Οδηγούμε: DS3 Performance (vid+pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on March 04, 2018, 7:38 pm
32 secs

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Οι Γάλλοι έχουν δημιουργήσει εδώ και πολλές δεκαετίες παράδοση στη δημιουργία «καυτών» χάτσμπακ, τα οποία… τρελαίνουν κόσμο με τις επιδόσεις και την οδική συμπεριφορά τους. Θα έλεγε κανείς πως είναι πλέον στο… DNA τους, και φροντίζουν να το αποδεικνύουν σε κάθε ευκαιρία που τους δίνεται.

Ειδικά το Group PSA παραδοσιακά δημιουργούσε γρήγορες εκδόσεις των μοντέλων του, με πιο πρόσφατα παραδείγματα το Peugeot 208 GTi και φυσικά το αυτοκίνητο με το οποίο… χαρήκαμε για μία εβδομάδα, απολαμβάνοντας άφθονες στιγμές οδηγικής ευχαρίστησης σε όλες τις συνθήκες: το DS3 Performance.

Έτσι κι αλλιώς το DS3 από… καταβολής του ως «Citroen DS3» ήταν ένα αυτοκίνητο που έδινε ιδιαίτερο βάρος σε τομείς όπως ο νεανικός σχεδιασμός, η σπορ οδική συμπεριφορά και φυσικά η premium κατασκευή. Όμως το Performance έρχεται να ανεβάσει κι άλλον τον πήχη, προσφέροντας ένα «πακέτο» που αν μη τι άλλο δεν θα αφήσει κανέναν ασυγκίνητο.

Οι Γάλλοι φρόντισαν με την τοποθέτηση ειδικών σπόιλερ να μειώσουν κι άλλο την απόσταση του αυτοκινήτου από την άσφαλτο, ενώ οι εντυπωσιακές ζάντες των 18’’ κρύβουν… επιμελώς τα μεγάλα δισκόφρενα της Brembo και «καλύπτονται» από χαμηλοπρόφιλα ελαστικά.

Το πολύ όμορφο πλαϊνό του DS3 «κοσμούν» στην έκδοση Performance τα σχετικά λογότυπα, ενώ στο πίσω τμήμα εκτός από ακόμα ένα λογότυπο, συναντούμε τον σπορ διαχύτη, ο οποίος φιλοξενεί και τη διπλή απόληξη της εξάτμισης.

Στο εσωτερικό το βλέμμα τραβούν σε πρώτη φάση τα εντυπωσιακά μπάκετ καθίσματα, τα οποία είναι επενδεδυμένα με αλκαντάρα και έχουν κεντημένο το λογότυπο «DS Performance». Πέραν την εμφάνισης, όμως, είναι και εξαιρετικά σε ό,τι αφορά στην στήριξη του σώματος του οδηγού και του συνοδηγού, ειδικά στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης.

Το ταμπλό δεν ξεφεύγει απ’ αυτά που είχαμε συνηθίσει από τα «απλά» DS3, με τη διαφορά πως στο δεξί μέρος του φιλοξενεί τα χρώματα του DS Performance. Το τιμόνι είναι flat bottomed, έχει ωραία αίσθηση και σε συνδυασμό με τα αλουμινένια πεντάλ συμπληρώνει την σπορ εικόνα του εσωτερικού.

Στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας δεσπόζει η οθόνη 7’’ του συστήματος πολυμέσων, το οποίο είναι αρκετά πρακτικό. Βεβαίως χρειάζεται κάποια εξοικείωση, καθώς υπάρχουν κάποιες εργονομικές λεπτομέρειες που θα μπορούσαν να είχαν διορθωθεί, όπως π.χ. η τοποθέτηση των διακοπτών για την αυξομείωση της έντασης του ηχοσυστήματος, οι οποίοι βρίσκονται χαμηλά στην κονσόλα, πίσω από τον επιλογέα των ταχυτήτων.

Συνολικά, πάντως, η premium αίσθηση του εσωτερικού κερδίζει τους επιβάτες. Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί και στην ευκολία πρόσβασης στο πίσω κάθισμα, μιας και τα μπάκετ καθίσματα αναδιπλώνονται με τέτοιο τρόπο ώστε να δημιουργείται χώρος για να περάσουν ακόμα και πιο εύσωμοι επιβάτες.

Σε ό,τι αφορά στον χώρο αποσκευών, με τα 285 λίτρα του κυμαίνεται στον μέσο όρο της κατηγορίας, ενώ επαρκείς είναι οι θήκες για μικροαντικείμενα.

Πέραν της εμφάνισης, βεβαίως, το δυνατό σημείο του DS3 Performance είναι ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 1,6 λίτρων , ο οποίος έρχεται απευθείας από την «αδελφή» Peugeot, μιας και τον είδαμε για πρώτη φορά στο 208 GTi. Πρόκειται για το μηχανικό σύνολο που μέχρι πρότινος απέδιδε 200 ίππους, όμως για χάρη του 208 GTi, η απόδοσή του αυξήθηκε στους 208 ίππους. Αυτούσιος τοποθετήθηκε στο DS3 Performance και ταίριαξε… γάντι με τη φιλοσοφία του μοντέλου.

Οι επιδόσεις που χαρίζει το μοτέρ στο γαλλικό χάτσμπακ είναι «εκρηκτικές» τόσο εν κινήσει όσο και από στάση. Τα 100 χιλιόμετρα έρχονται σε 6,5’’, η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 230 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ η δύναμη είναι παρούσα σε όλο το φάσμα των στροφών. Σύμφωνα με το εργοστάσιο, η μικτή κατανάλωση είναι 5,4 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, όμως στην πράξη είναι κάπως μεγαλύτερη, μιας και θα χρειαστεί αρκετή σύνεση και πιο… ελαφρύ πόδι στο γκάζι για να περιοριστεί στα 8,5-9 λίτρα.

Το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων έχει εξαιρετική αίσθηση και συνεργάζεται άψογα με το μοτέρ, ενώ τα φρένα της Brembo είναι απλά εκπληκτικά, και πάντοτε παρόντα όποτε τα χρειαστεί ο οδηγός και σε οποιεσδήποτε συνθήκες.

Το αμάξωμα του DS3 Performance είναι χαμηλωμένο κατά 1,5 εκατοστό, ενώ η ανάρτηση έχει τις απόλυτα σπορ ρυθμίσεις. Μολαταύτα το DS3 Performance δεν κουράζει τους επιβάτες του, ακόμα και σε πολύωρες μετακινήσεις. Το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης τύπου Torsen θα διορθώσει κάθε τάση υποστροφής και θα σε… προκαλέσει να αναζητήσεις κλειστά στριφτερά κομμάτια για να απολαύσεις τις αρετές του DS3 Performance.

Κοντολογίς, θα λέγαμε πως το DS3 Performance είναι η… χαρά του οδηγού, καθώς συνδυάζει τον απόλυτο σπορ χαρακτήρα με την άνεση στις καθημερινές μετακινήσεις, έχοντας φυσικά και απαράμιλλο γαλλικό στιλ!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: Βενζίνης, 1.598 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 208 hp/6.000 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 300 Nm/3.000 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson

Ανάρτηση πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: D;iskoi

Χώρος αποσκευών: 285 Lt

Επιτάχυνση 0-100: 6,5’’

Τελική ταχύτητα: 230 χλμ/ώρα

Ρεζερβουάρ: 50 lt

Κατανάλωση (μικτή) 5,4 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 125 γρ.

Τιμή: 32.485 ευρώ

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος