Οδηγούμε: MINI Countryman Cooper S All4 (vid+pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on November 30, 2018, 11:15 am
28 secs

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Όταν το 2010 η ΜΙΝΙ παρουσίασε το Countryman πρώτης γενιάς, σε πολύ κόσμο είχε φανεί κάπως… παράξενο το γεγονός ότι μια φίρμα με όνομα συνυφασμένο με τις «compact» διαστάσεις και τις δύο πόρτες, άνοιγε τα φτερά της στη μεγαλύτερη κατηγορία, προσφέροντας τη δυνατότητα επιλογής ενός μοντέλου με πέντε πόρτες.

Από τότε έχουν περάσει οκτώ χρόνια και το Countryman έχει αποδείξει εμπράκτως πως ήταν ένα μοντέλο… «λίρα εκατό» για τη ΜΙΝΙ, καθώς κατάφερε να κάνει σημαντικές πωλήσεις σε όλες τις εκδόσεις του. Με λίγα λόγια συνέβαλε τα μέγιστα ώστε η ΜΙΝΙ να κάνει το μεγάλο «άνοιγμα» προς την οικογένεια, μιας και για αρκετό καιρό αποτελούσε τη μοναδική πρόταση της μάρκας σε ό,τι είχε να κάνει με πεντάθυρα μοντέλα. Μη λησμονούμε, άλλωστε, πως το πεντάθυρο ΜΙΝΙ δεν έχει παρά δύο χρόνια στην αγορά, ενώ το Clubman πρώτης γενιάς πέρασε απλώς… απαρατήρητο και έπρεπε να έρθει πριν από περίπου ενάμισι χρόνο ο αντικαταστάτης του για να πάρει τα… πάνω του εμπορικά.

Το Countryman Cooper S All4, το κορυφαίο μοντέλο της σειράς. Πού εστιάζονται, όμως, οι σημαντικότερες αλλαγές για το νέο Countryman; Πρωτίστως είναι πιο μεγάλο σε μήκος (+20 cm), πλάτος (+3 cm) και σε μεταξόνιο (+7,5 cm), κάτι που έχει άμεσο αντίκτυπο στους χώρους τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές, με το πορτ μπαγκάζ να φτάνει πλέον τα 450 λίτρα. Τα πίσω καθίσματα μετακινούνται στον διαμήκη άξονα μέχρι και 13 cm.

Προαιρετικά, διατίθεται ηλεκτρικό σύστημα ελέγχου πίσω πόρτας. Αυτό κάνει εφικτό το ανέπαφο άνοιγμα και κλείσιμό της. Το προαιρετικό πακέτο αποθηκευτικών χώρων περιλαμβάνει μεταβλητό πάτωμα φόρτωσης, κρίκους πρόσδεσης και ιμάντες αλλά και ένα ανοξείδωτο ατσάλινο ένθετο στο σκαλοπάτι φόρτωσης. Μία μοναδική πρόταση είναι το Picnic Bench – πρόκειται για μία μαλακή επιφάνεια που αναδιπλώνεται από το χώρο αποσκευών και γίνεται κάθισμα για δύο.

Στη διάθεσή μας είχαμε για μια εβδομάδα ένα… πολυβόλο. Το προφίλ των προβολέων αποκλίνει από το στρογγυλό σχήμα που χαρακτηρίζει τη ΜΙΝΙ. Η χαρακτηριστική, ελαφρώς ασύμμετρη καμπύλη συνδυάζεται με τη μάσκα διαμορφώνοντας μία αναγνωρίσιμη φυσιογνωμία. Σε συνδυασμό με τους προαιρετικούς προβολείς LED, δημιουργείται για πρώτη φορά μία λωρίδα φωτός που διατρέχει κάθε προβολέα.

 

Πίσω ασφαλώς το μάτι πέφτει στα φωτιστικά σώματα, τα οποία μεγάλωσαν σε σχέση με το παρελθόν και θα έλεγε κανείς πως στην περίπτωση του Countryman «δένουν» πιο αρμονικά με το πιο ογκώδες σχήμα του αυτοκινήτου. Νέας σχεδίασης και πιο ελαφρές είναι και οι ζάντες αλουμινίου

Σε ό,τι αφορά στο εσωτερικό, η σημαντικότερη και απόλυτα αναγκαία αλλαγή έχει να κάνει με τη θέση των διακοπτών για τα ηλεκτρικά παράθυρα, οι οποίοι μετατοπίστηκαν από την κεντρική κονσόλα στην σαφώς πιο εργονομική θέση στο εσωτερικό των θυρών. Αναγκαία διαφοροποίηση που σχολιάζεται απολύτως θετικά.

Η φιλοσοφία του ταμπλό παρέμεινε ίδια, με το κεντρικό πολυόργανο που φιλοξενεί το σύστημα multimedia και το αναλογικό ταχύμετρο να δεσπόζει. Το στροφόμετρο είναι ακριβώς πίσω από το τιμόνι και φιλοξενεί και ψηφιακή ένδειξη του ταχυμέτρου για… ευνόητους λόγους. Ποιότητα και συναρμογή είναι υπεράνω κριτικής, ενώ οι χώροι είναι επαρκείς για πέντε ενήλικες. Θήκες για μικροαντικείμενα υπάρχουν σε αφθονία. Όσο για τον χώρο αποσκευών, έχει μεγάλη χωρητικότητα (350 λίτρα) όμως το ψηλό κατόφλι και το μεγάλο βάθος ίσως δυσκολέψουν κάπως τη φόρτωση αντικειμένων με μεγάλο βάρος.

Μεγάλο βάρος έδωσαν οι μηχανικοί της ΜΙΝΙ και στον τομέα της ηχομόνωσης, με τη χρησιμοποίηση υλικών που σχεδόν εκμηδενίζουν τους θορύβους στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.

Βεβαίως δεν μπορείς στη ζωή να τα έχεις όλα. Κι από τη στιγμή που για λόγους αισθητικής αλλά και σπορτίφ χαρακτήρα έχουν επιλεγεί ζάντες 18 ιντσών με χαμηλοπρόφιλα ελαστικά, η άνεση δεν είναι σε επίπεδο… ταξιδιάρικο. Όμως είναι έτσι «στημένο» το αυτοκίνητο, ώστε να σε εμπνέει να κινηθείς όσο πιο κοντά στο όριο μπορέσεις. Γι’ αυτό είναι τετρακίνητο και γι’ αυτό είναι και… Cooper S.

Ως εκ τούτου, αν ο στόχος σας είναι να κάνετε άνετες πολύωρες μετακινήσεις χωρίς να σας ενδιαφέρουν οι «καυτές» επιδόσεις και η σπορτίφ συμπεριφορά, υπάρχουν κι άλλες εκδόσεις του Countryman, τις οποίες μπορείτε να επιλέξετε. Οι… ανήσυχοι που δεν σκοπεύετε να χρησιμοποιήσετε το Countryman για να κάνετε μεγάλες αποδράσεις εκτός δρόμου, αλλά θέλετε να έχετε τη δυνατότητα κίνησης στο χώμα σε… νορμάλ συνθήκες, μείνετε εδώ!

Στον τομέα του κινητήρα οι μηχανικοί της ΜΙΝΙ επέλεξαν τη λύση του υπερτροφοδοτούμενου συνόλου των δύο λίτρων που αποδίδει 192 ίππους, ήτοι δύο περισσότερους σε σχέση με το ν 1,6 turbo που αντικατέστησε.

Οι επιδόσεις είναι βελτιωμένες σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, ενώ υπάρχει και μείωση στην κατανάλωση καυσίμου, με την εργοστασιακή τιμή των 6,4 λίτρων να είναι ρεαλιστική στην περίπτωση που κάποιος κινείται με προσοχή στο δεξί πεντάλ. Φυσικό επακόλουθο της επιλογής του να κινηθεί κανείς γρήγορα εξαντλώντας τις δυνατότητας του Countryman Cooper S All4, είναι η αύξηση της κατανάλωσης σε ένα επίπεδο που αγγίζει τα 9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων, το οποίο χάρη στην τεχνολογία διπλού συμπλέκτη είναι πολύ γρήγορο, ενώ στη σειριακή του λειτουργία σου δίνει μια ακόμα πιο… manual αίσθηση.

Σε ό,τι αφορά στο σύστημα τετρακίνησης δεν διαφοροποιήθηκε στην ανανεωμένη γενιά σε σχέση με πριν. Παραμένει αυτόματο, με ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη που στέλνει έως και το 50% της ροπής στον πίσω άξονα, αμέσως μόλις το σύστημα εντοπίσει ολίσθηση των τροχών. Στιγμιαία, έως και το 100% της ροπής μπορεί, πάντως, να μεταφερθεί πίσω, σε πιο «δύσκολες» συνθήκες.

Συμπερασματικά θα μπορούσε κανείς να πει πως το MINI Countryman Cooper S All4 είναι ένα απόλυτα σύγχρονο και νεανικό αυτοκίνητο, το οποίο απευθύνεται σε όλους όσοι θέλουν και να κάνουν τις γρήγορες βόλτες τους απολαμβάνοντας την οδήγηση σε εθνικό και επαρχιακό δίκτυο, αλλά και σε αυτούς που έχουν την επιθυμία να βγουν λίγο στο χώμα και να αξιοποιήσουν την τετρακίνηση.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 1.997 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 192 hp/5.000 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 280 Nm/1.250 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson

Ανάρτηση πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Δίσκοι

Χώρος αποσκευών: 450 Lt

Επιτάχυνση 0-100: 7,2’’

Τελική ταχύτητα: 222 χλμ/ώρα

Ρεζερβουάρ: 51 lt

Κατανάλωση (μικτή) 6,4 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 148 γρ.

Τιμή: 33.550 ευρώ

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος