Οδηγούμε: Ford Mustrang 2.3 EcoBoost Fastback (vid+pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on September 17, 2018, 3:14 pm
33 secs

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Είναι κάποια μοντέλα στην ιστορία της αυτοκίνησης, τα οποία έγραψαν με ανεξίτηλα γράμματα το όνομά τους στη βίβλο των τεσσάρων τροχών σε παγκόσμιο επίπεδο. Όπως η Mustang. Ένα αυτοκίνητο που εδώ και περισσότερο από μισόν αιώνα αποτελεί «σήμα κατατεθέν» του πάθους των Αμερικανών για πολλά κυβικά, κίνηση στους πίσω τροχούς και φυσικά ντιζάιν που συναρπάζει από κάθε άποψη.

Η Mustang πέρασε αρκετές δυσκολίες. Υπό τη σκέπη της Ford, όμως, η αναβίωση του μοντέλου πριν από περίπου τρία χρόνια ήταν μια κίνηση που έγινε δεκτή με ενθουσιασμό από τους απανταχού λάτρεις των pony και muscle cars, οι οποίοι είδαν πως μια κατηγορία που εδώ και χρόνια βρισκόταν σε λήθαργο, αφυπνίζεται.

Μπορεί, λοιπόν, η νέα Mustang να εντυπωσίασε από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε στο κοινό, ωστόσο οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές της Ford εντόπισαν άμεσα τα σημεία στα οποία έχριζε βελτίωσης. Και προχώρησαν άμεσα στις απαραίτητες διορθωτικές κινήσεις, προκειμένου η νέα γενιά της Ford Mustang να συνεχίσει να υπόσχεται συναρπαστικές ώρες οδήγησης, σε συνδυασμό με αναβαθμισμένη ποιότητα και κορυφαία οδική συμπεριφορά.

Ταχύτερη και κομψότερη, με βελτιωμένους κινητήρες, πιο σπορ οδική συμπεριφορά και προηγμένες τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού, η Mustang βασίζεται στη ρετρό εμφάνιση του προηγούμενου μοντέλου. Η νέα σχεδίαση αποτυπώνει μία κομψότερη, πιο αθλητική εμφάνιση, διατηρώντας τον άμεσα αναγνωρίσιμο χαρακτήρα που έχει διαμορφωθεί μέσα από 50 και πλέον χρόνια παραγωγής. Το προφίλ του καπό είναι τώρα χαμηλότερο βελτιώνοντας την αεροδυναμική και την άντωση. Στο πίσω μέρος,  η εντυπωσιακή εμφάνιση ενισχύεται από έναν ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα και διαχύτη.

Το εσωτερικό της νέας Mustang αναδύει μία πιο premium αίσθηση. Υλικά, απαλά στην αφή χρησιμοποιούνται τώρα στις επενδύσεις θυρών, ενώ οι λαβές έχουν φινίρισμα από αλουμίνιο. Η κεντρική κονσόλα έχει επένδυση μαλακού υλικού δουλεμένου στο χέρι, με διακοσμητική ραφή σε αντίθετη απόχρωση για πιο δυναμική και ποιοτική αίσθηση.

Το νέο μπουτόν εκκίνησης του κινητήρα αναβοσβήνει από τη στιγμή που ξεκλειδώνει η πόρτα μέχρις ότου μπει σε λειτουργία ο κινητήρας, προσφέροντας στη Mustang το δικό της παλμό. Με ρυθμό 30 παλμούς ανα λεπτό, το μπουτόν εκκίνησης παραπέμπει στην καρδιά ενός pony.

Ένας πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων 12 ιντσών με δυνατότητα εξατομίκευσης, προβάλλει πληροφορίες με γνώμονα με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης (Drive Mode) – όπως στο Ford GT – απογειώνοντας την οδηγική εμπειρία. Η διαμόρφωση του πίνακα αλλάζει αυτόματα, ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης, και μπορεί να προγραμματιστεί για να προβάλλει μία σειρά ενδείξεις σε ένα από τα επτά διαθέσιμα χρώματα.

Ο ανανεωμένος βενζινοκινητήρας 2.3L EcoBoost της Mustang της δοκιμής μας, αποδίδει 290 ίππους και ροπή 440 Nm με κατανάλωση 9 λίτρα ανα 100km. Διαθέτει νέα χαρτογράφιση και προσφέρει μεγαλύτερη απόκριση χάρη στη λειτουργία overboost από τον υπερσυμπιεστή. Το δεκατάχυτο αυτόματο κιβώτιο προσαρμόζεται ανάλογα με το στυλ οδήγησης προσφέροντας ιδανικές και γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων κατά τη σπορ οδήγηση ή «χαλαρές» αλλαγές σε μία ήρεμη βόλτα στην παραλιακή. Τα χειριστήρια στο τιμόνι προσφέρουν στον οδηγό τον απόλυτο έλεγχο σε κάθε στιγμή.

Η Mustang της δοκιμής μας εφοδιαζόταν και με την ανάρτηση MagneRide, η οποία προσφέρει άνεση ενός πολυτελούς αυτοκινήτου και συνάμα οδική συμπεριφορά ενός καθαρόαιμου σπορ! Αισθητήρες παρακολουθούν συνεχώς τις οδικές συνθήκες και στέλνουν πληροφορίες στην κεντρική μονάδα ελέγχου της ανάρτησης. Αυτή με τη σειρά της δημιουργεί και μεταβάλλει συνεχώς ένα μαγνητικό πεδίο σε κάθε αμορτισέρ, προβαίνοντας σε διαφοροποίηση της σκληρότητας της ανάρτησης 1.000 φορές το δευτερόλεπτο.

Φυσικά η νέα Mustang εφοδιάζεται με όλα τα σύγχρονα συστήματα άνεσης και ασφάλειας όπως Pre-Collision Assist με Pedestrian Detection, σύστημα Προστασίας Πεζών PedPro, adaptive Cruise Control και Distance Alert, καθώς και Lane Departure Warning

Δεν θα μπορούσαμε, τέλος, να μη σταθούμε στη λειτουργία “Burn out”, η οποία είναι πλέον διαθέσιμη με όλους τους κινητήρες. Ενεργοποιώντας την λειτουργία Burn out μέσα από το μενού της κεντρικής οθόνης, οι εμπρός τροχοί παραμένουν φρεναρισμένοι, ενώ ο οδηγός μπορεί να πατά ταυτόχρονα το πεντάλ του γκαζιού. Με τον τρόπο αυτό, το αυτοκίνητο παραμένει σταματημένο για λίγα δευτερόλεπτα, ενώ σπινάρουν οι πίσω τροχοί.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 2.261 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 290 hp/5.400 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 440 Nm/3.000 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Αυτόματο 10 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson

Ανάρτηση πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Αεριζόμενοι δίσκοι

Χώρος αποσκευών: 380 Lt

Επιτάχυνση 0-100: 5,8’’

Τελική ταχύτητα: 235 χλμ/ώρα

Ρεζερβουάρ: 59 lt.

Κατανάλωση (μικτή) 9 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 199 γρ.

Τιμή: 53.474 ευρώ

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος