Οδηγούμε: Hyundai i30 1.0 120hp

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on February 01, 2018, 9:26 pm

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Η Hyundai είναι ένα από τα πλέον χαρακτηριστικά παραδείγματα της αυτοκίνησης, αναφορικά με το πώς μπορεί μια εταιρία να σε αιφνιδιάσει ευχάριστα, προσφέροντάς σου ένα προϊόν κλάσεις ανώτερο απ’ αυτό που θα περίμενες να δεις. Πόσο μάλλον να οδηγήσεις, όπως συνέβη στην περίπτωση του τελευταίας γενιάς i30.

Πραγματικά οι Κορεάτες έδωσαν… ρεσιτάλ! Έχοντας συμπληρώσει δέκα χρόνια στην παραγωγή ως «όνομα», το i30 είναι πλέον πιο ώριμο από ποτέ και ασφαλώς πανέτοιμο να βάλει… δύσκολα στον ανταγωνισμό, τόσο από την Ευρώπη, όσο και από την Ιαπωνία. Κι αυτό για να το διαπιστώσει κάποιος δεν χρειάζεται καν να οδηγήσει το τρίτης γενιάς κορεατικό μικρομεσαίο.

Το i30 παρουσιάστηκε στο Σαλόνι του Παρισιού το 2016 κι αποτελεί προϊόν της σχεδιαστικής σπουδής του Πέτερ Σρέιερ. Κοιτάζοντάς το από μπροστά μπορεί κανείς να διαπιστώσει αμέσως τη νέα εταιρική ταυτότητα που θέλησε να περάσει ο Γερμανός απόφοιτος του Βασιλικού Κολλεγίου Καλών Τεχνών του Κένσινγκτον. Άλλωστε, όταν μιλάμε γιοα τον Σρέιερ και τα δημιουργήματα του, μοντέλα όπως το Audi TT, το KIA Cee’dτο VW Beetle, το KIA GT4 Stinger και πολλά άλλα, αποδεικνύουν τον τρόπο με τον οποίον προσεγγίζει όλα τα concepts του.

Εν προκειμένω μιλάμε για πολλές ακμές, για τραπεζοειδή φωτιστικά σώματα, για πολυγωνική μάσκα σε σχήμα διαμαντιού (που, η αλήθεια είναι πως θυμίζει κάπως την αντίστοιχη της Audi…), γενικά για έναν εντελώς ευρωπαϊκό «αέρα», μιας και το νέο i30 δημιουργήθηκε για να αποτελέσει ένα «παγκόσμιο» αυτοκίνητο, αλλά με ιδιαίτερη ροπή προς την ευρωπαϊκή αγορά.

Εξίσου όμορφο είναι και το πίσω τμήμα με τα φωτιστικά σώματα να ξεφεύγουν από οτιδήποτε άλλο είχαμε συνηθίσει από την Hyundai έως τώρα, ακολουθώντας μια διαφορετική φιλοσοφία. Όσον αφορά στο προφίλ του αμαξώματος, ο Σρέιερ αποφάσισε να μην υιοθετήσει την «τάση» της τελευταίας διετίας που θέλει την τρίτη κολώνα να είναι μαύρη ώστε να δημιουργείται το φαινόμενο της «αιωρούμενης» οροφής. Και δικαιώνεται, διότι οι γραμμές του i30 είναι μοντέρνες και αισθητικά απόλυτα αποδεκτές.

Πολύ μεγάλη σημασία έχουν δώσει οι Κορεάτες στον τομέα της στιβαρότητας της κατασκευής του i30, με τη στρεπτική ακαμψία να είναι βελτιωμένη κατά 22%. Δεν είναι τυχαίο πως σε σύγκριση με το i30 δεύτερης γενιάς, έχει χρησιμοποιηθεί 53% περισσότερος χάλυβας υπέρ υψηλής αντοχής, τον οποίον κατασκευάζει η ίδια η Hyundai. Άλλωστε είναι η μοναδική εταιρία κατασκευής αυτοκινήτων παγκοσμίως, η οποία παράγει τον δικό της χάλυβα!  Ωστόσο, χάρη στη χρήση νέων τεχνικών συγκόλλησης, το συνολικό βάρος του i30 έχει μειωθεί κατά σχεδόν 30 κιλά!

Το εσωτερικό είναι επίσης μοντέρνο και πολύ καλά συναρμολογημένο. Απόλυτα ευρωπαϊκής αισθητικής, ξεχωρίζει για τη χρήση μαλακών πλαστικών στο πάνω μέρος του ταμπλό, ενώ πιο κάτω είναι πιο σκληρά. Πολύ καλή είναι η εργονομία, στην οποία έδωσαν ιδιαίτερο βάρος οι Κορεάτες, ενώ συνολικά αποπνέει έναν «γερμανικό» αέρα, κάτι που μπορεί να το διαπιστώσει κανείς βλέποντας και τον πίνακα οργάνων. Μεγάλη κι ευανάγνωστη είναι η οθόνη του συστήματος πολυμέσων που συναντούμε στην κεντρική κονσόλα, ενώ άφθονοι είναι οι χώροι για μικροαντικείμενα.

Σε ό,τι αφορά στο σαλόνι, φιλοξενεί άνετα τέσσερις ενήλικες, χάρη στα φαρδιά και άνετα καθίσματα εμπρός, ενώ πίσω θα μπορέσει να βολευτεί κι ένας τρίτος ενήλικας, αρκεί να μην είναι ιδιαίτερα μεγαλόσωμος. Όπως και να ‘χει, πάντως, το i30 ικανοποιεί και με το παραπάνω τις προσδοκίες του μέσου οικογενειάρχη, μιας και μπορεί να χωρέσει όλα όσα θέλει κανείς τόσο στην καθημερινότητά του, όσο και (κυρίως) στα ταξίδια. Άλλωστε ο χώρος αποσκευών των 395 λίτρων είναι από τους πολύ καλούς της συγκεκριμένης κατηγορίας, μιλώντας φυσικά για hatchback μοντέλα.

Πλήρης είναι ο εξοπλισμός του i30 και σε ό,τι αφορά στα συστήματα ασφαλείας. Το μοντέλο της δοκιμής μας διέθετε συστήματα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής οδηγού, προειδοποίησης εκτροπής λωρίδας, ενεργή υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, προειδοποίηση μετωπικής πρόσκρουσης και σύστημα αυτόματης έκτακτης πέδησης με προληπτικό φρενάρισμα σε ταχύτητες 30-75 χλμ/ώρα ή πλήρες φρενάρισμα σε ταχύτητες 9-75 χλμ/ώρα.

Επιπρόσθετα, σύστημα αυτόματης ρύθμισης υψηλής σκάλας φώτων με αισθητήρα φωτός έτσι ώστε να χαμηλώνει τα μεγάλα φώτα όταν διακρίνει όχημα σε απόσταση, διασφαλίζοντας μέγιστη ορατότητα στη νυχτερινή οδήγηση. Και βέβαια υπάρχουν και τα γνωστά μας συστήματα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, περιοριστή ταχύτητας και στατικά φώτα στροφής, για πρόσθετο φωτισμό προς την κατεύθυνση που στρίβει το όχημα.

Ακολουθώντας τις επιταγές της εποχής σε ό,τι αφορά στους κινητήρες, η Hyundai μπήκε στη λογική του downsizing, δημιουργώντας ένα εξαιρετικό τρικύλινδρο μοτέρ 999 κ.εκ., το οποίο χάρη στη χρήση turbo αποδίδει 120 ίππους. Με ραφινάτη λειτουργία σε στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, κινεί σβέλτα το i30, χαρίζοντας εξαιρετικές επιδόσεις τόσο από στάση όσο κι εν κινήσει.

Παράλληλα, με τη χρήση του Start-Stop, καταφέρνει αφενός να διατηρήσει τη μέση κατανάλωση κάτω από τα 6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, αφετέρου να περιορίσει το οικολογικό αποτύπωμα του μοντέλου, μιας και εκπέμπει 115 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα. Συνεργάζεται, δε, άψογα, με το μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, το οποίο έχει ιδανική κλιμάκωση.

Στον τομέα των αναρτήσεων, επιλέχθηκε η κλασσική λογική που θέλει το εμπρόσθιο σύστημα να αποτελείται από γόνατα McPherson, ενώ πίσω υπάρχουν πολλαπλοί σύνδεσμοι. Έτσι, σε συνδυασμό και με τον ισχυρό κινητήρα, το i30 έχει απόλυτα προβλέψιμη οδική συμπεριφορά σε όλες τις συνθήκες. Κι ακόμα κι αν κάποια στιγμή το… παρακάνετε, το ESP παραμονεύει για να σας επαναφέρει στην τάξη!

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 99 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 120 hp/6.000 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 171 Nm/1.500 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson

Ανάρτηση πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Δίσκοι

Χώρος αποσκευών: 395 Lt

Επιτάχυνση 0-100: 11,1’’

Τελική ταχύτητα: 190 χλμ/ώρα

Ρεζερβουάρ: 50 lt

Κατανάλωση (μικτή) 4,9 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 115 γρ.

Τιμή: 16.990 ευρώ

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος