Οδηγούμε: MINI Clubman Cooper D (vid+pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on October 17, 2017, 3:45 pm

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Η Mini, από τη στιγμή που επαναδραστηριοποιήθηκε στα αυτοκινητιστικά δρώμενα, είχε έναν μεγάλο στόχο: να δημιουργήσει μια πληρέστατη γκάμα μοντέλων, ικανή να καλύψει τις ανάγκες ακόμα και του πιο απαιτητικού αγοραστή. Έτσι εκτός από την τρίθυρη έκδοση, είδαμε πεντάθυρη, cabrio, roadster, coupe, countryman, paceman και φυσικά το clubman. Ίσως το πιο… παρεξηγημένο από τα «παιδιά» οικογένειας, μιας και ως έκδοση υπήρχε και πριν από… 50 χρόνια (ως Morris Mini Traveller), όμως μετά από την «αναβίωση» της Mini, η πρώτη γενιά του δεν «έπιασε» αγοραστικά.

Αυτά, όμως, ανήκουν στο παρελθόν. Διότι το νέο Clubman δεν έχει απολύτως καμία σχέση με το παρελθόν. Με χώρους μεγαλύτερους απ’ αυτούς του πεντάθυρου Mini, μία επιπλέον πόρτα μιας και η πίσω ανοίγει σε δύο μέρη, εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα με τρισδιάστατα γραφικά και μια όμορφη σιλουέτα από το πλάι, το Clubman σίγουρα τραβά τα βλέμματα. Είναι χαρακτηριστικό πως σε σχέση με το πεντάθυρο «αδελφάκι» του, το Clubman είναι μακρύτερο κατά 27 cm, πλατύτερο κατά 9 cm, έχει 10 cm πιο μακρύ μεταξόνιο και φυσικά μεγαλύτερο πορτ μπαγκάζ. Με λίγα λόγια είναι μεγαλύτερο σε όλες τις διαστάσεις, κάτι που αποτελεί και το μεγάλο «όπλο» του σε αυτή την «ενδοοικογενειακή» μάχη.

Η πρόσβαση στον χώρο αποσκευών ήταν πολύ εύκολη χάρη στη διπλή πίσω πόρτα, αν και υπάρχει και η… άλλη όψη του νομίσματος. Διότι ακριβώς επειδή υπάρχει το σημείο εφαρμογής των δύο θυρών, περιορίζεται η ορατότητα προς τα πίσω. Όμως είναι κάτι που εύκολα συνηθίζεται.

Το εσωτερικό είναι… τυπικό Mini, με το ταχύμετρο και το στροφόμετρο να βρίσκονται στο οπτικό πεδίο του οδηγού, ενώ στο κεντρικό στρογγυλό όργανο συναντά κανείς το Mini Connect με την οθόνη των 8,8’’. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μα διέθετε και το Head Up Display, το οποίο βοηθά τον οδηγό να μην αποσύρει δευτερόλεπτο το βλέμμα του από τον δρόμο.

Σε ό,τι αφορά στον κινητήρα, το Clubman Cooper D εφοδιάζεται με το δίλιτριο υπερτροφοδοτούμενο σύνολο με τους 150 ίππους, το οποίο είναι ισχυρό, ελαστικό και σε συνδυασμό με το εξαιρετικό σε λειτουργία αυτόματο κιβώτιο Steptronic των οκτώ σχέσεων, χαρίζει πολύ καλές επιδόσεις στο βάρους 1.360 κιλών αμάξωμα. Η μέση κατανάλωση κινείται στα 6,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, τιμή άκρως… δελεαστική με γνώμονα τον χαρακτήρα και την ισχύ του αυτοκινήτου. Μάλιστα κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το Clubman στον αυτοκινητόδρομο για αρκετές εκατοντάδες χιλιόμετρα και μας έκανε άκρως θετική εντύπωση το γεγονός πως δεν ακούγεται ο παραμικρός αεροδυναμικός θόρυβος, ακόμα και σε ταχύτητες που προσεγγίζουν την εργοστασιακή τελική.

Το τιμόνι παρέχει άμεση κι ακριβέστατη πληροφόρηση στον οδηγό, η ανάρτηση αποσβένει κάθε είδους ανωμαλία, ενώ τα φρένα αποδεικνύονται εξόχως ανθεκτικά ακόμα και σε σκληρή χρήση.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 1.995 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 150 hp/4.000 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 330 Nm/1.750 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson

Ανάρτηση πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Δίσκοι

Χώρος αποσκευών: 360 lt

Ρεζερβουάρ: 48 lt

Τελική ταχύτητα: 212 χλμ

Επιτάχυνση (0-100): 8,5”

Κατανάλωση (μικτή): 4,1 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 109 γρ/χλμ

Τιμή: 29.616 ευρώ

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος

Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος