Οδηγούμε: Ford Fiesta 1.0 125hp (vid+pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on March 29, 2018, 1:46 pm
30 secs

 

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Δίχως αμφιβολία πρόκειται για το πλέον καλοπουλημένο μοντέλο της Ford. Ο λόγος για το Fiesta, το best seller των «μπλε οβάλ», το οποίο διάγει περίοδο… νεότητας, με την όγδοη γενιά του να διαπρέπει εμπορικά σε όλες τις αγορές στις οποίες διατίθεται.

Το νέο Ford Fiesta, λοιπόν, αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη δυναμική, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία πωλήσεων της Ford. Στις 20 ευρωπαϊκές αγορές της Ford, το Fiesta είναι πρώτο στην κατηγορία του με μερίδιο 9,9% σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία από τα τέλη Ιανουαρίου, ενώ παρουσίασε αύξηση πωλήσεων 3% το Φεβρουάριο συγκριτικά με πέρσι την αντίστοιχη εποχή.

Οι πωλήσεις του Fiesta βοήθησαν την Ford Ευρώπης να κάνει το ισχυρότερο ξεκίνημα  της χρονιάς από το 2008, με συνολικές πωλήσεις 207.300 οχημάτων στις 20 Ευρωπαϊκές αγορές της τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο!

Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι στην ιδιαίτερα ανταγωνιστική αγορά της Μεγάλης Βρετανίας, το Fiesta διατηρεί την πρώτη θέση, με συνολικές πωλήσεις 5.201 μονάδων, και πωλήσεις λιανικής τέσσερις φορές περισσότερες σε σχέση με τον δεύτερο στην κατηγορία του.

Στην Ελλάδα, το δημοφιλές μικρό σχεδόν διπλασίασε τις πωλήσεις του τον Ιανουάριο και το Φεβρουάριο σε σύγκριση με τους αντίστοιχους μήνες της προηγούμενης χρονιάς σημειώνοντάς εντυπωσιακή αύξηση κατά 96,5%, αγγίζοντας τις 446 μονάδες.

Από την πρώτη στιγμή που λανσαρίστηκε στην Ελληνική αγορά, το νέο Ford Fiesta κέρδισε την προσοχή του ειδικού τύπου αποκομίζοντας κολακευτικά σχόλια, αλλά και πολλά βραβεία. Μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα ανακηρύχθηκε «Best Supermini» για το 2017 από την Ελληνική συντακτική ομάδα του περιοδικού Car & Driver, «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» για το 2018 από τους 25 Έλληνες δημοσιογράφους που συμμετέχουν στο θεσμό και «Το Καλύτερο Αυτοκίνητο της Χρονιάς» για το 2018 από τους ίδιους τους αναγνώστες του περιοδικού Auto Τρίτη.

 

Πιο μεγάλο κατά 71mm σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, είναι πολύ πιο άνετο τόσο για τους εμπρός όσο και για τους πίσω επιβάτες, με τους τελευταίους να βολεύονται άνετα στο αναπαυτικό κάθισμα, ακόμα κι αν το ύψος τους ξεπερνά τα 190 εκατοστά! Η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων είχε ευεργετικές συνέπειες και στον χώρο αποσκευών, ο οποίος έφτασε πλέον τα 292 λίτρα, δηλαδή είναι κατά 16 λίτρα μεγαλύτερος σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν.

Το ταμπλό είναι μοντέρνο, ποιοτικό και με εξαιρετικά σε αφή υλικά, με το σύστημα SYNC3 της Ford να ξεχωρίζει στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας. Οι άνθρωποι της Ford έκαναν πράξη το αίτημα πολλών υποψήφιων αγοραστών, οι οποίοι ζητούσαν μια μεγάλη οθόνη πολλαπλών λειτουργιών, επιτυγχάνοντας μέσω αυτής και τη μείωση κατά 50% των διαφόρων διακοπτών και κουμπιών που υπήρχαν σε… αφθονία στο προηγούμενο Fiesta.

Η συνεργασία της Ford με την Bang and Olufsen είχε ως αποτέλεσμα το Fiesta να εξοπλίζεται με ένα ολοκαίνουριο ηχοσύστημα 675 Watt με συνολικά 10 tweeter, Midrange, Woofer και διπλά subwoofer, το οποίο εξελίχθηκε ειδικά για το νέο σουπερμίνι των «μπλε οβάλ».

Σε ό,τι αφορά στον κινητήρα, το Fiesta της δοκιμής μας εφοδιαζόταν με τον EcoBoost του ενός λίτρου, ο οποίος αποδίδει 125 ίππους. Στην ουσία πρόκειται για τη «μεσαία» έκδοση του συγκεκριμένου μοτέρ, μιας και υπάρχει διαθέσιμος τόσο με 100 όσο και με 140 ίππους. Ισορροπημένος από κάθε άποψη, ο εν λόγω κινητήρας διακρίνεται για την οικονομική κι εύρυθμη λειτουργία του, προσφέροντας πολύ καλές επιδόσεις στο αμάξωμα των 1.164 κιλών.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 998 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 125 hp/6.000 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 170 Nm/1.400 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson

Ανάρτηση πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Δίσκοι

Χώρος αποσκευών: 292 Lt

Επιτάχυνση 0-100: 9,9’’

Τελική ταχύτητα: 195 χλμ/ώρα

Ρεζερβουάρ: 42 lt

Κατανάλωση (μικτή) 4,3 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 98 γρ.

Τιμή: 16.794 ευρώ

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος