Οδηγούμε: Ford Fiesta ST-Line και Vignale

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on November 10, 2017, 5:35 am

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Δεν έχουν περάσει ούτε τέσσερις μήνες από την πρώτη γνωριμία με το νέο Ford Fiesta. Ένα αυτοκίνητο το οποίο θυμίζει το… καλό κρασί, μιας και όσο περνούν τα χρόνια και ωριμάζει, τόσο πιο καλό γίνεται.

Η γκάμα του Fiesta, όμως, εμπλουτίζεται. Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε επί ελληνικού εδάφους δύο νέες εκδόσεις του «μικρού» των «μπλε οβάλ». Έστω και με… γερμανικές πινακίδες, μιας και για να γίνει η παρουσίασή τους από την πάντα δραστήρια Ford Motor Hellas χρειάστηκε η συνδρομή της Ford Γερμανίας, τα Fiesta ST-Line και Vignale βρέθηκαν στα χέρια μας και είχαμε την ευκαιρία να τα γνωρίσουμε καλύτερα οδηγώντας τα στην αθηναϊκή ριβιέρα, απολαμβάνοντας τις αρετές τους σε συνδυασμό με τον λαμπερό ελληνικό ήλιο!

Ford Fiesta Vignale, λοιπόν. Ένα αυτοκίνητο που προσφέρει μοναδικά σχέδια ζαντών αλουμινίου 18 ιντσών, αποκλειστικές λεπτομέρειες και αποχρώσεις εξωτερικού και δερμάτινα καθίσματα με εξαγωνικά σχέδια και ραφές τύπου σμόκιν. Και όχι μόνο. Η έκδοση Vignale, η οποία για πρώτη φορά απαντάται σε ένα Fiesta, διακρίνεται για όλες τις τεχνολογικές καινοτομίες που κουβαλά. Διότι στο Fiesta Vignale συναντά κανείς όλα τα «καλούδια» που μέχρι σήμερα ήταν «προνόμιο» μόνο των παραπάνω κατηγοριών.

Δερμάτινο τιμόνι, δερμάτινη λαβή μοχλού ταχυτήτων και χειρόφρενου και δερμάτινη επένδυση ταμπλό, ημιδερμάτινη επένδυση καθισμάτων και καθίσματα οδηγού και συνοδηγού με ρύθμιση στήριξης της μέσης, χρωμιωμένο διακοσμητικό πλαίσιο κάτω από τα πλαϊνά παράθυρα των θυρών, αυτόματο ηλεκτρονικό σύστημα κλιματισμού EATC, εμπρός φώτα ημέρας LED, αυτόματοι προβολείς και υαλοκαθαριστήρες με αισθητήρα βροχής. Και η λίστα είναι ακόμα πολύ μακρά!

Η πολυτέλεια σε όλο το μεγαλείο της, με λίγα λόγια, μιας και η έκδοση Vignale απευθύνεται σε αυτούς που αναζητούν το… κάτι παραπάνω και δεν τους αρκούν οι απλές μετακινήσεις σε καθημερινή βάση. Αλλά θέλουν να κυκλοφορούν με στιλ και να μπορούν να αφήνουν το μυαλό τους να ταξιδεύει σε άλλες πολιτείες, μακριά από το άγχος και τους φρενήρεις ρυθμούς της καθημερινότητας.

Πάμε τώρα στα πιο… γρήγορα! Το 2016 η Ford λανσάρισε για πρώτη φορά μία νέα σειρά μοντέλων ST-Line εμπνευσμένη από τη Ford Performance σε συνδυασμό με ισχυρούς βενζινοκινητήρες Ford EcoBoost και TDCi diesel, για πελάτες που αναζητούν το σπορ κύρος των μοντέλων Ford ST, χωρίς να απαιτούν τις απόλυτες επιδόσεων των βελτιστοποιημένων κινητήρων και πλαισίων ST με σπορ τεχνολογίες.

Και φυσικά από τη στιγμή που η προηγούμενη γενια Fiesta είχε το ST-Line της, δεν θα μπορούσε να λείψει η συγκεκριμένη έκδοση και από τη νέα γενιά του μοντέλου. Στο σπορ εξωτερικό στυλ του Fiesta ST-Line ξεχωρίζει το πήρες κιτ εξωτερικής διαμόρφωσης με ιδιαίτερη εμπρός μάσκα, εμπρός και πίσω προφυλακτήρα, πίσω σπόιλερ αμαξώματος, χρωμιωμένη εξάτμιση και ιδιαίτερα καλύμματα μαρσπιέ ST-Line.

Στο εσωτερικό, κυριαρχούν το δερμάτινο flat bottom τιμόνι ST-Line, η ιδιαίτερη λαβή μοχλού ταχυτήτων ST-Line, η δερμάτινη λαβή χειρόφρενου, τα ξεχωριστά ταπέτα δαπέδου εμπρός και πίσω, τα πεντάλ ελαφρού αλουμινίου και φυσικά τα εμπρός σπορ καθίσματα. Η επένδυση της οροφής είναι πλεκτή μαύρη, ενώ πέραν του συστήματος Ford Power με κουμπί εκκίνησης χωρίς κλειδί, υπάρχει και σπορ ανάρτηση για ακόμα καλύτερο κράτημα στον δρόμο.

Το σύστημα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας της Ford SYNC 3 προσφέρει τη δυνατότητα στους οδηγούς του Fiesta να ελέγχουν τα συστήματα ήχου, πλοήγησης και τα συνδεδεμένα smartphones χρησιμοποιώντας φωνητικές εντολές στην καθομιλουμένη γλώσσα.

Τόσο το ST-Line όσο και το Vignale της δοκιμής μας εφοδιάζονταν με τον χιλιάρι EcoBoost των 140 ίππων. Πρόκειται για έναν ολοκαίνουριο κινητήρα, ο οποίος έχει εκπληκτική λειτουργία, χαρίζει «καυτές» επιδόσεις στο Fiesta και σίγουρα βάζει… δύσκολα στον ανταγωνισμό, μιας και είναι από τα πλέον αποδοτικά σύνολα της συγκεκριμένης κατηγορίας χωρητικότητας. Όμως υπάρχει εναλλακτική και ντίζελ κινητήρα, με τον 1,5 TDCi των 120 ίππων να είναι η πρόταση της Ford για τα συγκεκριμένα μοντέλα.

Μέσα στο 2018 η γκάμα του Fiesta θα εμπλουτιστεί και με άλλες δύο εκδόσεις. Πρόκειται για το νέο Fiesta Active, το πρώτο μοντέλο Fiesta crossover, που θα συνδυάζει το σκληροτράχηλο στυλ SUV με την πρακτικότητα ενός hatchback και γνήσια, δυναμική συμπεριφορά Fiesta, και φυσικά με το κορυφαίο Fiesta ST, το πρώτο μοντέλο Ford Performance με τρικύλινδρο κινητήρα και το πρώτο Fiesta ST με επιλέξιμα προφίλ οδήγησης.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος

Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος