Οδηγούμε: MINI Countryman Cooper D All4 (vid+pics)

22 secs

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Ένας χρόνος έχει περάσει από την πρώτη επαφή μας με το νέο MINI Countryman. Ένα αυτοκίνητο που αποδεικνύει εμπράκτως πως η ΜΙΝΙ βελτιώνεται διαρκώς, μιας και σχεδόν οκτώ χρόνια έπειτα από την παρουσίαση του Countryman πρώτης γενιάς, το μοντέλο είναι πιο ώριμο από ποτέ και ήδη πρωταγωνιστεί σε μιαν άκρως απαιτητική κατηγορία, αυτή των πολυτελών crossover.

Πού εστιάζονται, όμως, οι σημαντικότερες αλλαγές για το νέο Countryman; Πρωτίστως είναι πιο μεγάλο σε μήκος (+20 cm), πλάτος (+3 cm) και σε μεταξόνιο (+7,5 cm), κάτι που έχει άμεσο αντίκτυπο στους χώρους τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές, με το πορτ μπαγκάζ να φτάνει πλέον τα 450 λίτρα. Τα πίσω καθίσματα μετακινούνται στον διαμήκη άξονα μέχρι και 13 cm.

Προαιρετικά, διατίθεται ηλεκτρικό σύστημα ελέγχου πίσω πόρτας. Αυτό κάνει εφικτό το ανέπαφο άνοιγμα και κλείσιμό της. Το προαιρετικό πακέτο αποθηκευτικών χώρων περιλαμβάνει μεταβλητό πάτωμα φόρτωσης, κρίκους πρόσδεσης και ιμάντες αλλά και ένα ανοξείδωτο ατσάλινο ένθετο στο σκαλοπάτι φόρτωσης. Μία μοναδική πρόταση είναι το Picnic Bench – πρόκειται για μία μαλακή επιφάνεια που αναδιπλώνεται από το χώρο αποσκευών και γίνεται κάθισμα για δύο.

Το προφίλ των προβολέων αποκλίνει από το στρογγυλό σχήμα που χαρακτηρίζει τη ΜΙΝΙ. Η χαρακτηριστική, ελαφρώς ασύμμετρη καμπύλη συνδυάζεται με τη μάσκα διαμορφώνοντας μία αναγνωρίσιμη φυσιογνωμία. Σε συνδυασμό με τους προαιρετικούς προβολείς LED, δημιουργείται για πρώτη φορά μία λωρίδα φωτός που διατρέχει κάθε προβολέα.

Με καθαρά οριζόντια δομή, επιμηκυμένες γραμμές και πλούσιες επιφάνειες, το χαρακτηριστικό εσωτερικό τονίζει το στιβαρό χαρακτήρα του νέου MINI Countryman. Το προφίλ των αεραγωγών απηχεί τον κάθετο προσανατολισμό των εξωτερικών σχεδιαστικών στοιχείων. Πέρα από την υψηλή ποιότητα των υλικών και το ακριβές φινίρισμα, τα σύγχρονα, εργονομικά βελτιστοποιημένα χειριστήρια συμβάλλουν στο αποκλειστικό περιβάλλον του αυτοκινήτου. Το κεντρικό όργανο είναι ενσωματωμένο στο ταμπλό και περιβάλλεται από ένα δακτύλιο LED που προσαρμόζει το φωτισμό στις οδηγικές συνθήκες, σαν ένα είδος ανάδρασης.

Στον δρόμο, το σύστημα τετρακίνησης All4 του Countryman βελτιώνουν άρδην τα οδηγικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Τόσο στην άσφαλτο όσο και στο χώμα το Countryman δείχνει τα… δόντια του, καθώς κινείται με περίσσεια άνεση, μολονότι οι μεγάλης διαμέτρου τροχοί που είχε το μοντέλο της δοκιμής μας δεν βοηθούν ιδιαίτερα όταν θέλεις να κινηθείς σε κάπως πιο κακοτράχαλα εδάφη. Σε γενικές γραμμές, πάντως, το καλοζυγισμένο πλαίσιο του Countryman βοηθά ώστε ακόμα και σε γλιστερά κομμάτια ασφάλτου η συμπεριφορά να είναι ουδέτερη και προβλέψιμη.

Σε ό,τι αφορά στον κινητήρα, το μοντέλο της δοκιμής μας εφοδιαζόταν με το δίλιτρο υπετροφοδοτούμενο ντίζελ σύνολο, το οποίο αποδίδει 150 ίππους. Η λειτουργία του είναι γραμμική και αρκετά οικονομική, και θα έλεγε κανείς πως είναι η πιο «ισορροπημένη» λύση, μιας και η «μεγάλη» έκδοσή του, με τους 190 ίππους που τοποθετείται στην έκδοση SD, έχει το πλεονέκτημα των +40 ίππων, όμως καταναλώνει περισσότερο καύσιμο. Αντικειμενικά, η κατανάλωση μπορεί με άνεση να διατηρηθεί στα 7 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 1.995 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 150 hp/4.000 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 340 Nm/1.750 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson

Ανάρτηση πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Δίσκοι

Χώρος αποσκευών: 450 Lt

Επιτάχυνση 0-100: 9,1’’

Τελική ταχύτητα: 205 χλμ/ώρα

Ρεζερβουάρ: 51 lt

Κατανάλωση (μικτή) 7 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 126 γρ.

Τιμή: 40.850 ευρώ

 

 

 

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος