Οδηγούμε: MINI Cabrio 1.5 (pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on March 14, 2019, 3:44 pm
20 secs

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Δεν έχουν περάσει πολλοί μήνες από τότε που το ΜΙΝΙ πέρασε στην καινούρια «φάση» της εμπορικής πορείας του. Η αλήθεια είναι, βεβαίως, ότι το ΜΙΝΙ από μόνο του είναι best seller. Οπότε οι όποιες αλλαγές από «γενιά» σε «γενιά» πλέον μπορούν να έχουν μόνον αισθητική λογική. Όπως συνέβη την περασμένη άνοιξη, όταν το ΜΙΝΙ υπέστη μια σειρά από εμφανισιακές αλλαγές, προκειμένου να αποκτήσει λίγη παραπάνω… τσαχπινιά!

Βέβαια, ειδικά σε ό,τι είχε να κάνει με το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, η… τσαχπινιά βρίσκεται στο DNA το, πολύ απλά διότι ήταν… cabrio! Όπως καταλάβατε, αναφερόμαστε στην ανοιχτή έκδοση του ΜΙΝΙ, η οποία πέρασε από το… μικροσκόπιό μας για μία εβδομάδα, έστω και μέσα στο καταχείμωνο! Όμως, πιστέψτε μας, η χαμηλή θερμοκρασία δεν αποτέλεσε τροχοπέδη στις βόλτες με ανοιχτή οροφή, έστω κι αν οι περαστικοί μας κοίταζαν λε και μας είχε… σαλέψει! Ας είναι! ΜΙΝΙ κάμπριο δεν οδηγείς κάθε μέρα. Οπότε… ζήτω η τρέλα!

Αναφερθήκαμε, όμως, πιο πάνω στις αισθητικές αλλαγές των τελευταίας γενιάς ΜΙΝΙ (συνολικά), οι οποίες ασφαλώς κι «άγγιξαν» και την ανοιχτή έκδοση. Έτσι, στους στάνταρ προβολείς αλογόνου, προστέθηκε μία εντυπωσιακή πινελιά μέσω ενός black panel. Στους προβολείς LED που διατίθενται προαιρετικά, η υψηλή τεχνολογική ποιότητα υπογραμμίζεται με την πρωτότυπη σχεδίαση των πηγών φωτός. Η τελευταία γενιά των μονάδων LED για τη μεσαία και μεγάλη σκάλα προσφέρει αυξημένη φωτεινότητα. Η λειτουργία των φώτων ημέρας και των φλας βασίζεται σε ένα περιφερειακό δακτύλιο.

Τα πίσω φώτα επίσης υιοθετούν νέα σχεδίαση σε συνδυασμό με τους προβολείς LED και τους προσαρμοζόμενους προβολείς LED. Παραπέμποντας στις Βρετανικές ρίζες της μάρκας, οι κάθετες μονάδες φώτων στο πίσω τμήμα του νέου ΜΙΝΙ αποτυπώνουν το σχέδιο Union Jack.

Το εντυπωσιακό μοτίβο της Βρετανικής σημαίας αποτυπώνεται στη δομή των λειτουργιών φώτων. Τα φλας είναι οριζόντια διατεταγμένα και τα φώτα φρένων κάθετα ευθυγραμμισμένα, με τα πίσω φώτα να αντιπροσωπεύουν τις διαγώνιες γραμμές της Βρετανικής σημαίας. Για να εξασφαλίζεται ο αρμονικός φωτισμός, όλες οι πηγές φωτός που σχηματίζουν το μοτίβο Union Jack χρησιμοποιούν τεχνολογία LED.

Επιπλέον, το νέο MINI Yours Interior Style Piano Black διατίθεται τώρα με φωτισμό. Εκτός από τις επιφάνειες στην περιοχή των θυρών και της κεντρικής κονσόλας σε Piano Black, αυτό περιλαμβάνει και μία φωτιζόμενη διακοσμητική λωρίδα για το ταμπλό στην πλευρά του συνοδηγού. Αυτή επίσης φέρει φινίρισμα Piano Black και ένα αφηρημένο μοτίβο Union Jack, το χρωματικό φόντο του οποίου μπορεί να επιλέξει ο οδηγός από το MINI Excitement Package.

Φυσικά, η μεγάλη διαφοροποίηση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας από τα λοιπά ΜΙΝΙ ήταν η οροφή. Μόλις 18 δευτερόλεπτα χωρίζουν τον οδηγό του τρίθυρου ΜΙΝΙ απ’ αυτόν του cabrio, καθώς τόσος είναι ο χρόνος που απαιτείται για την αναδίπλωση της υφασμάτινης οροφής, η οποία φέρει εξωτερικά το σχήμα της αγγλικής σημαίας. Η διαδικασία μπορεί να γίνει ακόμα κι εν κινήσει, αρκεί η ταχύτητα του αυτοκινήτου να μην υπερβαίνει τα 30 χιλιόμετρα.

Η αποθήκευση της οροφής γίνεται στο πάνω μέρος του χώρου αποσκευών, δίχως να περιορίζει τη χωρητικότητά του. Κι αυτό συμβείναι επειδή επί της ουσίας η οροφή παραμένει εκτός του πορτ μπαγκάζ και πίσω από τα κεφάλια των πίσω επιβατών. Βεβαίως αυτό επηρεάζει την ορατότητα προς τα πίσω όταν η οροφή είναι ανοιχτή, όμως, πιστέψτε μας, δεν θα σας ενοχλήσει καθόλου, διότι απλά η οροφή θα είναι ανοιχτή!

Το γεγονός πως τοποθετήθηκε μηχανισμός αναδίπλωσης της οροφής αύξησε το βάρος του ΜΙΝΙ Cabrio κατά 90 κιλά σε σχέση με αυτό της τρίθυρης έκδοσης, καθώς ήταν αναγκαία η ενίσχυση του αμαξώματος προς αποφυγήν στρεβλώσεων.

Σε ό,τι αφορά στον κινητήρα, το ΜΙΝΙ της δοκιμής μας εφοδιαζόταν με το «βασικό» μοτέρ βενζίνης των 1,5 λίτρων, το οποίο αποδίδει 136 «τουρμπίσιους» ίππους. Εξαιρετικός σε λειτουργία, ο συγκεκριμένος κινητήρας διακρίνεται για την ελαστικότητά του και τη χαμηλή κατανάλωσή του, η οποία δεν ξεπέρασε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας τα 7 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Η συνεργασία του τρικύλινδρου μοτέρ με το «επτάρι» αυτόματο κιβώτιο Steptronic ήταν εξαιρετική, με τα 100 χιλιόμετρα από στάση να έρχονται σε 8,8’’, και την τελική ταχύτητα να ξεπερνά τα 200 χιλιόμετρα την ώρα. Ακόμα και όταν το ταχύμετρο «φλερτάρει» με την τελική, το ΜΙΝΙ παραμένει αθόρυβο, καθώς η οροφή κουμπώνει άψογα με το αμάξωμα και δεν επιτρέπει σε αεροδυναμικούς θορύβους να εισέλθουν στην καμπίνα.

Οι αναρτήσεις φιλτράρουν όλες τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ τα φρένα είναι αποδοτικά και ανθεκτικά σε όλες τις συνθήκες.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 1.499 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 136 hp/4.500 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 230 Nm/1.250 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson

Ανάρτηση πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Δίσκοι

Χώρος αποσκευών: 215 Lt

Επιτάχυνση 0-100: 8,8’’

Τελική ταχύτητα: 208 χλμ/ώρα

Ρεζερβουάρ: 40 lt

Κατανάλωση (μικτή) 5,2 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 119 γρ.

Τιμή: 27.455 ευρώ

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος