Οδηγούμε: Mercedes GLA 180 Cdi (vid+pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on October 29, 2017, 7:23 pm

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Έχει συμπληρώσει αισίως τέσσερα χρόνια στην αγορά. Τέσσερα χρόνια κατά τη διάρκεια των οποίων εμπορικά ξεπέρασε κάθε προσδοκία των ανθρώπων της Mercedes. Διότι, ναι, είναι αλήθεια πως το «αστέρι» άργησε κάπως να παρουσιάσει τη δική του πρόταση στην κατηγορία των crossover ή μικρών SUV, όμως η GLA αποδείχθηκε… λίρα εκατό για τη γερμανική φίρμα, δικαιώνοντας τους εμπνευστές και τους σχεδιαστές της.

Η ώρα της (μερικής) ανανέωσης για το γερμανικό Premium crossover, όμως, έφτασε. Ανανέωσης διακριτικής και πολύ προσεγμένης, μιας και θα πρέπει να ψάξει κανείς πολύ τη νέα GLA για να διαπιστώσει ποια είναι τα σημεία της τα οποία άλλαξαν. Πιο εμφανείς είναι οι αλλαγές στους προφυλακτήρες και οι νέες ζάντες αλουμινίου. Από εκεί κι έπειτα διαφορετικά είναι τα φωτιστικά σώματα, τόσο εμπρός με το αναμορφωμένο εσωτερικό τους, όσο και τα πίσω, τα οποία πλέον είναι τεχνολογίας LED High Performance.

Σύμφωνα με τη Mercedes έχει αλλάξει σημαντικά η γεωμετρία της εμπρόσθιας κολώνας (του παρμπρίζ), κάτι που είχε ως συνέπεια να μειωθεί και ο αεροδυναμικός συντελεστής από το 0,29 στο 0,28. Όμως η διαφορά είναι μικρή, μιας και ούτως ή άλλως η GLA για τα δεδομένα της κατηγορίας της ήταν και παραμένει ένα από τα πιο «ήσυχα» αυτοκίνητα της αγοράς.

Ποιότητα και άνεση

Αεροδυναμική, κομψή, ελκυστική, μοντέρνα από κάθε άποψη αλλά και… ανατρεπτική, μιας και αποτελεί ουσιαστικά την πρώτη «εμφάνιση» της Mercedes στην κατηγορία των compact crossover, η GLA δέχθηκε μικρές… περιποιήσεις και στο εσωτερικό.

Ένα εσωτερικό είναι ακριβώς αυτό που πρέπει για ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας του: μοντέρνο, αισθητικά «αγαπητό» με την πρώτη ματιά, εργονομικό αλλά και απολύτως ποιοτικό. Οι στρογγυλοί αεραγωγοί (πέντε τον αριθμό) είναι χαρακτηριστικοί, ενώ στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας δεσπόζει η οθόνη του συστήματος infotainment της Mercedes. Οι αλλαγές εντοπίζονται στη νέα γραμματοσειρά του πίνακα οργάνων, στις νέες επενδύσεις των πανέμορφων μονοκόμματων καθισμάτων και στην πιο έντονη παρουσία χρωμίου, ενώ νέο είναι και το τριάκτινο τιμόνι.

Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι κορυφαία, όπως και η συναρμογή τους αλλά και η εργονομία. Κλασσικά, όταν μιλάμε για αυτόματη Mercedes, θα πρέπει να συνηθίσει ο οδηγός πως εκεί όπου σε άλλα αυτοκίνητα βρίσκονται οι λειτουργίες των υαλοκαθαριστήρων, είναι ο επιλογέας του κιβωτίου. Οι χώροι είναι ικανοποιητικοί για πέντε ενήλικες, ενώ αρκετές είναι οι θήκες για μικροαντικείμενα, με την… απουσία του επιλογέα από την κλασσική θέση να επιτρέπει στους Γερμανούς να δημιουργήσουν επιπλέον χώρο ανάμεσα στον οδηγό και τον συνόδηγό. Ο χώρος αποσκευών των 431 λίτρων είναι επαρκέστατος για τις ανάγκες μιας τετραμελούς οικογένειας.

Μικρός (κινητήρας) στο μάτι…

Premium crossover, με κινητήρα 1,5 λίτρου και απόδοση 109 ίππων, με τιμή απόκτησης κάτω από 35.000 ευρώ και με το «αστέρι» στο καπό. Γίνεται; Όταν μιλάμε για τη Mercedes GLA 180, ασφαλώς και γίνεται! Οι Γερμανοί έκαναν το βήμα που όλοι περίμεναν απ’ αυτούς. Γνωρίζοντας πως είναι δύσκολο να κατασκευάσουν άμεσα έναν «ανταγωνιστικό» ντίζελ κινητήρα μικρού κυβισμού, κοίταξαν προς την πλευρά των συνεργατών τους.

Κάπου εκεί βρήκαν την ιδανική λύση: ο κινητήρα των 1,5 λίτρων ντίζελ κατασκευής Renault! Άλλωστε η παγκοσμιοποίηση της αυτοκινητοβιομηχανίας και οι συμμαχίες της σύγχρονης εποχής, αποδεικνύονται συνήθως ωφέλιμες για όλους.

 

Με απόδοση 109 ίππους, το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο διακρίνεται για την ελαστικότητά του, μιας και η ροπή των 260 Nm είναι διαθέσιμη από τις 1.750 έως τις 2.500 σ.α.λ. αλλά και τη γενικότερη οικονομία του. Τι εννοούμε; Αφενός πως η εργοστασιακή τιμή της μέσης κατανάλωσης που είναι στα 4 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, είναι μια απτή πραγματικότητα. Και χωρίς να χρειαστεί να… ιδρώσει κάποιος, ειδικά στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, το οποίο είχε το αυτόματο κιβώτιο 7G-DCT.

Ακόμα και στη σπορ επιλογή της χαρτογράφησης του κινητήρα, η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 5,2 λίτρα κατά τη διάρκεια της δοκιμής. Στην επιλογή «Eco» οι αλλαγές είναι πιο «αργές» προς όφελος της οικονομίας, ενώ στο «Sport» είναι σαφώς πιο γρήγορες, με τις επιδόσεις να βελτιώνονται.

Στον ανοιχτό δρόμο, μολονότι crossover, η GLA 180 είναι σβέλτη και σταθερή, ακόμα και όταν κινείται κοντά στην τελική ταχύτητα των 190 χιλιομέτρων. Οι πλευρικοί άνεμοι δεν θα επηρεάσουν το γερμανικό μοντέλο, το οποίο είναι «στημένο» με τέτοιο τρόπο ώστε εντός δρόμου να είναι γρήγορο και σπορτίφ, αλλά να μπορεί να κινηθεί και μακριά από την άσφαλτο όποτε ο οδηγός του το επιλέξει.

Σαφώς και ο προσανατολισμός του αυτοκινήτου είναι να προσφέρει στον οδηγό και τους συνεπιβάτες του άνεση στις μετακινήσεις τους, ακόμα κι όταν αυτές είναι πολύωρες, όμως παραμένει απόλυτα φιλικό και στην καθημερινή χρήση στην κίνηση της πόλης. Η πρόσφυση είναι πολύ καλή, οι κλίσεις, παρά την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, είναι περιορισμένες και γενικά η GLA σου δίνει την αίσθηση πως με όσα χιλιόμετρα και να μπει σε μια στροφή, θα σε κρατήσει «βιδωμένο» στην άσφαλτο.

Το αυτόματο κιβώτιο των επτά σχέσεων, τεχνολογίας G-Tronic είναι από τα καλύτερα που έχουμε συναντήσει, ενώ τα φρένα είναι απλώς εξαιρετικά, με τη δύναμή τους να μην εξαντλείται ακόμα και σε διαδοχικές και απαιτητικές πεδήσεις. Είναι χαρακτηριστικό πως η GLA 180 ακινητοποιείται από τα 100 χιλιόμετρα σε λιγότερα από 34,5 μέτρα, επίδοση που την κατατάσσει στην κορυφή της κατηγορίας.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 1.461 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 109 hp/4.000 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 260 Nm/1.750 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Πολλαπλών συνδέσμων

Ανάρτηση πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Δίσκοι

Χώρος αποσκευών: 421 Lt

Επιτάχυνση 0-100: 11,7’’

Τελική ταχύτητα: 190 χλμ/ώρα

Ρεζερβουάρ: 50 lt

Κατανάλωση (μικτή) 3,9 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 103 γρ.

Τιμή: 34.110 ευρώ

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος

Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος