Οδηγούμε: Jeep Compass 2.0 140hp (vid+pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on June 09, 2018, 9:27 pm
24 secs

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Για την Jeep το «Compass» ήταν κάτι το… κλασσικό, μιας και πριν από μία δεκαετία παρουσίασε το πρώτο μοντέλο της με τη συγκεκριμένη ονομασία. Ήθελε τότε η Jeep το Compass να αποτελούσε την… πυξίδα της εισόδου της στην κατηγορία των προσιτών SUV, μιας και μέχρι εκείνη την περίοδο τα αυτοκίνητα της αμερικανικής φίρμας κινούνταν επί το πλείστον στην ανώτερη κατηγορία.

Το Compass του 2007, όμως, είχε πολλά τρωτά σημεία. Πέραν του αμφιλεγόμενου σχεδιασμού του, το βασικό μειονέκτημα ήταν ότι στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP, στις οποίες υποβλήθηκε το 2012, απέσπασε μόλις δύο αστέρια, έχοντας μόλις 23% στην ρποστασία των πεζών και 43% στα συστήματα ασφαλείας.

Όπως γίνεται αντιληπτό, βασικό μέλημα των ανθρώπων της Jeep όταν αποφάσισαν να δημιουργήσουν το Compass δεύτερης γενιάς ήταν να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο το οποίο πέραν της αισθητικής ομορφιάς του, θα ήταν πραγματικά ασφαλές για τους επιβάτες του αλλά και για τους πεζούς.

Και τα κατάφεραν, διότι το νέο Compass πέραν του ότι είναι «πεντάστερο», συγκεντρώνει εξαιρετικά ποσοστά σε όλες τις επιμέρους κατηγορίες και αυτό αποτυπώνεται και στην αποδοχή του από το κοινό.

Το νέο Compass είναι και δείχνει Jeep. Το μπροστινό μέρος «δανείζεται» πολλά στοιχεία από το Cherokee, με κύριο χαρακτηριστικό φυσικά την μάσκα με τις επτά γρίλιες που είναι και σήμα κατατεθέν της μάρκας.

Από το πλάι το μάτι πέφτει στους τετραγωνισμένους θόλους των τροχών, οι οποίοι δείχνουν σαφώς πιο «μυώδεις» και τονίζουν τον χαρακτήρα του Compass.

Σε ό,τι αφορά στο πίσω μέρος, τα φωτιστικά σώματα έχουν μια δική τους ταυτότητα και συμβάλλουν ώστε οπτικά να τονίζονται οι διαστάσεις του Compass. Με λίγα λόγια απ’ όποια πλευρά και να το δει κανείς, το νέο Compass δεν περνά απαρατήρητα.

Δεν ισχύει σε απόλυτο βαθμό το αυτό και για το εσωτερικό. Η σχεδίαση είναι μάλλον συντηρητική και δεν έχει κάτι το «ξεχωριστό», ενώ από πλευράς εργονομίας θα θέλαμε να ήταν ελαφρώς πιο ψηλά τοποθετημένοι οι διακόπτες για τον κλιματισμό, οι οποίοι βρίσκονται στην κεντρική κονσόλα.

Η ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι καλή. Τα πλαστικά στην πλειοψηφία τους είναι μαλακά, με τη συναρμογή να είναι πολύ καλή. Πάντως πρέπει να σημειωθεί ότι το σημείο στο οποίο είναι τοποθετημένος ο περιστροφικός διακόπτης επιλογής προγράμματος οδήγησης είναι το ενδεδειγμένο.

Σε ό,τι αφορά στον συγκεκριμένο διακόπτη, δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να επιλέξει πώς θα διαχειριστεί την «έξυπνη τετρακίνηση» του Compass. Το αμερικανικό μοντέλο έχει μόνιμη τετρακίνηση, η οποία έχει τη δυνατότητα να στέλνει ακόμα και το 100% της ροπής στον τροχό που έχει πρόσφυση εάν οι υπόλοιποι… κρέμονται.

Το σύστημα διαχείρισης της πρόσφυσης Jeep SelecTerrain έχει ως διαθέσιμες επιλογές τις Auto, Snow, Sand και Mud, ενώ στις εκδόσεις TrailHawk προστίθεται και η επιλογή Rock.

Ο κινητήρας του αυτοκινήτου της δοκιμής μας ήταν προέλευσης Fiat. Ο λόγος για τον MultiJet των δύο λίτρων με απόδοση 140 ίππους, ο οποίος συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο των εννέα σχέσεων. Ένα μοτέρ που κινεί ικανοποιητικά το βαρύ αμάξωμα του Compass, όμως εάν πιεστεί, η μέση κατανάλωσή του ξεφεύγει κάπως σε σχέση με την εργοστασιακή μέτρηση των 5,7 λίτρων.

Οι χώροι του νέου Compass είναι παραπάνω από ικανοποιητικοί για πέντε ενήλικες ανεξαρτήτως σωματοδομής. Το πορτ μπαγκάζ των 438 λίτρων είναι επαρκές, όμως για να φτάσει στη συγκεκριμένη χωρητικότητα έπρεπε να τοποθετηθεί  ρεζέρβα εκτάκτου ανάγκης ή κιτ επισκευής. Κάτι όχι και τόσο πρακτικό εάν πάθει κανείς  λάστιχο κινούμενος εκτός δρόμου.

Πάντως συνολικά η συμπεριφορά του νέου Compass είναι πολύ καλή είτε κινείται κανείς στην άσφαλτο, είτε εάν το οδηγεί στο χώμα. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες παρά το αυξημένο ύψος, ενώ στο χώμα δείχνει πραγματικά τις αρετές του, καθώς τα καταφέρνει πολύ καλά ακόμα και σε δύσκολες συνθήκες. Άλλωστε τα 21,5 εκατοστά που το χωρίζουν από το έδαφος, υπόσχονται πολλές… περιπέτειες εκτός δρόμου!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: Πετρελαίου, 1.659 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 140 hp/4.000 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 350 Nm/1.750 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Αυτόματο 9 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson

Ανάρτηση πίσω: Γόνατα με βραχίονες

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Δίσκοι

Χώρος αποσκευών: 438 Lt

Επιτάχυνση 0-100: 11’’

Τελική ταχύτητα: 190 χλμ/ώρα

Ρεζερβουάρ: 60 lt

Κατανάλωση (μικτή) 5,7 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 148 γρ.

Τιμή: 37.100 ευρώ

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος