Οδηγούμε: Ford Focus ST-Line (vid+pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on October 08, 2017, 6:53 pm

Γράφει ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος

Γενικά αποτελεί ένα είδος «μόδας» τα τελευταία χρόνια να δημιουργούν οι εταιρίες σπορ εκδόσεις των επιτυχημένων εμπορικά μοντέλων τους. Άλλες απόπειρες είναι επιτυχημένες, μιας και οι παρεμβάσεις που γίνονται είναι ουσιαστικές και επιβεβαιώνουν στην πράξη την αρχική πρόθεση των εμπνευστών της ιδέας για ένα πραγματικά σπορ μοντέλο. Σε άλλες περιπτώσεις το αποτέλεσμα δεν δικαιώνει τις εταιρίες, μιας και περιορίζονται στην εμφάνιση και δεν δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στο μηχανολογικό κομμάτι.

Η περίπτωση του Ford Focus ST-Line ανήκει στην πρώτη κατηγορία. Διότι οι μηχανικοί των «μπλε οβάλ» δεν πήραν απλά ένα body kit και το «κούμπωσαν» στο άκρως επιτυχημένο από κάθε άποψη Focus. Αλλά προχώρησαν σε αισθητές αλλαγές σε τομείς όπως η ανάρτηση, δημιουργώντας ένα σύνολο που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και το πιο καλοστημένο της κατηγορίας του.

Επειδή, πάντως, στις σπορ εκδόσεις των μοντέλων το πρώτο βλέμμα πέφτει στο εξωτερικό, οι σχεδιαστές της Ford δημιούργησαν ένα αρκετά «αθλητικό» body kit, το οποίο περιλαμβάνει ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, πλαϊνές «ποδιές», κυψελωτή μάσκα και ζάντες αλουμινίου 17’’, σε ανθρακί χρώμα. Με λίγα λόγια είναι ξεκάθαρη η διαφορά του ST-Line τόσο από τα «απλά» Focus, όσο και από το δυναμικό ST, το οποίο και πιο «άγριο» body kit διαθέτει, αλλά και ζάντες 18’’.

Πολύ πιο διακριτικές είναι οι σχεδιαστικές πινελιές στο εσωτερικό. Για την ακρίβεια με εξαίρεση τα μαρσπιέ στις μπροστινές πόρτες, δεν υπάρχει κάτι άλλο που να διαφοροποιεί το ST-Line από τα λοιπά Focus. Εκτός, ίσως, από τις κόκκινες ραφές που περνούν κι αυτές σχετικά απαρατήρητες. Η ποιότητα των υλικών είναι πολύ καλή, η συναρμογή εξίσου, ενώ οι χώροι για μικρά ή μεγαλύτερα αντικείμενα πολλοί και πρακτικοί. Σε πολύ καλό επίπεδο βρίσκεται και η εργονομία, ενώ ασφαλώς η πρακτικότητα αποτελεί ένα σημείο αναφοράς. Άλλωστε και πέντε ενήλικες θα βολευτούν στο εσωτερικό του Focus, και ο χώρος αποσκευών των 353 λίτρων δεν θα αφήσει παραπονεμένο τον μέσο οικογενειάρχη.

Η Ford έχει επιλέξει να εξοπλίζει τις εκδόσεις ST-Line με τρεις κινητήρες. Οι δύο «μεγάλοι» έχουν χωρητικότητα 1,5 λίτρα και προσφέρονται είτε σε έκδοση βενζίνης με 180 ίππους, είτε ντίζελ με 120 ίππους. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, όμως, «φορούσε» τον μικρό κινητήρα, των 999 κ.εκ., ο οποίος αποδίδει 125 ίππους. Ένας εξαιρετικός σε λειτουργία EcoBoost, ο οποίος έχει άφθονη δύναμη ακόμα και κάτω από τις 2.000 σ.α.λ. και ικανοποιεί τόσο με την εύρυθμη λειτουργία και τις καλές επιδόσεις του, όσο και με την οικονομία, μιας και δεν θα καταναλώσει περισσότερα από 8 λίτρα βενζίνης ακόμα κι αν ο οδηγός είναι… σβέλτος!

Πολύ σημαντική δουλειά, όμως, έχει γίνει στον τομέα της ανάρτησης. Οι ρυθμίσεις είναι σαφώς πιο σπορ σε σχέση με αυτές των «απλών» Focus. Το αμάξωμα έχει χαμηλώσει κατά 1 cm, όμως αυτή η αλλαγή δεν έχει επηρεάσει τη «σκληρότητα» των αναρτήσεων. Θα έλεγε κανείς πως στο Focus ST-Line συμπεριφέρεται συνολικά καλύτερα σε σχέση με τα «απλά» Focus< καθώς και η απόσβεση των ανωμαλιών είναι πάρα πολύ καλή, αλλά και το κράτημα έχει βελτιωθεί σημαντικά.  Έτσι σε εμπνέει να κινηθείς στο όριο των δυνατοτήτων του κινητήρα, αναπτύσσοντας υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα και μπαίνοντας στις στροφές σημαντικά πιο γρήγορα.

Κοντολογίς, το Ford Focus ST-Line αποτελεί μία από τις καλύτερες προτάσεις στην κατηγορία των μικρών downsized σπορ μοντέλων. Διαθέτει όλα όσα επιθυμεί ο αγοραστής της συγκεκριμένης κατηγορίας, σε μια πολύ καλή τιμή. Και φυσικά κουβαλά και την «προίκα» της Ford στα σπορ μοντέλα!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 999 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 125 hp/6.400 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 170 Nm/1.400 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson

Ανάρτηση πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Δίσκοι

Χώρος αποσκευών: 363 Lt

Επιτάχυνση 0-100: 10,4’’

Τελική ταχύτητα: 193 χλμ/ώρα

Ρεζερβουάρ: 55 lt

Κατανάλωση (μικτή) 7,7 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 108 γρ.

Τιμή: 18.107 ευρώ

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος