Οδηγούμε: Honda CRV 1.6 i-DTEC 160 hp 9ΑΤ

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on January 09, 2018, 12:17 am

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Η αποστολή ήταν ξεκάθαρη: χρειαζόμουν ένα μεγάλο τετρακίνητο αυτοκίνητο, το οποίο θα χωρούσε τις αποσκευές όλης της οικογένειας για μια ολιγοήμερη απόδραση από το κλεινόν άστυ, και με το οποίο θα μπορούσαμε να διανύσουμε ακούραστα πολλές εκατοντάδες χιλιόμετρα σε εθνικό κι επαρχιακό οδικό δίκτυο. Ενίοτε και σε χωματόδρομους, με αρκετό χιόνι, ίσως και πάγο. Κι όλα αυτά μας τα προσέφερε απλόχερα το Honda CRV τέταρτης γενιάς. Όμως το «πακέτο» είχε και μια ευχάριστη… έκπληξη! Διότι το CRV με το οποίο κάναμε όλα τα παραπάνω, ήταν το αυτόματο, με το κιβώτιο εννέα σχέσεων της ZF, το οποίο φρόντισε ώστε το ταξίδι μας να γίνει ακόμα πιο ευχάριστο και απολαυστικό! Σούπερ, δηλαδή!

Φυσικά, από τη στιγμή που μιλάμε για CRV τέταρτης γενιάς, αναφερόμαστε σε αυτό με τον πολύ δυνατό κινητήρα ντίζελ των 1,6 λίτρων, ο οποίος αλλάζει επίπεδο στο πολυτελές ιαπωνικό SUV. Το εν λόγω μηχανικό σύνολο έχει αντικαταστήσει το ντίζελ των 2,2 λίτρων που στην Ελλάδα (αλλά και σε πολλές άλλες χώρες) ήταν… απλησίαστο. Χρησιμοποιώντας τεχνολογία δύο τούρμπο στη σειρά, επιτρέπει στον οδηγό να έχει άφθονη ροπή και ισχύ από τις πολύ χαμηλές στροφές. Επειδή, όμως, τα δύο τούρμπο έχουν διαφορετικές διαστάσεις, το μικρό που ενεργοποιείται πρώτο, σταματά να λειτουργεί σχετικά γρήγορα, αφήνοντας τη… δουλειά, στο δεύτερο, που έχει μεγαλύτερες διαστάσεις. Έτσι και ο κινητήρας δεν χάνει σε ισχύ, αλλά και η κατανάλωση παραμένει σε πολύ χαμηλά για τα δεδομένα επίπεδα.

ΟΙ 160 ίπποι είναι παρόντες από το… ρελαντί, όπως φυσικά και η ροπή των 350 Nm. Στο δρόμο το CRV καταφέρνει, χάρη στον ισχυρό κι ελαστικό κινητήρα του, να κινείται με μία ή και δύο σχέσεις παραπάνω, κάτι που συμβάλλει στη βελτίωση της οικονομίας, με τη μέση κατανάλωση να κυμαίνεται στα 5 λίτρα πετρελαίου για κάθε 100 χιλιόμετρα. Όπως γίνεται αντιληπτό, η παρουσία του συγκεκριμένου μηχανικού συνόλου κάτω από το καπό αρκεί για να δώσει στο νέο CRV ένα τεράστιο αβαντάζ έναντι του ανταγωνισμού. Και σε συνδυασμό με το εξαιρετικό σε λειτουργία αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων της ZF, κάνει τη ζωή του οδηγού απολαυστική υπό οποιεσδήποτε συνθήκες κι αν οδηγεί το CRV.

Επίσης, το σύστημα υδραυλικής ενεργοποίησης με δύο αντλίες της τρίτης γενιάς CRV έχει αντικατασταθεί με ένα ηλεκτρονικό σύστημα που παρέχει ταχύτερη απόκριση όταν ανιχνευτεί απώλεια πρόσφυσης. Αυτό το ηλεκτρονικής ενεργοποίησης σύστημα ζυγίζει 17% λιγότερο (μειώνοντας το βάρος του συνολικού συστήματος κατά 16,3 κιλά περίπου) και ελαχιστοποιεί την εσωτερική τριβή κατά 59%. Οι βελτιώσεις βοηθούν στην περαιτέρω ελαχιστοποίηση των αρνητικών επιπτώσεων στην οικονομία καυσίμου, κάτι που χαρακτηρίζει όλα σχεδόν τα συστήματα τετρακίνησης.

Το σύστημα μπορεί επίσης να ανιχνεύσει πότε το CR-V κινείται σε μία ανηφόρα και να αποστείλει πρόσθετη ροπή στους πίσω τροχούς σε συνεργασία με τη λειτουργία Hill Start Assist. Το Hill Start Assist διατηρεί την ισχύ πέδησης λίγο μετά το άφημα του πεντάλ φρένου, προσφέροντας στον οδηγό τον απαραίτητο χρόνο για να επιταχύνει και να ξεκινήσει ομαλά. Η λειτουργία Intelligent Control System κάνει μία άμεση εκτίμηση της γωνίας κλίσης του δρόμου με τη βοήθεια ενός αισθητήρα και χρησιμοποιεί το σύστημα VSA για να αξιολογήσει τη διαθέσιμη πρόσφυση, στέλνοντας πρόσθετη ροπή στους πίσω τροχούς όταν χρειάζεται για ομαλή εκκίνηση.

Καλύπτοντας, λοιπόν, περισσότερα από 1.000 χιλιόμετρα τόσο σε αυτοκινητοδρόμους όσο και σε επαρχιακές διαδρομές, η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 6,8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, πράγμα που σημαίνει πως η επίσκεψη στο βενζινάδικο για μίνι ανεφοδιασμό έγινε κατά την επιστροφή μας στην Αθήνα, μιας και λίγο έλειψε ένα ρεζερβουάρ να έφτανε για να κάνουμε όλη τη διαδρομή μας! Σημαντικό, αν μη τι άλλο,

Σε ό,τι αφορά στη σχεδίαση, οι Ιάπωνες δεν υπερέβαλλαν. Απλά υιοθέτησαν την εταιρική τους ταυτότητα, με το ανασχεδιασμένο εμπρός τμήμα που φέρει νέα φωτιστικά σώματα και προφυλακτήρες, ενώ τεχνολογία τρισδιάστατων led έχει υιοθετηθεί και για τα πίσω φωτιστικά σώματα.

Ο στόχος της Honda για τη δημιουργία ενός κομψότερου και λειτουργικότερου εσωτερικού επιτεύχθηκε με ένα ανασχεδιασμένο, χρωμιωμένο ένθετο που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του ταμπλό και με τη χρήση υλικών υψηλής ποιότητας σε βασικές επιφάνειες. Το ταμπλό έχει ανασχεδιαστεί με κριτήριο την καλύτερη ορατότητα και πρόσβαση στη νέα οθόνη αφής επτά ιντσών και το σύστημα Honda Connect, ενώ ένα συρόμενο υποβραχιόνιο ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα αυξάνει την ευελιξία και άνεση.

Το CRV διαθέτει επίσης ένα σύστημα αναδίπλωσης της πίσω καθισμάτων με μία κίνηση, ενώ τα πίσω καθίσματα είναι διαιρούμενα 60/40 για να μπορούν να «πέφτουν» τελείως τραβώντας απλά τη λαβή. Έτσι το CR-V μεταμορφώνεται σε ένα ευέλικτο και ευπροσάρμοστο όχημα μεταφοράς, το οποίο παραμένει το κορυφαίο συμπαγές SUV με χώρο αποσκευών 1648 λίτρων με τα καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα και ρεζέρβα κανονικών διαστάσεων ή 589 λίτρα με τα καθίσματα στη θέση τους.

Το νέο σύστημα Honda Connect infotainment τοποθετείται στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις από τη βασική και πάνω, προσφέροντας μεγαλύτερη άνεση και συνδεσιμότητα εν κινήσει. Εύκολο και διαισθητικό στη χρήση, το Honda Connect τρέχει με Android 4.0.4. Η οθόνη επτά ιντσών μπορεί να προσαρμόζεται σύμφωνα με τις ατομικές προτιμήσεις του χρήστη, ο οποίος μπορεί να επιλέξει από δύο διαφορετικά στυλ (skins) εξατομικεύοντας πλήρως το σύστημα. Έγχρωμα εικονίδια διασφαλίζουν ταχεία και απλή λειτουργία πλοήγησης μέσω της οθόνης αφής.

Το Honda Connect προσφέρει στους εμπρός επιβάτες ταχεία και εύκολη πρόσβαση σε πληροφορίες που αφορούν στο όχημα  και της κάμερας οπισθοπορείας μέχρι μουσική και συνδεσιμότητα Bluetooth για smartphone. Οι λειτουργίες του συστήματος περιλαμβάνουν πρόσβαση στο internet, δύο προεγκατεστημένες εφαρμογές, στο Honda App Centre, προαιρετικό σύστημα πλοήγησης Garmin, DAB / FM / AM και διαδικτυακό ραδιόφωνο, διεπαφή τηλεφώνου, και συνδεσιμότητα Bluetooth, κάμερα οπισθοπορείας με δυναμικές οδηγίες καθώς και διάφορες πληροφορίες του οχήματος όπως χιλιομετρητής, οικονομία καυσίμου και χρόνος ταξιδιού.

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 1.597 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 160 hp/4.000 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 350 Nm/2.000 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Αυτόματο 9 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson

Ανάρτηση πίσω: Διπλά ψαλίδια

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Δίσκοι

Επιτάχυνση 0-100: 9,7’’

Τελική ταχύτητα: 197 χλμ/ώρα

Χώρος αποσκευών: 589 lt

Ρεζερβουάρ: 58 lt

Κατανάλωση (μικτή): 4,9 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 134 γρ

Τιμή: 37.600 ευρώ

 

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος