Οδηγούμε: Mercedes C180 Cabriolet (vid+pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on November 16, 2017, 10:16 am
32 secs

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Και το όνομα αυτής, C180 Cabriolet! Η «οικογένεια» της C Class της Mercedes ολοκληρώθηκε με την προσθήκη του «νεότερου» και πιο… καλοκαιρινού μέλους της. Με δίθυρο αμάξωμα που βασίζεται σε αυτό της Coupe, και μαλακή αναδιπλούμενη οροφή, η C Class Cabriolet μαγνητίζει τα βλέμματα στο πέρασμά της, εντυπωσιάζοντας ακόμα και τον πιο… αδιάφορο αναφορικά με τα της αυτοκίνησης.

C180 Cabriolet, λοιπόν; Όπως γίνεται αντιληπτό, πρόκειται για την «μικρότερη» από τις «ανοιχτές» εκδόσεις της C Class σε ό,τι αφορά στους βενζινοκινητήρες, μιας και «φοράει» τον κινητήρα των 1,6 λίτρων που αποδίδει 156 ίππους. Σε ό,τι αφορά στις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, η βασική πρόταση της Mercedes ακούει στο όνομα C220d, ενώ φυσικά στην κορυφή της γκάμας βρίσκονται οι εκδόσεις που έχουν υποστεί τις… περιποιήσεις της AMG.

Κοιτάζοντας από εμπρός τη C180 Cabriolet, διαπιστώνει πως είναι μια κλασσική C Class. Μέχρι εκεί, όμως. Διότι ερχόμενος κανείς από το πλάι διαπιστώνει πως η ομορφιά δεν έχει… όρια! Πόρτες δίχως πλαίσιο, μικρά και στενά πίσω παράθυρα, μαύρη υφασμάτινη αναδιπλούμενη οροφή που «σβήνει» με τρόπο κομψότατο και άκρως αεροδυναμικό.

Και το πίσω μέρος, όμως, δεν υπολείπεται σχεδιαστικά, με τα πολύ όμορφα φωτιστικά σώματα και το άνοιγμα του χώρου αποσκευών που κυμαίνεται από τα 285 έως τα 360 λίτρα, ανάλογα με το εάν η οροφή είναι ανοιχτή ή κλειστή.

Η πολυτέλεια… περισσεύει στο εσωτερικό της C180 Cabriolet, όπως στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Όλα είναι αρμονικά τοποθετημένα στο ταμπλό, με την εργονομία να είναι εξαιρετική αν και η έλλειψη ποτηροθηκών και σε αυτό το μοντέλο της Mercedes είναι αισθητή. Κι είναι γεγονός πως μπορεί να ακούγεται ως κάτι ήσσονος σημασίας, εντούτοις είναι θέμα πρακτικότητας, το οποίο θα έπρεπε να είχαν εντοπίσει εξαρχής οι σχεδιαστές της Mercedes. Εντούτοις είναι μια παράλειψη που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να «χαρακτηρίσει» συνολικά το αυτοκίνητο.

Για την ποιότητα υλικών δεν χρειάζεται να κάνουμε κάποιο σχόλιο, ούτε για την άνεση των δερμάτινων σπορ καθισμάτων. Πρέπει, όμως, να τονίσουμε πως η πρόσβαση στο πίσω κάθισμα ακόμα και με κλειστή την οροφή γίνεται πανεύκολα, χάρη στα σωστά αναδιπλούμενα καθίσματα, τα οποία σύρονται τελείως προς τα εμπρός και δημιουργούν μεγάλους «διαδρόμους» για τους δύο πίσω επιβάτες. Οι οποίοι δεν θα δυσκολευτούν να χωρέσουν, αρκεί το ύψος τους να μην ξεπερνά τα 185 εκατοστά.

Ο κινητήρας των 1.595 κ.εκ. είναι ελαστικός, με τη ροπή των 250Nm να είναι διαθέσιμη σχεδόν από το… ρελαντί, δηλαδή μόλις από τις 1.200 σ.α.λ. Η απόδοσή του, όπως προαναφέραμε, είναι 156 ίπποι. Στην πράξη αποδεικνύεται επαρκής για τις ανάγκες του συγκεκριμένου μοντέλου, μιας και η C180 στην ανοιχτή εκδοχή της απευθύνεται κυρίως σε αυτούς που θέλουν να απολαμβάνουν τις χαρές της ζωής τους εαρινούς, θερινούς και φθινοπωρινούς μήνες, κι όχι τόσο αυτούς που αναζητούν τις απόλυτες επιδόσεις. Οι τελευταίοι μπορούν κάλλιστα να στραφούν σε κάποια από τις επόμενες εκδόσεις της C Cabriolet.

Η συνεργασία του μοτέρ με το αυτόματο κιβώτιο 9G-Tronic των 9 σχέσεων είναι πολύ καλή, ενώ σημαντική ήταν η παρουσία του συστήματος Agility Select, μέσω του οποίου μπορεί ο οδηγός να επιλέξει το πρόγραμμα οδήγησης της αρεσκείας του (Eco, Normal, Sport, Sport+, Individual) με αντίστοιχη «παρέμβαση» στην απόκριση του γκαζιού και το «βάρος» του τιμονιού.

Στον δρόμο η C180 Cabriolet επιβεβαιώνει απόλυτα τον χαρακτήρα της, μιας και κινείται με περίσσεια άνεση σε κάθε είδος οδοστρώματος. Με κλειστή την οροφή οι αεροδυναμικοί θόρυβοι είναι περιορισμένοι, ενώ ακόμα και με ανοιχτή οροφή δεν θα αντιμετωπίσουν κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα οι επιβάτες. Οι στροβιλισμοί του αέρα είναι περιορισμένοι και ιδιαίτερα εμπρός ούτε που θα καταλάβετε πως κάθεστε σε ανοιχτό μοντέλο. Σε ό,τι αφορά στους πίσω επιβάτες, η παρουσία του ανεμοθραύστη αποδεικνύεται καταλυτική.

Με λίγα λόγια, η Mercedes C180 Cabriolet είναι ένα αυτοκίνητο που μπορεί να καλύψει απόλυτα τις ανάγκες του αγοραστή που αναζητά τέσσερις θέσεις, επαρκή χώρο αποσκευών (με κλειστή οροφή), ποιότητα Mercedes, όμορφο εξωτερικό κι εσωτερικό σχεδιασμό, αλλά και ξεκάθαρη διαφοροποίηση από την Coupe έκδοση, μιας και η μαλακή μαύρη οροφή «φωνάζει» πως το συγκεκριμένο μοντέλο είναι κάμπριο!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 1.595 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 156 hp/5.300 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 250 Nm/1.250 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Πολλαπλών συνδέσμων

Ανάρτηση πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Δίσκοι

Χώρος αποσκευών: 285-360 Lt

Επιτάχυνση 0-100: 8,9’’

Τελική ταχύτητα: 215 χλμ/ώρα

Ρεζερβουάρ: 41 lt

Κατανάλωση (μικτή) 6 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 135 γρ.

Τιμή: 49.166 ευρώ

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος