Οδηγούμε: Mercedes Ε200 Coupe (vid+pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on February 20, 2018, 4:44 pm
25 secs

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Πολύς κόσμος θεωρεί τις κουπέ εκδόσεις των αυτοκινήτων ως μη πρακτικές. Η έλλειψη πίσω θυρών είναι γεγονός πως πολλές φορές δυσκολεύει αυτούς που δεν έχουν μεγάλη ευελιξία σώματος. Όμως στα σύγχρονα μοντέλα οι λύσεις που έχουν βρεθεί είναι τέτοιες ώστε τα κουπέ μπορούν όχι μόνο να είναι πρακτικά σε κάθε περίσταση, αλλά να αναδεικνύουν τον ξεχωριστό χαρακτήρα τους σε κάθε συνθήκη.

Μια τέτοια περίπτωση μοντέλου είναι η νέας γενιάς E Class της Mercedes στην Coupe εκδοχή της. Ένα αυτοκίνητο ξεχωριστό από κάθε άποψη, μιας και οι σχεδιαστές της γερμανικής φίρμας έβαλαν τα δυνατά τους και κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα πανέμορφο αισθητικά σύνολο, το οποίο ξεχωρίζει από τις σπορτίφ γραμμές του, δίχως να χάνει ίχνος πρακτικότητας. Κι εξηγούμεθα.

Πρωτίστως να αναφέρουμε πως το μοντέλο της δοκιμής μας ήταν η Ε200 Coupe. Δηλαδή δίλιτρη, υπερτροφοδοτούμενη, με άφθονη δύναμη σε όλο το φάσμα των στροφών και αρκετή ροπή για να κινήσει το βαρύ αμάξωμα των 1,6 τόνων. Ειδικά κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, καλύπτοντας πολλά χιλιόμετρα με τέσσερις ενήλικες στον αυτοκινητόδρομο, είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε τις ποικίλες αρετές του συγκεκριμένου μοτέρ, το οποίο με τους 184 ίππους έκανε το ταξίδι μας ξεκούραστο κι απόλυτα ασφαλές.

Ο εν λόγω κινητήρας συνεργάζεται με το αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων G-Tronic, το οποίο συμβάλλει τα μέγιστα τόσο στο να γίνονται ξεκούραστες οι μετακινήσεις εντός κι εκτός πόλης, όσο και στο να διατηρείται χαμηλά για τα δεδομένα του αμαξώματος η κατανάλωση. Διότι τόσο θεωρητικά όσο και πρακτικά, αν αποφασίσει κανείς να κινηθεί φυσιολογικά στην Εθνική, με μια μέση ταχύτητα της τάξης των 150-160 χιλιομέτρων την ώρα, η μέση κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 7,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Εντάξει, αν αποφασίσετε να πιέσετε, η κατανάλωση αυξάνεται, όμως σε γενικές γραμμές ο συγκεκριμένος βενζινοκινητήρας δείχνει πως ταιριάζει απόλυτα στον χαρακτήρα της Ε200 Coupe.

Η ανάρτηση είναι ρυθμισμένη με τέτοιο τρόπο ώστε να αναδεικνύει τις αρετές του αυτοκινήτου. Δηλαδή αρκετά άνετη στο ταξίδι, όμως με μικρές διαδρομές ώστε στις γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης η Ε200 Coupe να μην παρουσιάζει το παραμικρό σημάδι ενοχλητικής «πλεύσης» και να εμπνέει απόλυτη εμπιστοσύνη. Προαιρετικά μπορεί ο υποψήφιος αγοραστής να επιλέξει ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ ή αερανάρτηση.

Η E200 Coupe βασίζεται στο πάτωμα της νέας E Class, γεγονός που έχει ευεργετικές συνέπειες στους χώρους. Τέσσερις ενήλικες –λόγω της διάταξης του πίσω καθίσματος- θα βολευτούν δίχως προβλήματα, ανεξάρτητα από το ύψος τους. Τα χαμηλά τοποθετημένα καθίσματα δημιουργούν μια πολύ σπορτίφ αίσθηση, δίχως να στερούν πρακτικότητα σε τομείς όπως π.χ. η ορατότητα προς τα εμπρός. Ακόμα και το σχήμα της οροφής, μολονότι κλασσικό κουπέ, δεν περιορίζει την ορατότητα προς τα πίσω. Κι αυτή είναι μια πολύ σημαντική σχεδιαστική επιτυχία των ανθρώπων της Mercedes.

Ο αεροδυναμικός συντελεστής είναι 0,25, με συνέπεια αφενός να απουσιάζουν ενοχλητικοί θόρυβοι στον αυτοκινητόδρομο, αφετέρου η εργοστασιακή τελική των 242 χιλιομέτρων την ώρα να φαντάζει εφικτή. Να φαντάζει, διότι αφενός δεν επιχειρήσαμε να την προσεγγίσουμε, αφετέρου καλό θα είναι να τηρούμε τα όρια ταχύτητας και στην Ελλάδα ακόμα δεν υπάρχει νομοθεσία που να επιτρέπει την κίνηση στην αριστερή λωρίδα των Εθνικών οδών σε υπέρ υψηλές ταχύτητες, όπως συμβαίνει στη Γερμανία.

Το εμπρόσθιο τμήμα της E200 Coupe ακολουθεί ση σχεδιαστική φιλοσοφία της E Class, με καθαρές γραμμές, όμορφα φωτιστικά σώματα με διπλα LED στο εσωτερικό τους και φυσικά την σπορ μάσκα με τις «κυψέλες» να ενσωματώνει το «αστέρι» της Mercedes.

Πανέμορφο είναι το πίσω τμήμα, με τα στενόμακρα και λεπτά φωτιστικά σώματα να τονίζουν την σπορ φιλοσοφία του μοντέλου και την τεράστια πόρτα του χώρου αποσκευών χάρη στο ηλεκτρικό άνοιγμα και κλείσιμό της να συμβάλλει τα μέγιστα στον τομέα της πρακτικότητας. Ο χώρος αποσκευών καθαυτός έχει χωρητικότητα 425 λίτρα και στην περίπτωσή μας χώρεσε και με το παραπάνω τις αποσκευές και των τεσσάρων επιβατών.

Σε ό,τι αφορά στην πλαϊνή σιλουέτα, διακρίνεται για την έλλειψη μεσαίας κολώνας και για την ενιαία επιφάνεια των τριών κρυστάλλων που ανοίγουν ξεχωριστά. Βέβαια, προκειμένου να μην υπάρχει μεσαία κολώνα –και συνάμα να γίνει ακόμα πιο εύκολη η πρόσβαση στα πίσω καθίσματα- έγιναν δοκιμές ενισχύσεις στο αμάξωμα, με επίδραση στο συνολικό βάρος του. Πάντως η ευρεία χρησιμοποίηση αλουμινίου στα φτερά, στο καπώ και στην πίσω πόρτα, καθώς και στις αναρτήσεις, έχει συμβάλλει από την πλευρά της στην εξοικονόμηση βάρους.

Τέλος, το εσωτερικό είναι πανέμορφο και λίαν πρακτικό. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας εφοδιαζόταν με το «Wide Screen Cockpit», δηλαδή με ένα ένα ταμπλό αποτελούμενο από δύο οθόνες υψηλής ευκρίνειας. Η αριστερή βρίσκεται ακριβώς πίσω από το τιμόνι και περιλαμβάνει το στροφόμετρο, το ταχύμετρο και τα λοιπά ψηφιακά όργανα καθώς και τις πληροφορίες προς τον οδηγό, ενώ η δεξιά βρίσκεται στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας –δίχως να εξέχει- και περιλαμβάνει όλες τις λειτουργίες του συστήματος πλοήγησης και του infotainment. Αυτό το σύστημα συνδυάζεται και με Head Up Display με συνολικό κόσμος 3.800 ευρώ, όμως πραγματικά αξίζει τον κόπο να το επιλέξει κανείς διότι αναβαθμίζει την συνολικά εξαιρετική εικόνα του μοντέλου.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 1.991 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 184 hp/5.500 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 300 Nm/1.200 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Αυτόματο 9 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Πολλαπλών συνδέσμων

Ανάρτηση πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Αεριζόμενοι δίσκοι

Χώρος αποσκευών: 425 Lt

Επιτάχυνση 0-100: 8,5’’

Τελική ταχύτητα: 242 χλμ/ώρα

Ρεζερβουάρ: 66 lt

Κατανάλωση (μικτή) 6 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 136 γρ.

Τιμή: 65.228 ευρώ

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος