Οδηγούμε: Mercedes CLA180d (pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on August 26, 2017, 8:03 am
10 secs

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Η CLA ήταν για τη Mercedes το μοντέλο με το οποίο γύρισε σελίδα. Ήταν η πρώτη απόπειρα της γερμανικής φίρμας να εισέλθει σε μια «ιδιαίτερη» κατηγορία, αυτή των σπορ σεντάν, με σχεδιαστικές γραμμές που παραπέμπουν σε κουπέ. Κι η αλήθεια είναι πως στη Mercedes τα κατάφεραν περίφημα, μιας και η CLA της πρώτης γενιάς έκανε αρκετό… θόρυβο στην αγορά, κατακτώντας μεγάλο μερίδιο των πωλήσεων της κατηγορίας.

Κι επειδή… ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζεις, στη Mercedes αποφάσισαν πως το «φρεσκάρισμα» που χρειαζόταν η CLA έπειτα από τρία χρόνια στην αγορά, θα έπρεπε να είναι περιορισμένο. Όπερ κι εγένετο. Εμπρός υπήρξε ανασχεδιασμός του προφυλακτήρα και τη γρίλια, όπως και στα φώτα led, ενώ πίσω οι αλλαγές περιορίζονται στα φωτιστικά σώματα.

Στο εσωτερικό οι Γερμανοί επικεντρώθηκαν σε δύο σημεία: το πρώτο ήταν τα κουμπιά στην κεντρική κονσόλα, τα οποία ανασχεδιάστηκαν, ενώ το δεύτερο ήταν το τιμόνι, το οποίο απέκτησε νέα χειριστήρια. Στον τομέα των μηχανικών μερών, διαφοροποίηση συναντούμε στη ρύθμιση της ανάρτησης, η οποία πλέον είναι πιο άμεση κι ακριβής.

Φυσικά ως γνήσια Mercedes είναι καλοφτιαγμένη, με πολλές δόσεις πολυτέλειας, πολύ καλή συναρμογή, ποιοτικά υλικά και μάλιστα σε μια τιμή άκρως δελεαστική. Θα έλεγε κανείς πως η CLA, ακόμα και στη βασική έκδοσή της, όμως αυτή που δοκιμάσαμε, προσφέρει πολλά παραπάνω από την τιμή της, κι αυτή είναι μια πολύ σημαντική επιτυχία και την ελληνικής εισαγωγικής εταιρίας.

Κάτω από το μεγάλο καπό συναντά κανείς τον σύγχρονο πετρελαιοκινητήρα των 1,5 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 109 ίππους. Πληροί τις προδιαγραφές Euro 6, έχει μόλις 102 γραμμάρια εκπεμπόμενους ρύπους ανά χιλιόμετρο, ενώ κινεί με αξιοπρέπεια τον σχεδόν 1,5 τόνο του αμαξώματος. Σίγουρα η ισχύς του δεν αρκεί για να χαρίσει «καυτές» επιδόσεις στην σπορτίφ CLA, το… σουλούπι της οποίας σε προδιαθέτει να κινηθείς γρήγορα στον δρόμο, όμως είναι οικονομικός από κάθε άποψη. Πολύ σημαντική είναι και η παρουσία του αυτόματου κιβωτίου 7G-DCT, το οποίο συνεργάζεται άψογα με το μοτέρ και δεν το αφήνει σε καμία περίπτωση να «κρεμάσει». Μάλιστα σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης, η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 5,7 λίτρα, τιμή πολύ καλή από κάθε άποψη.

Σε ό,τι αφορά στους χώρους, τα 470 λίτρα του πορτ μπαγκάζ είναι παραπάνω από αρκετά για τις ανάγκες μιας οικογένειας, ενώ μόνον οι πίσω επιβάτες ίσως αντιμετωπίσουν έναν «πονοκέφαλο» λόγω της κεκλιμένης οροφής. Αυτό αν ξεπερνούν σε ύψους τα 185 εκατοστά. Ειδάλλως δεν τίθεται το παραμικρό ζήτημα. Μάλιστα η απουσία χειροκίνητου κιβωτίου συμβάλλει στο να εξοικονομηθεί πολύς χώρος στο κεντρικό τούνελ.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας: 1.461 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 109 hp/4.000 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 260 Nm/1.750 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson

Ανάρτηση πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Δίσκοι

Επιτάχυνση 0-100: 11,6’’

Τελική ταχύτητα: 205 χλμ/ώρα

Χώρος αποσκευών: 470 lt

Ρεζερβουάρ: 56 lt

Κατανάλωση (μικτή): 3,9 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 102 γρ

Τιμή: 32.600 ευρώ

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος