Οδηγούμε: Ford Focus 1.5 TDCi 120hp Powershift (vid+pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on December 31, 2017, 5:52 pm
24 secs

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Πώς μπορεί μια εταιρία να κάνει το πλέον εμπορικό μοντέλο της να… απογειωθεί; Η Ford είχε την απάντηση: τοποθετώντας του ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, σε συνδυασμό με τον αποδοτικό κινητήρα ντίζελ των 1,5 λίτρων! Και το όνομα αυτού, Ford Focus TDCi Powershift.

Για το Focus καθαυτό δεν χρειάζεται να γίνουν ιδιαίτερες αναλύσεις. Εδώ και δύο δεκαετίες έχει γράψει τη δική του ιστορία στην παγκόσμια αυτοκίνηση, έχοντας πουλήσει εκατομμύρια μονάδες στην Ευρώπη, στις Ηνωμένες Πολιτείες, στον Καναδά, στην Αυστραλία αλλά και σε όλες τις υπόλοιπες αγορές στις οποίες διατέθηκε ή εξακολουθεί να διατίθεται.

Έχοντας φτάσει αισίως στην τρίτη γενιά του, το best seller των «μπλε οβάλ» έχει καταφέρει να διατηρήσει όλα τα χαρακτηριστικά που το έκαναν άκρως επιτυχημένο, με την οδική συμπεριφορά του να είναι σημείο αναφοράς, μιας και το Focus παραδοσιακά κέρδιζε πολλούς… πόντους στη συγκεκριμένη κατηγορία.

Με το ντίζελ να έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας –μέχρι πότε, άραγε;- η Ford εξέλιξε τον κινητήρα TDCi των 1,5 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 120 ίππους και ταιριάζει… γάντι στη φιλοσοφία του Focus. Οικονομικός, εύρυθμος ως προς τη λειτουργία του, αρκετά αθόρυβος, ελαστικός και με δύναμη σε όλο το φάσμα των στροφών, κινεί σβέλτα το αμάξωμα των περίπου 1.350 κιλών.

Κι εδώ έρχεται η κίνηση… ματ από τη Ford: κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, ονόματι «Powershift». Η αλήθεια είναι πως αρχικά η αίσθηση που μας άφησε ήταν πως επρόκειτο για ένα κλασσικό αυτόματο κιβώτιο, με μετατροπέα ροπής. Φευ! Λίγα χιλιόμετρα ήταν αρκετά για να αντιληφθούμε τις αρετές του Powershift, το οποίο αλλάζει σχέσεις εν ριπή οφθαλμού ως κλασσικό διπλοσύμπλεκτο.

Μάλιστα, επιλέγοντας να τοποθετήσει κανείς τον επιλογέα στη χαμηλότερη θέση, δίπλα στην ένδειξη «S», το κιβώτιο διατηρεί πιο ψηλά τις στροφές του κινητήρα, προς όφελος των επιδόσεων. Βεβαίως σε αυτή την περίπτωση «τσιμπάει» κάπως σε κατανάλωση, όμως στην κλασσική θέση «D» εύκολα το Focus TDCi καίει περίπου 6 λίτρα πετρελαίου για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Σε ό,τι αφορά στην εμφάνιση, το Focus της δοκιμής μας ξεχώριζε από την εξάγωνη μάσκα εμπρός, με τις πολλές λεπτομέρειες από νίκελ τόσο εμπρός όσο και στο πλάι, να δίνουν μιαν αίσθηση πολυτέλειας. Τα πίσω φώτα έχουν λεπτύνει ως προς το ύψος του, κάνοντας ακόμα πιο σπορτιφ την εικόνα του Focus, το οποίο αν και μπαίνει αισίως στον τέταρτο χρόνο παραγωγής του έπειτα από το τελευταίο facelift, δεν έχει χάσει καθόλου τη «φρεσκάδα» του.

Το εσωτερικό είναι όμορφο, καλοφτιαγμένο, με πλαστικά πολύ καλά σε αίσθηση και συναρμογή, ενώ πολλές και λειτουργικές είναι οι θήκες για μικροαντικείμενα, οι οποίες είναι… ακροβολισμένες σε κάθε γωνιά του αυτοκινήτου. Το δερμάτινο τιμόνι έχει ενσωματωμένες όλες τις απαραίτητες λειτουργίες, ενώ το σύστημα SYNC3 οκτώ ιντσών με τις φωνητικές εντολές είναι ό,τι καλύτερο έχει παρουσιάσει η Ford στον τομέα του infotainment.

Ο πίνακας οργάνων είναι σύγχρονος και περιλαμβάνει και μια μικρότερη οθόνη με δυνατότητα διαίρεσής της στα τέσσερα, ώστε ο οδηγός να έχει ακόμα περισσότερες πληροφορίες στη διάθεσή του. Άφθονοι είναι οι χώροι για τέσσερις ενήλικες ανεξαρτήτων σωματοδομής, με το πίσω κάθισμα να μπορεί να φιλοξενήσει και τρίτο επιβάτη, αρκεί να είναι κάπως πιο… μικροκαμωμένος.

Όσον αφορά στον χώρο αποσκευών, έχει κανονικό και πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα, με τη χωρητικότητά του να είναι 363 λίτρα, χάρη στο κιτ επισκευής ελαστικού που βρίσκεται κάτω από το πάτωμά του. Διαθέσιμη, πάντως, είναι και κξανονική ρεζέρβα, όμως σε αυτή την περίπτωση η χωρητικότητα μειώνεται στα 277 λίτρα. Επομένως πιο ορθολογική από κάθε άποψη λύση είναι η ρεζέρβα ανάγκης, η οποία «κόβει» λιγότερα από 50 λίτρα από το πορτ μπαγκάζ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: Πετρελαίου, 1.499 κ.εκ

Μέγιστη ισχύς: 120 hp/3.600 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 270 Nm/1.750 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson

Ανάρτηση πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Δίσκοι

Χώρος αποσκευών: 316 lt

Ρεζερβουάρ: 55 lt

Τελική ταχύτητα: 180 χλμ

Επιτάχυνση (0-100): 10,7”

Κατανάλωση (μικτή): 3,9 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 109 γρ/χλμ

Τιμή: 22.400 ευρώ

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος