Οδηγούμε: Honda Civic sedan 1,5 VTEC Turbo (pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on April 01, 2018, 6:15 am
15 secs

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Αν κάτι έλειπε από το Honda Civic ένατης γενιάς που εισήχθη στις ευρωπαϊκές αγοράς, ήταν η sedan έκδοση. Οι Ιάπωνες δημιούργησαν τετράθυρη έκδοση, όμως αυτή ήταν διαθέσιμη μόνον στην Αμερική και στην Αυστραλία, καθώς στην Ευρώπη κρίθηκε πως το πεντάθυρο Civic ήταν υπέρ αρκετό για να καλύψει τις ανάγκες του αγοραστικού κοινού.

Αυτή η… παρένθεση, όμως, έκλεισε, μιας και η δέκατη γενιά του πλέον καλοπουλημένου μοντέλου της Honda εισάγεται και σε sedan έκδοση. Βεβαίως, για να καταλάβει κανείς πως το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι τετράθυρο θα πρέπει είτε να πλησιάσει αρκετά για να δει τον καλοσμιλεμένο τρίτο όγκο του, είτε να δει ανοιχτή την πόρτα του χώρου αποσκευών.

Η αλήθεια είναι πως το Civic sedan καταφέρνει να κρύψει πολύ καλά το αυξημένο κατά 13 εκ. μέγεθός του, χάρη στη γραμμή της οροφής που «σβήνει» πολύ αρμονικά. Διότι κατά τα άλλα οι αλλαγές σε σχέση με το πεντάθυρο μοντέλο εστιάζονται μόνο στους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και στην μάσκα που είναι ελαφρώς τροποποιημένη.

Σε ό,τι αφορά στο εσωτερικό, οι Ιάπωνες έδωσαν για ακόμα μία φορά ιδιαίτερη βάση στην πολύ καλή εργονομία, με το οδηγοκεντρικό ταμπλό να ξεχωρίζει για την ποιότητα των πλαστικών που έχουν χρησιμοποιηθεί αλλά και για την πολύ καλή συναρμογή τους. Χώροι για μικροαντικείμενα υπάρχουν άφθονοι, με το υποβραχιόνιο να κρύβει ένα τεράστιο «ντουλάπι» στο οποίο μπορούν να χωρέσουν τα πάντα!

Πέντε ενήλικες θα χωρέσουν εύκολα στο Civic παρά το χαμηλό ύψος της οροφής, καθώς ο διαθέσιμος χώρος για τα πόδια είναι μεγάλος και μπορείς να βολευτείς κάπως πιο… χαμηλά στο κάθισμα. Όσο για το πορτ μπαγκάζ, με τα 519 λίτρα του είναι κατά 40 λίτρα μεγαλύτερο σε χωρητικότητα από αυτό της hatchback έκδοσης.

Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας του 1,5 λίτρου έχει αντικαταστήσει τον 1.800άρη που κινούσε το Civic ένατης γενιάς. Δεν είναι μόνον ισχυρός, αλλά και οικονομικός σε όλα τα επίπεδα. Με απόδοση 182 ίππους, είναι από τα πιο δυνατά μηχανικά σύνολα της κατηγορίας του, ενώ η ροπή των 240 Nm είναι διαθέσιμη από τις 1.900 σ.α.λ. Πολύ καλό σε αίσθηση το κιβώτιο των έξι σχέσεων, ενώ τα φρένα αποδείχθηκαν για ακόμα μία φορά υπέρ το δέον ανθεκτικά στη σκληρή καθημερινή χρήση.

Σε ό,τι αφορά στην οδική συμπεριφορά, αμφιταλαντεύεται μεταξύ… hatchback και sedan, χωρίς να είναι ξεκάθαρα είτε προς τη μία είτε προς την άλλη πλευρά. Το στήσιμο του Civic sedan είναι τέτοιο, το οποίο καταφέρνει να κρύψει τον αυξημένο όγκο του αυτοκινήτου σε σχέση με την πεντάθυρη έκδοση. Θα έλεγε κανείς πως το πίσω μέρος πατάει αρκετά καλά στην άσφαλτο, όμως τουλάχιστον τον υπογράφοντα δεν τον ενέπνευσε τόσο όσο οι hatchback εκδόσεις για να κινηθεί κοντά στο όριο.

Πάντως σε κάθε περίπτωση μπορεί κανείς να κινηθεί σβέλτα με το τετράθυρο Civic, μιας και δεν τίθεται ζήτημα απώλειας πρόσφυσης, μολονότι στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης οι κλίσεις του αμαξώματος είναι πιο έντονες σε σχέση με αυτές του πεντάθυρου μοντέλου.

Συνολικά θα έλεγε κανείς πως το Civic sedan προσφέρει ως «πακέτο» όλα όσα θα ήθελε ο μέσος οικογενειάρχης, μιας και έχει όμορφη και μοντέρνα εμφάνιση, άφθονους χώρους, έναν κινητήρα-διαμάντι και μια τιμή που μπορεί να είναι ελαφρώς υψηλότερη απ’ αυτήν άλλων μοντέλων του ανταγωνισμού, όμως μην λησμονούμε πως είναι Honda!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: Βενζίνης, 1.498 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 182 hp/5.500 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 240 Nm/1.900 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson

Ανάρτηση πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Δίσκοι

Επιτάχυνση 0-100: 7,9’’

Τελική ταχύτητα: 210 χλμ

Χώρος αποσκευών: 519 lt

Ρεζερβουάρ: 41 lt

Κατανάλωση (μικτή): 5,7 Lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 130 γρ

Τιμή: 26.650 ευρώ

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος