Οδηγούμε: Honda Civic 1.5 auto (vid+pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on January 17, 2018, 6:40 pm
24 secs

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Η νέα γενιά του Honda Civic χαρακτηρίζεται από δύο… αντιθέσεις: αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων και μείωση του κυβισμού των διαθέσιμων κινητήρων. Αυτός ο συνδυασμός έχει κάνει ήδη το Civic ιδιαίτερα «αγαπητό» στο κοινό, με το μερίδιο αγοράς του να κερδίσει ολοένα περισσότερους «πόντους».

Το Civic το είχαμε πρωτοδηγήσει πριν από μερικούς μήνες, κατά τη διάρκεια της πανελλαδικής παρουσίασής του που είχε πραγματοποιηθεί στην ορεινή Πελοπόννησο. Ακολούθησε η δοκιμή, το περασμένο καλοκαίρι, την «βασικής» έκδοσης, δηλαδή με τον κινητήρα του ενός λίτρου, ο οποίος χάρη στην παρουσία turbo αποδίδει 129 ίππους και αντικατέστησε τον ατμοσφαιρικό 1,4 του προηγούμενου μοντέλου.

Τώρα ήρθε η σειρά του «μεσαίου» μοτέρ, μιας και μέσα στις επόμενες ημέρες θα έχουμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στην πίστα των Μεγάρων και το κορυφαίο Civic, το Type R με τον δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 320 ίππων. Όταν , λοιπόν, αναφερόμαστε σε «μεσαίο» μοτέρ, ο λόγος γίνεται για το υπερτροφοδοτούμενο των 1,5 λίτρων που ήρθε για να αντικαταστήσει τον παλιό ατμοσφαιρικό 1.800άρη.

Και το καταφέρνει και με το παραπάνω, μιας και ο εν λόγω κινητήρας δεν είναι μόνον ισχυρός, αλλά και οικονομικός σε όλα τα επίπεδα. Με απόδοση 182 ίππους, είναι από τα πιο δυνατά μηχανικά σύνολα της κατηγορίας του, ενώ η ροπή των 240 Nm είναι διαθέσιμη από τις 1.900 σ.α.λ. Βέβαια στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, η ροπή ήταν κατάτι μικρότερη, ήτοι 220 Nm, μιας και το Civic που οδηγήσαμε έφερε αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων.

Το CVT, λοιπόν, κάνει τη διαφορά. Δεν είναι ένα «κλασσικό» συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων, το οποίο σου δίνει την αίσθηση πως οδηγείς… scooter. Είναι ένα κιβώτιο που ενώ είναι CVT, οι αλλαγές των σχέσεων θυμίζουν διπλοσύμπλεκτο αυτόματο, ενώ χάρη στα paddles πίσω από τη στεφάνη του τιμονιού μπορεί ο οδηγός να έχει μια πιο «αγωνιστική» αίσθηση όταν οδηγεί. Το κιβώτιο εκτός από την κλασσική λειτουργία του (θέση D) έχει και σπορ ρύθμιση (θέση S), στην οποία οι στροφές του κινητήρα διατηρούνται πιο ψηλά για ευνόητους λόγους.

Στην πράξη το CVT είναι ιδανικό στις καθημερινές μετακινήσεις, μιας και… ξενοιάζεις από τις αλλαγές σχέσεων στην κίνηση της πόλης. Έχει, βεβαίως, και τα… μειονεκτήματά του, μιας και οι επιδόσεις είναι ελαφρώς υποδεέστερες σε σχέση με τις αντίστοιχες εκδόσεις με μηχανικό κιβώτιο, ενώ αν πραγματικά θέλεις να αισθανθείς πως πλησιάζεις στο όριο των δυνατοτήτων του κινητήρα, η χρήση των paddles είναι η ενδεδειγμένη.

Κατά τα λοιπά, το Civic 1,5 διατηρεί όλα τα στοιχεία που το έκαναν να (μας) εντυπωσιάσει από την πρώτη στιγμή που το είδαμε. Ευμεγέθεις εξωτερικές διαστάσεις με μεγάλο μεταξόνιο αλλά και μετατρόχιο, σχεδίαση… διαστημική που αποπνέει δυναμισμό και φυσικά έντονες ακμές, που το κάνουν να δείχνει «κακό»! Ειδικά το αυτοκίνητο της δοκιμής μας έφερε διπλή στρογγυλή απόληξη της εξάτμισης στο κέντρο του προφυλακτήρα, ενώ τα μαύρα ένθετα εμπρός και πίσω τονίζουν τον σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Διακριτική αλλά πολύ χρήσιμη η διπλή αεροτομή στην πέμπτη πόρτα, συμβάλλει στην αύξηση της κάθετης δύναμης που είναι αναγκαία ώστε η οδική συμπεριφορά του Civic 1,5 να είναι πάρα πολύ καλή. Οι μαύρες ζάντες προσθέτουν στο αισθητικό αποτέλεσμα, ενώ παρότι οι χειρολαβές των πίσω θυρών δεν είναι «κρυμμένες» όπως στα προηγούμενα μοντέλα, το οπτικό αποτέλεσμα δεν «ξενίζει» και δεν αλλοιώνει τον συνολικά «mucho» χαρακτήρα του νέου Civic.

Σε ό,τι αφορά στο εσωτερικό, οι Ιάπωνες έδωσαν για ακόμα μία φορά ιδιαίτερη βάση στην πολύ καλή εργονομία, με το οδηγοκεντρικό ταμπλό να ξεχωρίζει για την ποιότητα των πλαστικών που έχουν χρησιμοποιηθεί αλλά και για την πολύ καλή συναρμογή τους. Χώροι για μικροαντικείμενα υπάρχουν άφθονοι, με το υποβραχιόνιο να κρύβει ένα τεράστιο «ντουλάπι» στο οποίο μπορούν να χωρέσουν τα πάντα! Πέντε ενήλικες θα χωρέσουν εύκολα στο Civic παρά το χαμηλό ύψος της οροφής, καθώς ο διαθέσιμος χώρος για τα πόδια είναι μεγάλος και μπορείς να βολευτείς κάπως πιο… χαμηλά στο κάθισμα. Όσο για το πορτ μπαγκάζ, με τα 478 λίτρα του κινείται πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας των μικρομεσαίων hatchback της αγοράς.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: Βενζίνης, 1.498 κ.εκ

Μέγιστη ισχύς: 182 hp/5.500 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 220 Nm/1.900 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson

Ανάρτηση πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Δίσκοι

Χώρος αποσκευών: 478 lt

Ρεζερβουάρ: 46 lt

Τελική ταχύτητα: 200 χλμ

Επιτάχυνση (0-100): 7,8”

Κατανάλωση (μικτή): 6,1 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 139 γρ/χλμ

Τιμή: 27.150 ευρώ

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος