της κίνησης, μιας και η κορυφαία έκδοση είναι τετρακίνητη, με σύστημα Super All Wheel Control (S-AWC), το οποίο διαθέτει τρία προγράμματα λειτουργίας. Στο «Auto» η μετάδοση μπορεί να μεταβληθεί από 80% εμπρός 20% πίσω μέχρι 55% εμπρός – 45% πίσω. Στο «Snow» η μετάδοση από 70% εμπρός 30% πίσω μπορεί να φτάσει μέχρι 40%-60%, ενώ στο «Gravel» από 80%-20% μπορεί να πάει στο 45%-55%.

Στον δρόμο το Mitsubishi Eclipse Cross «καταπίνει» με ευκολία τα χιλιόμετρα τόσο στο εθνικό όσο και στο επαρχιακό οδικό δίκτυο, μεταφέροντας τους επιβάτες στον προορισμό τους… ατσαλάκωτους. Εντάξει, υπάρχει μια κάποια ευπάθεια στους πλευρικούς ανέμους στον αυτοκινητόδρομο, όμως την ημέρα της πανελλαδικής παρουσίασης στη διαδρομή από την Αθήνα προς το Δίστομο και πίσω φυσούσε μανιωδώς!

Χάρη στην τετρακίνηση και την αυξημένη απόσταση από το έδαφος (17,5 εκατοστά), το Eclipse Cross πηγαίνει παντού δίχως προβλήματα. Ακόμα και οι δικίνητες εκδόσεις δεν είχαν αντιμετώπισαν κανένα πρόβλημα σε εκτός δρόμου διαδρομές, αποδεικνύοντας πως το συγκεκριμένο αυτοκίνητο έχει μεγάλες δυνατότητες.

Ο εξοπλισμός είναι πλούσιος από τη βασική έκδοση κιόλας, περιλαμβάνοντας πολλά συστήματα άνεσης κι ασφάλειας. Οι τιμές του Mitsubishi Eclipse Cross ξεκινούν από τα 24.900 ευρώ και φτάνουν τα 35.950 ευρώ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: Βενζίνης, 1.499 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 163 hp/5.500 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 250 Nm/1.800 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων – Συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT)

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson

Ανάρτηση πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Δίσκοι

Χώρος αποσκευών: 341 lt

Επιτάχυνση 0-100: 10,3’’ – 9,8’’

Τελική ταχύτητα: 205 χλμ/ώρα – 200 χλμ/ώρα

Ρεζερβουάρ: 63 lt – 60 lt

Κατανάλωση (μικτή) 6,6 lt/100 χλμ – 7 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 151 γρ. – 159 γρ

Τιμή: από 24.900 ευρώ

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος