Οδηγούμε: Honda CR-V 1.6 iDTEC 9AT (pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on September 04, 2017, 5:30 am

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Το CR-V της Honda έχει μπει εδώ και σχεδόν δύο χρόνια στην πέμπτη γενιά του. Ανανεωμένο, φτιαγμένο στην ουσία από την αρχή, αλλά ενσωματώνοντας όλα τα στοιχεία που το καθιέρωσαν ως ένα από τα πιο επιτυχημένα SUV της αγοράς, το CR-V ανεβάζει τον πήχη, μιας και «στόχος» του δεν είναι πλέον μόνον οι «ανήσυχοι» που θέλουν ένα αυτοκίνητο που να μπορεί να κινείται (και) στο χώμα, αλλά και οι «ψαγμένοι» που θέλουν να έχουν και πολυτέλεια, και επιβλητικότητα, αλλά και να μην… προκαλούν σε καιρούς δύσκολους για όλους μας.

Πριν από περίπου δύο χρόνια οδηγήσαμε για πρώτη φορά επί ελληνικού εδάφους το CR-V πέμπτης γενιάς με τον αλουμινένιο πετρελαιοκινητήρα της Honda που από 1,6 λίτρα αποδίδει 160 υπερτροφοδοτούμενους ίππους. Ένα μοτέρ που ασφαλώς ταιριάζει… γάντι στα ελληνικά δεδομένα και την αγορά που ζητά ολοένα και πιο πολύ ντίζελ μοντέλα, αλλά με χαμηλό κυβισμό. Συνάμα, δε, χάρη στη χρήση δύο τούρμπο σε σειρά (ένα μικρό για τις χαμηλές στροφές κι ένα πολύ μεγαλύτερο για τις μεσαίες και υψηλές), οι Ιάπωνες μηχανικοί έχουν καταφέρει να έχουν άφθονη ισχύ διαθέσιμη σε όλο το εύρος της λειτουργίας του εν λόγω μοτέρ.

Το καινούριο στοιχείο στο CR-V, όμως, είναι το κιβώτιο ταχυτήτων. Πλέον το πολυτελές ιαπωνικό SUV διατίθεται και με το καινούριο αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων που εξέλιξε η Honda σε συνεργασία με την ZF. Ένα κιβώτιο με πολύ μικρότερες διαστάσεις ακόμα και από συμβατικά, χειροκίνητα, το οποίο αποδεικνύεται εξόχως πρακτικό, τόσο στην κίνηση στην πόλη όσο και στο ταξίδι. Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το CR-V με το αυτόματο κιβώτιο για μία εβδομάδα και οι εντυπώσεις μας ήταν εξαιρετικές. Βελούδινο σε λειτουργία, με γρήγορες αλλαγές είτε εντελώς αυτόματα είτε μέσω των Paddles στο τιμόνι, είναι αυτό που έλειπε από το CR-V.

Στον δρόμο το αυτόματο CR-V έχει συμπεριφορά πολύ πιο «χαμηλού» μοντέλου, με τις κλίσεις του αμαξώματος να είναι ελάχιστες αν λάβει κανείς υπόψιν τον μεγάλο όγκο, ενώ φρένα και αναρτήσεις δουλεύουν υποδειγματικά. Χάρη στην αυξημένη απόσταση από το έδαφος και την τετρακίνηση εκτός δρόμου τα καταφέρνει εξαιρετικά!

Τέλος, σε ό,τι αφορά στη σχεδίαση, το νέο CR-V υιοθετεί τη φιλοσοφία που έχει λανσάρει εσχάτως η Honda, δηλαδή είναι πιο «επιθετικό», με χαμηλωμένο καπό ώστε να είναι βελτιωμένη η ορατότητα. Παράλληλα μειώθηκε ο συντελεστής αεροδυναμικής κατά 6,5% συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά CR-V προς όφελος των επιδόσεων, της οικονομίας καυσίμου και των μειωμένων ρύπων.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 1.597 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 160 hp/4.000 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 350 Nm/2.000 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Αυτόματο 9 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson

Ανάρτηση πίσω: Διπλά ψαλίδια

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Δίσκοι

Χώρος αποσκευών: 589 lt

Επιτάχυνση (0-100): 10”

Τελική ταχύτητα: 197 χλμ/ώρα

Ρεζερβουάρ: 58 lt

Κατανάλωση (μικτή): 5,1 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 134 γρ/χλμ

Τιμή: 36.500 ευρώ

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος