Οδηγούμε: Mitsubishi ASX 1.6 (vid+pics)

29 secs

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Το ASX είναι ένα αυτοκίνητο που δεν το γνωρίσαμε… χθες. Από το 2010 στην αγορά, έχει καταφέρει να πουλήσει περισσότερες από 900.000 μονάδες στις χώρες στις οποίες διατίθεται, δικαιώνοντας τους ανθρώπους της Mitsubishi για την απόφασή τους να το λανσάρουν. Το 2015 υπέστη δραστικές αλλαγές σε μηχανολογικούς τομείς όπως οι αναρτήσεις, ενώ στα τέλη του 2016 οι σχεδιαστές της Mitsibishi προχώρησα σε εκτεταμένο facelift. Το οποίο… ολοκληρώθηκε στο model year 2018, το οποίο οδηγήσαμε πρόσφατα.

 

Η εμπρόσθια όψη του ανανεωμένο ASX έρχεται από το… μέλλον. Dynamic Shield την έχουν ονομάσει οι Ιάπωνες και αναμένεται να τηνν βλέπουμε σε όλα τα μοντέλα της Mitsubishi από το 2020 κι έπειτα. Η οπτική ταυτότητα Dynamic Shield χαρακτηρίζεται από τις χρωμιωμένες μπάρες εκατέρωθεν της μάσκας που «προστατεύουν» το έμβλημα τριών Διαμαντιών για τη δημιουργία μιας τρισδιάστατης αίσθησης κίνησης.

Στην περίπτωση του ASX, ο εμπρός προφυλακτήρας τροποποιήθηκε για να φιλοξενεί τις χρωμιωμένες μπάρες, ενώ το κεντρικό τμήμα είναι μαύρο ώστε να παραπέμπει στο Νέο Outlander. Η μάσκα αποτελείται τώρα από λεπτές οριζόντιες γρίλιες και συνδέεται με τους προβολείς πετυχαίνοντας μία ενιαία εμφάνιση. Τα φώτα ημέρας τύπου led είναι ενσωματωμένα στους εμπρός προβολείς στην έκδοση Invite+, ενώ ανανεωμένη είναι και η παλέτα των διαθέσιμων χρωμάτων του εξωτερικού.

Εκτός από τη νέα φυσιογνωμία, το Ευρωπαϊκών προδιαγραφών 2017 ASX διαθέτει κεραία τύπου πτερυγίου καρχαρία, πίσω καθίσματα με καλύτερη πλευρική στήριξη και νέο υλικό, καθώς επίσης και βελτιωμένη ηχομόνωση. Με βελτιωμένη ηχομόνωση έως και 10% καλύτερη από εξωτερικούς θορύβους και από τον κινητήρα και επιπρόσθετα 2% καλύτερη στο εσωτερικό του οχήματος όταν αυτό κινείται με σταθερή ταχύτητα.

Στο εσωτερικό βλέπουμε την καινούρια κεντρική κονσόλα με πλαστικό τύπου piano black, τη διπλή ποτηροθήκη στην κονσόλα ανάμεσα από τα καθίσματα, τη θύρα USB, τα πιο μαλακά πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο ταμπλό, καθώς και τα βελτιωμένα ως προς τη στήριξη του σώματος καθίσματα.

Στις αρετές του Mitsubishi ASX πρέπει να συνυπολογιστεί η παθητική του ασφάλεια, η οποία επιβεβαιώνει τη μηχανολογική του τελειότητα με τα αποτελέσματα τα 5 αστέρια στα crash test του Euro NCAP.

Το υψηλό επίπεδο παθητικής ασφάλειας οφείλεται σε ένα ολοκληρωμένο πακέτο μέτρων όπως βελτιστοποίηση του σχήματος της οκταγωνικής διατομής των εμπρός πλαϊνών δοκών για καλύτερη απορροφητικότητα ενέργειας κρούσης, φέρουσα δομή «τριών διαδρομών» που συνδέει το πίσω τμήμα, την εμπρός πλαϊνή δοκό με την τραβέρσα του ταμπλό και τα κάτω στοιχεία, ώστε να διαχέουν αποτελεσματικά την ενέργεια που απελευθερώνεται σε μία μετωπική σύγκρουση, ενώ το εμπρός τμήμα των πλαϊνών δοκών φέρει στοιχείο παραμόρφωσης, που απορροφά την ενέργεια κρούσης εμποδίζοντας τη μετάδοσή της σε όλο το μήκος της δοκού στις χαμηλές ταχύτητες.

Αυτό ελαχιστοποιεί τις ζημιές στο αμάξωμα γενικά και μειώνει το κόστος επισκευών. Επίσης υπάρχει ενισχυμένη δομή αμαξώματος, με συγκολλημένες τις ενισχύσεις των πλαϊνών στοιχείων, άκρως αποτελεσματική στην απορρόφηση ενέργειας σε μετωπικές, οπίσθιες και πλαϊνές συγκρούσεις, καθώς και χρήση ατσαλιού υψηλής αντοχής μειώνει το βάρος και αυξάνει την ακαμψία.

Όλα αυτά τα μέτρα (και πολλά ακόμα) συμπληρώνουν τη δομή RISE (“Reinforced Impact Safety Evolution”) της Mitsubishi Motors. Η δομή RISE ενσωματώνει και αλληλοσυνδέει δομικά στοιχεία για ενεργή προστασία των επιβατών σε ένα ατύχημα. Αυτή η σχεδίαση επιτυγχάνει θεαματικές βελτιώσεις στη συμπεριφορά του οχήματος σε συγκρούσεις πολλαπλών κατευθύνσεων, καθώς διαχέει τα φορτία κρούσης των μετωπικών, πλαϊνών και οπίσθιων συγκρούσεων ενώ παράλληλα προσφέρει ελεγχόμενη παραμόρφωση.

Το ASX εισάγεται στην Ελλάδα αποκλειστικά με τον ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα των 1,6 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 117 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 154 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ. Είναι αποκλειστικά δικίνητο και συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων, το οποίο συμβάλλει ώστε η μέση κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες να κυμαίνεται περί τα 6,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Μάλιστα, χάρη στα 63 λίτρα του ρεζερβουάρ, η αυτονομία υπό συνθήκες μπορεί ακόμα και να ξεπεράσει τα 1000 χιλιόμετρα!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 1.590 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 117 hp/6.000 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 154 Nm/4.000 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson

Ανάρτηση πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Δίσκοι

Χώρος αποσκευών: 406 lt

Ρεζερβουάρ: 63 lt

Επιτάχυνση (0-100): 11,5’’

Τελική ταχύτητα: 183 χλμ/ώρα

Κατανάλωση (μικτή) 5,7 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 131 γρ/χλμ

Τιμή: Από 17.120 ευρώ

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος