Οδηγούμε: Ford EcoSport MY2018 (vid+pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on February 06, 2018, 6:45 am

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας. ΤΟ Ford EcoSport της πρώτης γενιάς ήταν ένα αυτοκίνητο που απείχε παρασάγγας απ’ αυτό που ο μέσος Ευρωπαίος αναζητά από ένα B SUV, δηλαδή από ένα μικρό αυτοκίνητο με το οποίο θα μπορέσει να κινηθεί άνετα τόσο μέσα στην πόλη, όσο και στις off road αποδράσεις του.

Κι ο λόγος ήταν πολύ απλός: ένα αυτοκίνητο που κατασκευαζόταν επί το πλείστον στη Βραζιλία, στην Κίνα, στην Ταϊλάνδη και στην Ινδία, προφανώς απευθυνόταν κυρίως στις συγκεκριμένες αγορές, οι οποίες έχουν εντελώς διαφορετικά στάνταρ σε ό,τι αφορά στο θέμα της αυτοκίνησης.

Προφανώς στη Ford δεν είχαν άλλο δρόμο παρά να αφουγκραστούν τις απόψεις και τις απαιτήσεις των ευρωπαίων αγοραστών του προηγούμενου EcoSport και την ώρα που θα εξέλισσαν τον «διάδοχο» του μοντέλου, να προχωρούσαν στις απαραίτητες «διορθωτικές κινήσεις», ώστε να διορθώσουν τα… κακώς κείμενα.

Όπερ κι εγένετο. Το Ford EcoSport του 2018 είναι εδώ, κι είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε για κάμποσα χιλιόμετρα κατά τη διάρκεια της πανελλαδικής παρουσίασής του, η οποία πραγματοποιήθηκε στην πανέμορφη Πάρνηθα! Ένα βουνό που αποτελεί τον μοναδικό «πνεύμονα» του Λεκανοπεδίου, όμως πριν από 11 χρόνια, το καλοκαίρι του 2007, παραδόθηκε στις φλόγες με συνέπεια να καταστραφεί το 70% του πλούσιου δάσους ελάτων που υπήρχαν εκεί εδώ και 500 χρόνια!

Παρά, όμως, τη βιβλική καταστροφή του 2007, το δάσος έχει αρχίσει σταδιακά να αναγεννάται, τα ελάφια έχουν επιστρέψει, όπως και οι λύκοι, κάτι που αποδεικνύει πως σιγά-σιγά η αλυσίδα της φύσης αποκαθίσταται στην καταταλαιπωρημένη περιοχή του υψηλότερου βουνού της Αττικής. Αρκεί, βεβαίως, κι εμείς οι άνθρωποι να μεριμνήσουμε ώστε η φύση να κάνει και πάλι το θαύμα της και να μην καταστραφεί ξανά από οποιαδήποτε αιτία.

Πάμε, όμως, στα… καθέκαστα! Το νέο Ford EcoSport είναι εδώ και πλέον είναι 100% ευρωπαϊκό, μιας και κατασκευάζεται αποκλειστικά στο εργοστάσιο των «μπλε οβάλ» στην Κραϊόβα της Ρουμανίας. Για την μεταφορά όλα της παραγωγής στην Κραϊόβα η Ford Motor Company επένδυσε 200 εκατομμύρια ευρώ, ενώ συνολικά από το 2008, όταν και περιήλθε στην κατοχή της φίρμας το συγκεκριμένο εργοστάσιο, η επένδυση έχει ξεπεράσει το 1 δισεκατομμύριο ευρώ!

Επιπρόσθετα, για την παραγωγή του EcoSport έγιναν 1.700 προσλήψεις εργατών διαφόρων ειδικοτήτων, με τον συνολικό αριθμό των εργαζομένων στη συγκεκριμένη μονάδα φτάνει πλέον τους 3.900! Και φυσικά διερωτάται κανείς για ποιόν λόγο η χώρα μας, η οποία εδώ και μια οκταετία «βουλιάζει» στην κρίση, δεν έχει αδράξει κάποια ανάλογη ευκαιρία που θα βοηθούσε τα μέγιστα στην καταπολέμηση της ανεργίας και στην ανάπτυξη βαριάς βιομηχανίας. Φευ…

Όταν μιλάμε για νέο EcoSport, αναφερόμαστε σε ένα μοντέλο που έχει περισσότερα από 2.300 νέα εξαρτήματα, με μεγάλες διαφοροποιήσεις να έχουν υλοποιηθεί τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό. Οι βασικές εξωτερικές αλλαγές του νέου Ford EcoSport  σε σχέση με τον προκάτοχό του είναι το ανασχεδιασμένο καπό με θόλο στο κέντρο, η νέα εμπρός όψη μάσκας, οι προβολείς εστιασμένης δέσμης με φώτα ημέρας LED (υπάρχουν διαθέσιμοι και Xenon ως προαιρετική επιλογή), οι ανασχεδιασμένοι προβολείς ομίχλης με ενσωματωμένα φλας, οι νέες διαθέσιμες ζάντες ελαφρού κράματος 16”, 17” και 18”, τα νέα κρύσταλλα στα πίσω φώτα και πολλές άλλες λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά.

Στο εσωτερικό ξεχωρίζει η νέα κεντρική κονσόλα και γενικότερη η εικόνα του ταμπλό, σε ομοιομορφία που θυμίζει ανάλογο περιβάλλον του νέου Ford Fiesta, η μαλακή επιφάνεια ταμπλό σε σχέση με τη σκληρή του τρέχοντος μοντέλου, η νέα έγχρωμη οθόνη του πίνακα οργάνων 4,2” (εκδόσεις Titanium & ST-line), το τιμόνι με δερμάτινη διάτρητη επένδυση, τα νέας σχεδίασης καθίσματα εμπρός-πίσω, καθώς και η εμπρός μεσαία κονσόλα με συρόμενο υποβραχιόνιο, αποθηκευτικό χώρο και βελτιωμένο στήριγμα για τις ποτηροθήκες

Το νέο Ford EcoSport  όμως διαθέτει πολλά περισσότερα από μια απλά ξεχωριστή νέα σχεδίαση. Μια ολοκληρωμένη σειρά από νέους κινητήρες του επιτρέπει μια ευρύτερη κάλυψη της αγοράς με την εισαγωγή τετρακίνησης, των γνωστών κορυφαίων κινητήρων βενζίνης EcoBoost τελευταίας τεχνολογίας και των κινητήρων diesel υψηλής ιπποδύναμης και νέας τεχνολογίας EcoBlue.

Όπως αναμενόταν, σημείο αναφοράς στο Νέο Ford EcoSport, θα είναι οι νέοι πετρελαιοκινητήρες 1.5L τεχνολογίας EcoBlue 100 και 125 ίππων, με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, καθώς και η εισαγωγή τετρακίνητης έκδοσης AWD που θα διατίθεται αποκλειστικά με τον πετρελαιοκινητήρα 1.5 EcoBlue των 125 ίππων με «εξάρι» κιβώτιο μηχανικό. Σημειώνεται ότι όλοι οι κινητήρες του Νέου Ford EcoSport  φέρουν στάνταρ σύστημα Start-Stop, φέρουν εξατάχυτα κιβώτια ταχυτήτων.

Το νέο Ford EcoSport  περιλαμβάνει πάνω από 20 νέα χαρακτηριστικά. Το αυτοκίνητο διαθέτει κορυφαίες δυνατότητες διασύνδεσης, υιοθετώντας το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας του Ford Fiesta με Ford SYNC 3 και οθόνες αφής 6,5″ & 8″, σύστημα πλοήγησης και κορυφαίο ηχοσύστημα premium sound της B&O Play. Το συγκεκριμένο ηχοσύστημα περιλαμβάνει  ενισχυτή με συνολική ισχύ 675 W, Subwoofer, 10 ηχεία υψηλής απόδοσης τροφοδοτούμενα από 9 κανάλια και Digital Signal Processing.

Στα συστήματα ασφαλείας έρχονται να προστεθούν συστήματα υποβοήθησης του οδηγού όπως αισθητήρες απόστασης στάθμευσης εμπρός-πίσω, δυνατότητα συστήματος επιτήρησης τυφλών σημείων (BLIS), προβολέων υψηλής έντασης Xenon, ενώ επίσης μπορεί να διατεθεί και ηλεκτρικά ανοιγόμενη ηλιοροφή.

Η εκτεταμένη βαμμένη οροφή σε διαφορετικό χρώμα σε σχέση με το χρώμα αμαξώματος (βασικό χαρακτηριστικό της έκδοσης ST-line, προαιρετική επιλογή στην έκδοση Titanium) αποτελεί το σημαντικότερο στοιχείο εξατομίκευσης του αυτοκινήτου. Είναι χαρακτηριστικό πως η έκδοση Titanium διατίθεται με δύο διαφορετικά χρώματα οροφής (λευκό ή μαύρο) και  συνολικά οκτώ χρωματικούς συνδυασμούς αμαξώματος, ενώ η ST Line με τέσσερις διαφορετικές οροφές (λευκή, μαύρη, κόκκινη, πορτοκαλί) και συνολικά 17 συνδυασμούς!

Επιπροσθέτως, το EcoSport διαθέτει ρυθμιζόμενο δάπεδο χώρου φόρτωσης στο στάνταρ εξοπλισμό του, με τρεις ρυθμίσεις ύψους, ώστε να μπορεί να δημιουργηθεί κρυφός αποθηκευτικός χώρος μεταβλητού μεγέθους κάτω από τον χώρο αποσκευών. Όταν ρυθμιστεί στην υψηλότερη θέση και συγχρόνως μαζί με τα πίσω καθίσματα διπλωμένα, δημιουργείται ένα πλήρως επίπεδο δάπεδο χώρου φόρτωσης.

Σε ό,τι αφορά στις τιμές, ξεκινούν από τις 15/.168 ευρώ για την έκδοση Trend με τον κινητήρα βενζίνης του ενός λίτρου που αποδίδει 100 ίππους, ενώ η αντίστοιχη ντίζελ Trend με το μοτέρ των 1,5 λίτρων θα πωλείται αντί 16.529 ευρώ. Τέλος, διαθέσιμο είναι και αυτόματο κιβώτιο Powershift διαρκών μεταβαλλόμενης κατανομής της ροπής.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος