Οδηγούμε: Ford Focus RS (vid+pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on September 21, 2017, 2:11 pm

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Είναι κάποιες φορές που βγαίνεις από ένα αυτοκίνητο και το χαμόγελο που είναι ζωγραφισμένο στο πρόσωπό σου, χρειάζεται ώρες για να… σβήσει! Και στην πραγματικότητα δεν θέλεις να φύγει, γι’ αυτό και κάνεις ό,τι περνά από το χέρι σου ώστε το ταχύτερο δυνατόν να βρεθείς και πάλι καθισμένος στο σφιχτό μπάκετ, να ενεργοποιήσεις τον κινητήρα και να τραβήξεις για… άλλες πολιτείες!

Κλασσική περίπτωση… Ford Focus RS, με λίγα λόγια! Η μακρά παράδοση των «μπλε οβάλ» στην δημιουργία «μαγικών» εκδόσεων των παραδοσιακών σεντάν τους, συνεχίζεται και με την τελευταία γενιά του Focus. Ποιος μπορεί, άλλωστε, να ξεχάσει θρυλικά μοντέλα της Ford που έγραψαν ιστορία στις πίστες, στις ειδικές διαδρομές αλλά και στους δρόμους λόγω της ισχύος και του αγωνιστικού «στησίματός» τους;

Διότι αν ξεφυλλίσετε το βιβλίο της ιστορίας της Ford θα διαπιστώσετε πως σχεδόν μισόν αιώνα πριν, το 1968, το πρώτο Escort RS1600 έκανε την εμφάνισή του στο Βρετανικό Πρωτάθλημα Τουρισμού, με τη Ford να στέλνει ξεκάθαρο μήνυμα πως είχε στόχο να πρωταγωνιστήσει. Κάθε γενιά Escort είχε και τη δική της RS έκδοση, όπως και το Sierra, και φυσικά το Focus, από τότε που μας πρωτοσυστήθηκε το 1998.

Το νέο Focus RS, λοιπόν, πέρασε από το… μικροσκόπιό μας. Κάναμε περισσότερα από 400 χιλιόμετρα σε πόλη κι εθνικό δίκτυο, ανακαλύπτοντας όλες τις αρετές του. Κι αυτές είναι πολλές. Πάρα πολλές. Εκ των βασικών, φυσικά το σύστημα τετρακίνησης Ford Performance με Δυναμική Κατανομή Ροπής, το οποίο παρέχει πάνω από 1G πλευρικής επιτάχυνσης, εξαιρετικό κράτημα και πολύ ακριβή χειρισμό όταν στρίβετε με μεγάλη ταχύτητα.

Το σύστημα έχει δύο ηλεκτρονικά ελεγχόμενους συμπλέκτες στον πίσω άξονα που μοιράζουν τη ροπή του κινητήρα μεταξύ των πίσω τροχών ανάλογα το οδόστρωμα και τις οδηγικές συνθήκες. Aυτό το έξυπνο σύστημα σάς επιτρέπει να απολαμβάνετε ελεγχόμενες πλαγιολισθήσεις όταν είστε στην πίστα.

Στο νέο RS, μπορείτε απλά με το πάτημα ενός κουμπιού να «μεταμορφώσετε» το Focus σας από ένα καθημερινό αυτοκίνητο πόλης, σε μια «πολεμική μηχανή», έτοιμη να κατακτήσει κάθε πίστα. Ο οδηγός μπορεί, λοιπόν, μέσω του σχετικού μπουτόν δίπλα στον επιλογέα των ταχυτήτων, να επιλέξει μεταξύ κανονικού, σπορ ή προφίλ οδήγησης σε πίστα. Κάθε οδηγικό προφίλ προσαρμόζει το σύστημα τετρακίνησης, την απόσβεση της ανάρτησης, τα συστήματα ηλεκτρονικού ελέγχου ευστάθειας και ABS, την απόκριση τιμονιού και κινητήρα ακόμη και τον ήχο του κινητήρα.

Στις πίστες μπορείτε να επιλέξετε λειτουργία drift, όπου η κατανομή ροπής σάς βοηθά να έχετε ελεγχόμενες πλαγιολισθήσεις. Επιλέγοντας το σπορ προφίλ οδήγησης, η πιο σκληρή ρύθμιση παρέχει μεγαλύτερη πληροφόρηση και ακόμη πιο ακριβή χειρισμό σε ευθείες, αλλά και σε δρόμους με στροφές ή σε πίστες.

Παράλληλα, με το πάτημα ενός μικρού κουμπιού στον επιλογέα των φλας, μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις ανάρτησης χωρίς να πάρετε τα χέρια σας από το τιμόνι. Οι ρυθμίσεις της ανάρτησης προβάλλονται ευκρινώς μπροστά σας, ώστε να έχετε τον απόλυτο έλεγχο.

Βεβαίως για να γίνουν όλα αυτά πραγματικότητα, χρειαζόταν να βρεθεί μια «καρδιά» τόσο δυνατή ώστε να μπορεί να μετατρέπει το Focus RS σε… πύραυλο εδάφους-εδάφους. Κι αυτή η «καρδιά» δεν είναι άλλη από τον κινητήρα EcoBoost των 2,3 λίτρων που προσφέρει επαναστατική τεχνολογία, συνδυάζοντας ψεκασμό καυσίμου, διπλό ανεξάρτητο μεταβλητό χρονισμό και υπερσυμπίεση δύο σταδίων twin-scroll.

Καθώς είναι ρυθμισμένος ειδικά για το νέο Ford Focus RS, ο κινητήρας αυτός αποδίδει μέγιστη ισχύ 350 ίππων και μέγιστη ροπή 440 Nm (470 Nm με overboost). Όπως αντιλαμβάνεστε, μιλάμε για τιμές ασύλληπτες, κάτι που σημαίνει πως το Focus RS είναι από τα ισχυρότερα –και κατά συνέπεια, ταχύτερα- μοντέλα παραγωγής που κυκλοφορούν ανάμεσά μας. Η επιτάχυνση από στάση μέχρι τα 100 χιλιόμετρα γίνεται σε κάτι παραπάνω από 4,5’’, η τελική ταχύτητα εγγίζει τα 270 χιλιόμετρα, ενώ εξίσου εκπληκτικές είναι οι επιταχύνσεις εν κινήσει, ακόμα και με έκτη σχέση στο σαφές «έξάρι» μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων.

Τα φρένα είναι απλά εκπληκτικά, πανίσχυρα ακόμα και σε καταστάσεις πανικού, και σε εμπνέουν να κινηθείς σε ρυθμούς… WRC, πατώντας γκάζι μέχρι και την τελευταία στιγμή και απλά… χαϊδεύοντας με το δεξί πόδι το μεσαίο πεντάλ ώστε να επιβραδύνεις όσο πρέπει πριν μπεις στην στροφή.

Φυσικά ως γνήσιο RS που σέβεται τον εαυτό του δεν θα μπορούσε να μην είναι εξοπλισμένο με το ανάλογο «πακέτο» εμφάνισης. Οι προφυλακτήρες είναι ειδικά σχεδιασμένοι από τη Ford για το RS, όπως και οι πλαϊνές «ποδιές» όσο για την πτέρυγα στην πέμπτη πόρτα –διότι, ναι, το Focus RS είναι πεντάθυρο, ώστε να μπορεί να εξυπηρετεί ακόμα και τους οικογενειάρχες!- αποτελεί σημείο αναφοράς και τραβά τα βλέμματα. Όπως και η διπλή απόληξη της εξάτμισης, με τα «σπασίματα» σε κάθε άφημα του γκαζιού!

Το εσωτερικό είναι αντάξιο ενός αυτοκινήτου αυτής της κατηγορίας, με το ταμπλό να είναι ίδιο με αυτό των υπόλοιπων Focus. Όχι, όμως, και ο πίνακας οργάνων με τις σπορ ενδείξεις, ενώ τα μπάκετ της Recaro προσφέρουν εκπληκτική στήριξη του σώματος, δίχως να κουράζουν ακόμα και στις πολύωρες μετακινήσεις.

Τέλος, με το σύστημα Ford SYNC μπορείτε να ελέγχετε τη μουσική και να πραγματοποιείτε και να δέχεστε κλήσεις στο κινητό σας, χρησιμοποιώντας απλές φωνητικές εντολές. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε το φωνητικό έλεγχο για την αναπαραγωγή τραγουδιών από USB ή MP3/iPod , ή μουσικής από το συμβατό με Bluetooth κινητό σας.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 2.261 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 350 hp/6.000 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 470 Nm/2.350 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson

Ανάρτηση πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Δίσκοι

Χώρος αποσκευών: 260 lt

Επιτάχυνση 0-100: 4,7’’

Τελική ταχύτητα: 266 χλμ/ώρα

Ρεζερβουάρ: 51 lt

Κατανάλωση (μικτή): 7,7 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 175 γρ

Τιμή:  50.205 ευρώ

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος