Οδηγούμε: Ford EcoSport 1.0 125 hp (vid+pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on June 10, 2018, 9:40 pm
37 secs

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Η αγορά των B-SUV κερδίζει ολοένα περισσότερους φίλους, μιας και πρόκειται στην πλειοψηφία τους για μοντέλα που έχουν περιορισμένες εξωτερικές διαστάσεις, επομένως μπορούν να κινούνται πιο ευέλικτα μέσα στην πόλη, αλλά διατηρούν τον off road χαρακτήρα τους, προσφέροντας στον οδηγό και τους λοιπούς επιβάτες την ευκαιρία αποδράσεων εις τας εξοχάς.

Το Ford Ecosport πλέον είναι μία από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις της κατηγορίας. Γιατί πλέον; Διότι, κακά τα ψέματα, το Ecosport πρώτης γενιάς ήταν ένα μέτριο αυτοκίνητο, το οποίο επιδεχόταν σημαντικών αναβαθμίσεων σε πολλούς τομείς. Στη Ford το είχαν αντιληφθεί εγκαίρως, όμως ήρθε το πλήρωμα του χρόνου και το νέο Ecosport είναι εδώ κι ένα εξάμηνο κοντά μας. Και με πολύ καλή εμπορική πορεία εώς τώρα.

Προφανώς στη Ford δεν είχαν άλλο δρόμο παρά να αφουγκραστούν τις απόψεις και τις απαιτήσεις των ευρωπαίων αγοραστών του προηγούμενου EcoSport και την ώρα που θα εξέλισσαν τον «διάδοχο» του μοντέλου, να προχωρούσαν στις απαραίτητες «διορθωτικές κινήσεις», ώστε να διορθώσουν τα… κακώς κείμενα.

Όπερ κι εγένετο. Το Ford EcoSport του 2018 είναι εδώ, και είναι 100% ευρωπαϊκό, μιας και κατασκευάζεται αποκλειστικά στο εργοστάσιο των «μπλε οβάλ» στην Κραϊόβα της Ρουμανίας. Για την μεταφορά όλα της παραγωγής στην Κραϊόβα η Ford Motor Company επένδυσε 200 εκατομμύρια ευρώ, ενώ συνολικά από το 2008, όταν και περιήλθε στην κατοχή της φίρμας το συγκεκριμένο εργοστάσιο, η επένδυση έχει ξεπεράσει το 1 δισεκατομμύριο ευρώ!

Επιπρόσθετα, για την παραγωγή του EcoSport έγιναν 1.700 προσλήψεις εργατών διαφόρων ειδικοτήτων, με τον συνολικό αριθμό των εργαζομένων στη συγκεκριμένη μονάδα φτάνει πλέον τους 3.900! Και φυσικά διερωτάται κανείς για ποιόν λόγο η χώρα μας, η οποία εδώ και μια οκταετία «βουλιάζει» στην κρίση, δεν έχει αδράξει κάποια ανάλογη ευκαιρία που θα βοηθούσε τα μέγιστα στην καταπολέμηση της ανεργίας και στην ανάπτυξη βαριάς βιομηχανίας. Φευ…

Όταν μιλάμε για νέο EcoSport, αναφερόμαστε σε ένα μοντέλο που έχει περισσότερα από 2.300 νέα εξαρτήματα, με μεγάλες διαφοροποιήσεις να έχουν υλοποιηθεί τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό. Οι βασικές εξωτερικές αλλαγές του νέου Ford EcoSport  σε σχέση με τον προκάτοχό του είναι το ανασχεδιασμένο καπό με θόλο στο κέντρο, η νέα εμπρός όψη μάσκας, οι προβολείς εστιασμένης δέσμης με φώτα ημέρας LED (υπάρχουν διαθέσιμοι και Xenon ως προαιρετική επιλογή), οι ανασχεδιασμένοι προβολείς ομίχλης με ενσωματωμένα φλας, οι νέες διαθέσιμες ζάντες ελαφρού κράματος, τα νέα κρύσταλλα στα πίσω φώτα και πολλές άλλες λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά.

Στο εσωτερικό ξεχωρίζει η νέα κεντρική κονσόλα και γενικότερη η εικόνα του ταμπλό, σε ομοιομορφία που θυμίζει ανάλογο περιβάλλον του νέου Ford Fiesta, η μαλακή επιφάνεια ταμπλό σε σχέση με τη σκληρή του τρέχοντος μοντέλου, η νέα έγχρωμη οθόνη του πίνακα οργάνων 4,2” στην έκδοση ST Line της δοκιμής μας, το τιμόνι με δερμάτινη διάτρητη επένδυση, τα νέας σχεδίασης καθίσματα εμπρός-πίσω, καθώς και η εμπρός μεσαία κονσόλα με συρόμενο υποβραχιόνιο, αποθηκευτικό χώρο και βελτιωμένο στήριγμα για τις ποτηροθήκες

Το νέο Ford EcoSport  περιλαμβάνει πάνω από 20 νέα χαρακτηριστικά. Το αυτοκίνητο διαθέτει κορυφαίες δυνατότητες διασύνδεσης, υιοθετώντας το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας του Ford Fiesta με Ford SYNC 3 και οθόνες αφής 6,5″ & 8″, σύστημα πλοήγησης και κορυφαίο ηχοσύστημα premium sound της B&O Play. Το συγκεκριμένο ηχοσύστημα περιλαμβάνει  ενισχυτή με συνολική ισχύ 675 W, Subwoofer, 10 ηχεία υψηλής απόδοσης τροφοδοτούμενα από 9 κανάλια και Digital Signal Processing.

Η εκτεταμένη βαμμένη οροφή σε διαφορετικό χρώμα σε σχέση με το χρώμα αμαξώματος, βασικό χαρακτηριστικό της έκδοσης ST Line, αποτελεί το σημαντικότερο στοιχείο εξατομίκευσης του αυτοκινήτου.

Επιπροσθέτως, το EcoSport διαθέτει ρυθμιζόμενο δάπεδο χώρου φόρτωσης στο στάνταρ εξοπλισμό του, με τρεις ρυθμίσεις ύψους, ώστε να μπορεί να δημιουργηθεί κρυφός αποθηκευτικός χώρος μεταβλητού μεγέθους κάτω από τον χώρο αποσκευών. Όταν ρυθμιστεί στην υψηλότερη θέση και συγχρόνως μαζί με τα πίσω καθίσματα διπλωμένα, δημιουργείται ένα πλήρως επίπεδο δάπεδο χώρου φόρτωσης.

 

Σε ό,τι αφορά στον κινητήρα, το Ecosport της δοκιμής μας ήταν και… Ecoboost! Φορούσε τον χιλιάρη κινητήρα των 125 ίππων, ο οποίος συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων και θα έλεγε κανείς πως αποτελεί μια άκρως ισορροπημένη λύση, μιας και είναι σαφώς πιο δυνατός από τον αντίστοιχο με τους 100 ίππους, ενώ παραμένει ελαφρώς πιο οικονομικός από τον 140άρη.

Επί της ουσίας πρόκειται για ένα μηχανικό σύνολο με πολιτισμένη λειτουργία, το οποίο «ξυπνάει» μετά από τις 2.000 σ.α.λ. και κάνει τις μετακινήσεις άνετες και ξεκούραστες. Σ’ αυτό συμβάλλουν και οι καλορυθμισμένες αναρτήσεις, οι οποίες στην άσφαλτο κρατούν σταθερό το Ecosport, ενώ στο χώμα σου αφήνουν περιθώρια να… παίξεις!

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: Βενζίνης, 998 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 125 hp/6.000 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 170 Nm/1.400 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson

Ανάρτηση πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Ταμπούρα

Χώρος αποσκευών: 333 Lt

Επιτάχυνση 0-100: 12,7’’

Τελική ταχύτητα: 180 χλμ/ώρα

Ρεζερβουάρ: 52 lt

Κατανάλωση (μικτή) 5,3 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 125 γρ.

Τιμή: 20.865 ευρώ

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος