Οδηγούμε: Honda Civic 1.0 (vid+pics)

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Ιαπωνία και καινοτομία είναι δύο λέξεις σχεδόν… ταυτόσημες. Ειδικά στην αυτοκίνηση, η χώρα του ανατέλλοντος ηλίου μας έχει προσφέρει ουκ ολίγες στιγμές… συγκίνησης, με πολλά κι άκρως ενδιαφέροντα μοντέλα που κατά καιρούς έχουν παρουσιαστεί. Ένα απ’ αυτά φιλοδοξεί να γίνει και το Honda Civic δέκατης γενιάς, το οποίο κάνει τα πρώτα του… χιλιόμετρα στο ελληνικό οδικό δίκτυο.

Μιλώντας για νέο Civic, όπως, ας πάρουμε τα πράγματα απ’ την αρχή. Σχεδιασμένο σε λευκό χαρτί, το ιαπωνικό χάτσμπακ σίγουρα δεν θυμίζει κανένα άλλο μοντέλο που κυκλοφορεί στην αγορά. Φουτουριστικό απ’ όπου κι αν το παρατηρήσεις, έρχεται να συνεχίσει μια παράδοση που έχουν δημιουργήσει οι σχεδιαστές της Honda από το 2006. Όταν, δηλαδή, παρουσιάστηκε το Civic όγδοης γενιάς, το οποίο θύμιζε περισσότερο… διαστημόπλοιο εκείνη την εποχή! Ακολούθησε το ακόμα πιο προχωρημένο Civic ένατης γενιάς το 2011, για να έρθει ως επιστέγασμα του σχεδιαστικού οίστρου των Ιαπώνων αυτό, το εντελώς νέο Civic.

Προχωρημένη και άκρως σπορτίφ σιλουέτα, με τους τεράστιους αεροαγωγούς στους προφυλακτήρες να ξεχωρίζουν. Οι έντονες ακμές του αμαξώματος αρχικά μπορεί να παραξενέψουν αυτόν που έχει συνηθίσει στα στρογγυλεμένα σύγχρονα αυτοκίνητα. Όμως δίνουν ξεχωριστό χαρακτήρα στο Civic, το οποίο «φωνάζει» πως είναι γεννημένο για να ζει… γρήγορα!

Η ποιότητα κατασκευής του εσωτερικού δεν επιδέχεται αμφισβήτησης, με τα μαλακά υλικά να είναι παρόντα ακόμα και στις βασικές εκδόσεις, ενώ για τη συναρμογή δεν μπορεί καν να γίνει… λόγος! Πολύ καλή είναι και η εργονομία, με τους ανθρώπους της Honda να έχουν κάνει σαφή διαχωρισμό στα σημεία τοποθέτησης των διαφόρων μπουτόν. Έτσι πάνω στο τιμόνι συναντά κανείς οτιδήποτε έχει να κάνει με τον εξοπλισμό άνεσης και… τεμπέλικης οδήγησης, ενώ στα αριστερά του τιμονιού είναι όλοι οι διακόπτες των συστημάτων ασφαλείας.

Οι χώροι είναι σημαντικά βελτιωμένοι σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, συνέπεια της αύξησης των εξωτερικών διαστάσεων τόσο σε ύψος όσο και πλάτος, αλλά και του μεγαλύτερου μεταξονίου. Τα εμπρός καθίσματα είναι τοποθετημένα πιο χαμηλά, όμως δεν επηρεάζεται η οπτική προς τα εμπρός, μιας και εξίσου χαμηλά βρίσκεται πλέον και το καπό. Το πίσω κάθισμα είναι αναδιπλούμενο, ενώ θετικές εντυπώσεις αφήνει η μεγάλη θήκη πίσω από τον επιλογέα των ταχυτήτων, η οποία μπορεί να φιλοξενήσει δύο μπουκάλια νερού. Το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 478 λίτρα και στο κάτω μέρος του μπορεί κανείς να βρει το σύστημα επιδιόρθωσης ελαστικών.

Η Honda έχει περάσει σε νέα εποχή και σε ό,τι αφορά στους κινητήρες. Ξεχάστε τα ατμοσφαιρικά πολύστροφα σύνολα, μιας και πλέον κάτω από το καπό του νέου Civic μπορεί κανείς να συναντήσει δύο ολοκαίνουριους υπερτροφοδοτούμενους Vtec, χωρητικότητας ενός και 1,5 λίτρου. Είχαμε την ευκαιρία να καλύψουμε περισσότερα από 500 χιλιόμετρα με το νέο Civic με τον «μικρό» κινητήρα που αποδίδει 129 ίππους και 200 Nm ροπής. Το εν λόγω μηχανικό σύνολο συνδυάζεται με εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ υπάρχει δυνατότητα επιλογής και αυτόματου συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων. Τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση έρχονται σε 10,4’’ με την τελική ταχύτητα να ξεπερνά τα 200 χιλιόμετρα την ώρα.

Χάρη στη χρήση γονάτων McPherson εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, η οδική συμπεριφορά του Civic έχει αλλάξει σημαντικά προς το καλύτερο σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν. Το εμπρός μέρος πηγαίνει ακριβώς εκεί όπου θα… σημαδέψει ο οδηγός, ενώ το πίσω ακολουθεί συμμετέχοντας στη διαδικασία με συνέπεια να κινείσαι συνεχώς λίγο πιο γρήγορα σε σχέση με το προηγούμενο Civic. Συνάμα ακόμα και μετά από πολύωρο ταξίδι δεν θα βγει κανείς κουρασμένος από το ιαπωνικό χάτσμπακ.

Σε ό,τι αφορά στον εξοπλισμό, τα Civic που εισάγονται στην Ελλάδα είναι πλούσια από την βασική τους έκδοση, μιας και κάτι τέτοιο επιτάσσει η εποχή.

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 998 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 129 hp/5.500 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 200 Nm/2.250 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson

Ανάρτηση πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Δίσκοι

Χώρος αποσκευών: 478 Lt

Επιτάχυνση 0-100: 10,8’’

Τελική ταχύτητα: 203 χλμ/ώρα

Ρεζερβουάρ: 46 lt

Κατανάλωση (μικτή) 4,8 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 110 γρ.

Τιμή: 20.650 ευρώ

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος