Οδηγούμε: Mercedes GLC 250d 4matic (vid+pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on October 13, 2017, 4:40 am

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Ο πήχης στην κατηγορία των πολυτελών SUV είχε ανέβει εδώ και αρκετά χρόνια, μιας και οι περισσότερες φίρμες έχουν επιλέξει να ρίξουν μεγάλο βάρος της «πολιτικής» τους στη συγκεκριμένη κατηγορία. Άλλωστε είναι ένα segment, τον οποίο γνωρίζει ιδιαίτερη άνθιση παγκοσμίως.

Η Mercedes, λοιπόν, δεν θα μπορούσε παρά να ανταποκριθεί στις προκλήσεις των καιρών. Και να… στρογγυλοποιήσει τα πράγματα, καθώς το «παρελθόν» πλέον διαγράφεται οριστικά και αμετάκλητα. Ξεχάστε την «τετράγωνη» GLK και υποδεχθείτε την πανέμορφη GLC, το καλύτερο SUV που δημιούργησε ποτέ η φίρμα με το «αστέρι».

Η σχεδιαστική φιλοσοφία της τελευταίας τριετίας χαρακτηρίζει τη GLC, καθώς τα εμπρός φωτιστικά σώματα «φωνάζουν» πως πρόκειται για μια Mercedes. Η επιβλητική μάσκα και οι «χυτές» γραμμές στο πλάι επίσης είναι χαρακτηριστικά στοιχεία της GLC, ενώ στο πίσω μέρος τα φώτα κάνουν το γερμανικό SUV να ξεχωρίζει.

Το εσωτερικό είναι «δανεισμένο» από την C Class, με τα υλικά να είναι κορυφαία, όπως και η συναρμογή αλλά και το φινίρισμα. Η εργονομία είναι σε υψηλό επίπεδο και το μοναδικό που θα πρέπει να προσέξετε είναι τον δεξί διακόπτη στην κολώνα του τιμονιού. Όχι, δεν φιλοξενεί τη λειτουργία των υαλοκαθαριστήρων όπως σε όλα τα άλλα αυτοκίνητα, αλλά τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου των 9 σχέσεων. Για τους χώρους δεν γίνεται κουβέντα, μιας και πέντε ενήλικες με τα… συμπαραμαρτούντα θα βολευτούν άνετα στα καθίσματα και τον χώρο αποσκευών των 500 λίτρων.

Σε ό,τι αφορά στον κινητήρα, η GLC της δοκιμής μας «φορούσε» το υπερτροφοδοτούμενο ντίζελ μοτέρ των 2,2 λίτρων που αποδίδει 204 ίππους και 500 Nm ροπής. Με άφθονη δύναμη σε όλο το φάσμα των στροφών, συνεργάζεται εξαιρετικά με το 9G-Tronic, το οποίο έχει πολύ καλή κλιμάκωση. Επίσης, το αυτοκίνητο της δοκιμής μας εφοδιαζόταν με το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης 4MATIC, που είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενο και μοιράζει την ροπή σε ποσοστό 45% εμπρός και 55% πίσω.

Ο διακόπτης DYNAMIC SELECT επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει ιδιαίτερα άνετα, σπορ, αποδοτικά ή πλήρως εξατομικευμένα χαρακτηριστικά χειρισμού με ένα απλό άγγιγμα. Παράμετροι όπως τα χαρακτηριστικά του κινητήρα, του κιβωτίου ταχυτήτων, της ανάρτησης και του συστήματος διεύθυνσης προσαρμόζονται ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης.

Το έξτρα πακέτο off road προσφέρει 5 επιπλέον προγράμματα λειτουργίας (offroad, incline για άνοδο σε κλίση μέχρι 75%, rocking assist για κακοτράχαλα εδάφη, slippery για χιόνι και λάσπη και trailer για καλύτερη ικανότητα έλξης) για κατάλληλα προσαρμογή της τετρακίνησης, του αυτόματου κιβωτίου και της ανάρτησης.

Η ανάρτηση Agility Control διαθέτει σύστημα επιλεκτικής, παθητικής απόσβεσης και προσφέρει ισορροπημένη οδηγική άνεση, βελτιστοποιώντας τα χαρακτηριστικά κύλισης, απόσβεσης και σταθεροποίησης, ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου.

Η απόσβεση κραδασμών που εξαρτάται από τα τραντάγματα μειώνει την επίδραση της απόσβεσης σε μικρά τραντάγματα και βελτιώνει την οδηγική άνεση. Η παθητική απόσβεση παρέχει μεγαλύτερη ευστάθεια στο όχημα σε μεγαλύτερα τραντάγματα σε κακό οδόστρωμα. Προαιρετικά μπορεί κανείς να επιλέξει την αερανάρτηση Air Body Control, η οποία μπορεί να αυξήσει έως και κατά 5 cm την απόσταση της GLC από το έδαφος, ώστε να περάσει ακόμα και από τα πιο δύσκολα εμπόδια. Σε υψηλές ταχύτητες, το όχημα χαμηλώνει για να μειωθεί η αντίσταση του αέρα και να αυξηθεί περαιτέρω η ευστάθεια.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 2.143 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 204 hp/3.800 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 500 Nm/1.400 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Αυτόματο 9 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Πολλαπλών συνδέσμων

Ανάρτηση πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Αεριζόμενοι δίσκοι

Χώρος αποσκευών: 550 lt

Επιτάχυνση 0-100: 7,5’’

Τελική ταχύτητα: 222 χλμ/ώρα

Χωρητικότητα ρεζερβουάρ: 50 lt

Κατανάλωση (μικτή): 5 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 129 γρ/χλμ

Τιμή: 57.410 ευρώ

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος

Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος