Οδηγούμε: Mercedes A180d DCT-7 (vid+pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on October 20, 2018, 12:23 pm
27 secs

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

 Τα εν Ελλάδι αποκαλυπτήριά της έγιναν πριν από σχεδόν πέντε μήνες, στη  Μαρίνα του Φλοίσβου. Εκεί, στις αρχές του καλοκαιριού είδαμε για πρώτη φορά δια ζώσης την νέα Mercedes A Class, η οποία ήρθε για να ανατρέψει όλα όσα γνωρίζαμε μέχρι τότε για το «βασικό» μοντέλο της γερμανικής φίρμας. Όχι τόσο σχεδιαστικά, όσο από πλευράς γενικότερης φιλοσοφίας. Κι εξηγούμεθα.

Η νέα A Class έχει μήκος 4,42 μ., όπερ σημαίνει πως είναι σχεδόν 12 εκατοστά πιο μακριά από την προκάτοχό της. Επίσης είναι κατά 1,6 εκ. πιο πλατιά και κατά σχεδόν μισό εκατοστό πιο ψηλή. Όλα αυτά αν τα προσθέσει κανείς καταλήγει σε ένα αποτέλεσμα άκρως ευεργετικό για τους επιβαίνοντες, καθώς οι διαθέσιμοι χώροι είναι σαφώς μεγαλύτεροι, κάτι που ισχύει και για το πορτ μπαγκάζ αλλά και για τις θέσεις για μικροαντικείμενα που είναι περισσότερες και πιο σωστά κατανεμημένες.

Σχεδιαστικό «παιδί» του Gorden Wagener, η A Class του 2018 ακολουθεί σε γενικές γραμμές της φιλοσοφία του προηγούμενου μοντέλου. Μόνο που πλέον το ρύγχος είναι πιο χαμηλό, τα εμπρόσθια φωτιστικά σώματα με σφηνοειδές σχήμα, ενώ τα πίσω φώτα είναι πλέον παράλληλα με το έδαφος κι όχι τετράγωνα. Ο αεροδυναμικός συντελεστής έχει μειωθεί στο 0,25 (από 0,26), δίχως να έχουν τροποποιηθεί σχεδιαστικά στοιχεία όπως η χαρακτηριστική εμπρόσθια μάσκα-σήμα κατατεθέν όλων των μοντέλων του «αστεριού».

Εκεί, όμως, που έχει γίνει… επανάσταση, είναι στο εσωτερικό. Όχι μόνο στον τομέα των διαθέσιμων χώρων, στους οποίους αναφερθήκαμε παραπάνω, όσο σε ό,τι αφορά στις τεχνολογίες. Η A Class της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένη με την κορυφαία εκδοχή του MBUX, του νέου συστήματος πολυμέσων που συνδυάζει δύο οθόνες 10,25’’ έκαστη στο ταμπλό και προσφέρει τεράστιες δυνατότητες συνδεσιμότητας. Στις πιο λιτές εκδόσεις της A Class υπάρχει δυνατότητα επιλογής είτε δύο οθονών 7’’, είτε μίας 7’’ και μίας 10,25’’, ενώ στις εκδόσεις με αναλογικό πίνακα οργάνων δεν υπάρχει οθόνη.

Γενικά ο διάκοσμος είναι υπέρ το δέον μοντέρνος, με τους αεραγωγούς να έχουν σχήμα τουρμπίνας αεριοθούμενου αεροσκάφους. Σε συνδυασμό, μάλιστα, με τις δύο μεγάλες οθόνες στο ταμπλό, η εικόνα του εσωτερικού της A Class όταν πέσει το φως του ήλιου είναι εντυπωσιακή. Και ο κάθε οδηγός, αφιερώνοντας τον κατάλληλο χρόνο μέχρις ότου εξοικειωθεί και με τις δυνατότητας του MBUX, θα μπορέσει να διαμορφώσει το περιβάλλον της απολύτου αρεσκείας του.

Η A Class της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένη με τα πανέμορφα και άκρως πρακτικά μονοκόμματα σπορ καθίσματα για τον οδηγό και τον συνοδηγό, τα οποία πέραν της αισθητικής διαφοροποίησης από τα «απλά» καθίσματα, προσφέρουν εξαιρετική πλευρική και οσφυική στήριξη. Βέβαια είναι γεγονός πως οι Γερμανοί έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά στον τομέα του στησίματος του μοντέλου, με την οδική συμπεριφορά να είναι απολύτως προβλέψιμη, ενώ περιορισμένες είναι οι κλίσεις του αμαξώματος.

Ο εμπρός άξονας έχει γόνατα McPherson, ενώ πίσω συναντά κανείς είτε ημιάκαμπτο άξονα, είτε πολλαπλούς συνδέσμους, στις πιο «μεγάλες» εκδόσεις. Όσο για το σύστημα παραμετροποίησης των χαρακτηριστικών λειτουργίας του αυτοκινήτου, το περιβόητο Dynamic Select, προσφέρει στον οδηγό τη δυνατότητα επιλογής προγράμματος που να ταιριάζει στα γούστα του και στις ανάγκες των καθημερινών μετακινήσεών του εντός πόλης.

Η A Class της δοκιμής μας μπορεί να ήταν… φορτωμένη με διάφορα «καλούδια» όπως το MBUX που γράφαμε παραπάνω, όμως από πλευράς κινητήρα «φορούσε» τον πιο μικρό μηχανικό σύνολο πετρελαίου, των 1,5 λίτρων, το οποίο αποδίδει 116 ίππους. Προερχόμενο από τη Renault, το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο δέχθηκε τις περιποιήσεις των Γερμανών μηχανικών και διακρίνεται για τη ραφιναρισμένη λειτουργία του, τον περιορισμένο θόρυβο για ντίζελ και τη χαμηλή κατανάλωση, η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας δεν ξεπέρασε τα 6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Το εν λόγω μοτέρ συνδυαζόταν στην περίπτωσή μας με «επτάρι» αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της Getrag, το οποίο είναι αρκετά γρήγορο, αλλάζει σχέσεις στο κατάλληλο timing και ταιριάζει «γάντι» με τη φιλοσοφία της A 180d. Η παρουσία των paddles πίσω από τη στεφάνη του τιμονιού δίνει μια πιο σπορ αίσθηση και αποδεικνύεται καταλυτική όταν κάποιος επιθυμεί πιο σβέλτα «κατεβάσματα»…

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας: Πετρελαίου, 1.461 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 116 hp/4.000 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 260 Nm/1.750 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson

Ανάρτηση πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Δίσκοι

Επιτάχυνση 0-100: 10,5’’

Τελική ταχύτητα: 202 χλμ/ώρα

Χώρος αποσκευών: 360 lt

Ρεζερβουάρ: 43 lt

Κατανάλωση (μικτή): 4,2 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 108 γρ

Τιμή: από 32.288 ευρώ

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος