Οδηγούμε: Dacia Duster MY 2018

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on December 16, 2017, 1:50 am

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Η Ελλάδα που αντιστέκεται. Αυτή την Ελλάδα είχαν την ευκαιρία να δουν τις τελευταίες 45 ημέρες εκατοντάδες δημοσιογράφοι από κάθε γωνιά της Υφηλίου, οι οποίοι ταξίδεψαν μέχρι τη χώρα μας για να οδηγήσουν για πρώτη φορά το νέο Duster. Η Dacia επέλεξε την Ελλάδα για την Παγκόσμια Παρουσίαση του δημοφιλούς μοντέλου της, το οποίο έχει πουλήσει περισσότερα από 1,1 εκατομμύρια αυτοκίνητα στις αγοράς όπου δραστηριοποιείται η μάρκα από τη Ρουμανία. Κι αν προσθέσει κανείς σ’ αυτά και όλα τα Duster που έχουν πουληθεί ως Renault στις αγορές της Νοτίου Αμερικής, τότε ο αριθμός διπλασιάζεται.

Κατ’ αρχήν, ξεχάστε όσα γνωρίζατε για τη Dacia. Από το 1999, όταμν η φίρμα πέρασε στο Groupe Renault, ξεκίνησε η σταδιακή μετάλλαξή της. Και πλέον η Dacia δεν θυμίσει ούτε κατ’ ελάχιστον τον… φτωχό συγγενή που τις δεκαετίες του 1970 και του 1980, την εποχή του Νικολάι Τσαουσέσκου, αποτελούσε τη φτηνή εναλλακτική όποιου ήθελε να αγοράσει ένα Renault όμως δεν μπορούσε να αντεπεξέλθει οικονομικά και του αρκούσε ένα πιο… παλιό μοντέλο της γαλλικής μάρκας, με το σήμα της Dacia.

Το θέμα μας, όμως, είναι το Duster. Σχεδόν οκτώ χρόνια έπειτα από το λανσάρισμά του, το 2010, το C SUV της Dacia άλλαξε πλήρως. Τί έκαναν οι Γάλλοι; Κράτησαν όλα τα καλά της δεύτερης γενιάς του Duster κι άλλαξαν όλα εκείνα τα οποία δεν άρεσαν στους κατόχους Duster, ή είχαν αποτρέψει άλλους από το να το αποκτήσουν, επιλέγοντας κάποιο άλλο μοντέλο της κατηγορίας.

Ναι, φαινομενικά το νέο Duster είναι αρκετά όμοιο με το απερχόμενο. Φαινομενικά και μόνο. Διότι το 100% του αυτοκινήτου είναι καινούριο! Δεν υπάρχει ούτε ένα τμήμα του αμαξώματος του νέου Duster, το οποίο να έχει «μεταφερθεί» από τον προκάτοχό του. Κι η επιτυχία της γαλλορουμανικής συμμαχίας είναι ακριβώς αυτή. Πως δημιούργησαν ένα νέο αυτοκίνητο που θυμίζει πολύ το επιτυχημένο παρελθόν, όμως ήρθε για να ανατρέψει τα δεδομένα στην κατηγορία του.

Εμπρός η μάσκα είναι πιο πλατιά και με μικρότεορ ύψος, ενώ το ίδιο ισχύει και για τα φωτιστικά σώματα. Το αποτέλεσμα είναι το Duster να μην είναι πιο πλατύ από τον προκάτοχό του, όμως να δείχνει! Ο προφυλακτήρας είναι εντυπωσιακός, ενώ τα «νεύρα» στο καπό κάνουν το Duster πολύ μυώδες. Όσο για τα φώτα υμέρας τύπου LΕD, είναι ενσωματωμένα στα φωτιστικά σώματα και διαιρούνται σε τρία μέρη, δίνοντας ιδιαίτερο χαρακτήρα στο νέο Duster.

Το αυτό ισχύει και για το πίσω τμήμα. Ξεχάστε τα κατακόρυφα φωτιστικά σώματα του παρελθόντος, τα οποία πλέον έχουν τετράγωνο σχήμα και συμπληρώνουν τις ποδιές και τον νέο πιο μυώδη προφυλακτήρα.

Σε ό,τι αφορά στο προφίλ του αυτοκινήτου, η κάτω γραμμή των παραθύρων έχει ανέβει ψηλότερα ενισχύοντας την αίσθηση στιβαρότητας και ασφάλειας που προσφέρει το νέο Duster. Το παρμπρίζ ήρθε πιο μπροστά κατά 100χλστ. και είναι πιο κάθετο με αποτέλεσμα η καμπίνα των επιβατών να έχει μια πιο ευρύχωρη αίσθηση, ενώ οι νέες μπάρες αλουμινίου στην οροφή, ένα από τα πιο δυνατά στοιχεία που χαρακτηρίζουν ένα SUV, αποτελούν προέκταση της γραμμής του παρμπρίζ, προσδίδοντας ένα πιο δυναμικό προφίλ. Τέλος, με τους νέους τροχούς διαμέτρου 17 ιντσών, το νέο Duster δείχνει έτοιμο να αντιμετωπίσει κάθε πρόκληση.

Και πάμε τώρα στα… ενδότερα. Διότι κι εκεί το Duster άλλαξε πλήρως, με τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί να είναι πολύ ποιοτικά, μολονότι αρκετά σκληρή σε υφή. Όμως έχει γίνει πολύ καλή δουλειά στον τομέα της συναρμογής, ενώ και εργονομικά έχουν διορθωθεί όλες οι ατέλειες του παρελθόντος. Οι αναλογίες του νέου ταμπλό είναι πιο μεγάλες, όπως αρμόζει σε ένα πραγματικό SUV. Τα τρία κυκλικά χειριστήρια του αυτόματου κλιματισμού συνεχίζουν το μοτίβο που καθορίζουν οι τρείς αεραγωγοί στο κέντρο του ταμπλό, ενώ στη κεντρική κονσόλα οι νέοι διακόπτες τύπου piano, ξεχωρίζουν για την αισθητική τους, αλλά και την ευκολία χρήσης.

Εντελώς νέα είναι και τα καθίσματα, τα οποία έχουν κατασκευαστεί από μαλακά και ποιτικά υλικά, προσφέροντας μέγιστη άνεση στους επιβάτες. Θα θέλαμε να παρείχαν λίγο καλύτερη πλευρική στήριξη, όμως συνολικά συμβάλλουν τα μέγιστα στη διαμόρφωση της αναβαθμισμένης εικόνας του Duster και εκ των έσω.

Από τα καλά του προηγούμενου μοντέλου ήταν οι χώροι, οιοποίοι μάλιστα αυξήθηκαν κατάτι στο νέο Duster. Οι θήκες για μικροαντικείμενα έχουν συνολική χωρητικότητα 27,2 λίτρα, με ένα συρτάρι κάτω απότο εμπρός κάθισμα και δύο θέσεις στις πίσω θύρες να έχουν προστεθεί. Όσο για το πορτ μπαγκάζ, με χωρητικότητα 478 λίτρα είναι μεταξύ των κορυφαίων της κατηγορίας. Πολύ προσεκτική δουλειά έγινε και στον τομέα της ηχομόνωσης, με συνέπεια να απουσιάζουν πλήρως οι θόρυβοι στην καμπίνα των επιβατών. Και από πλευράς αεροδυναμικών θορύβων, όμως, υπάρχει… απουσία, μιας και ακόμα και με ταχύτητες κοντά στην τελική τις οποίες «αγγίξαμε» οδηγώντας το νέο Duster στην περιοχή των Μεσογείων, δεν υπήρχαν στροβιλισμοί και… σφυρίγματα!

Σημαντική βελτίωση υπάρχει και σε έναν άλλον τομέα, στον οποίον το προηγούμενοπ Duster αντιμετώπιζε… δυσκολίες: στο τιμόνι. Το νέο Duster χρησιμοποιεί μια νέα ηλεκτρικά υποβοηθούμενη κρεμαγιέρα. Το νέο σύστημα μειώνει κατά 35% τη δύναμη που πρέπει να ασκήσει ο οδηγός, στοιχείο ιδιαίτερα χρήσιμο κατά τους ελιγμούς στάθμευσης. Παράλληλα το σύστημα διεύθυνσης έχει κατά 6% μικρότερο λόγο μετάδοσης, προσφέροντας γρηγορότερη απόκριση και βελτιωμένη ευελιξία. Ο βαθμός υποβοήθησης είναι μεταβλητός ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος για καλύτερη σταθερότητα στις μεγαλύτερες ταχύτητες, ενώ συνολικά προσφέρει βελτιωμένη αίσθηση, ιδιαίτερα στις εκτός δρόμου διαδρομές.

Στον δρόμο το νέο Duster είναι πάρα πολύ καλό. «Καταπίνει» με ευκολία τα χιλιόμετρα στην άσφαλτο, κινείται με μοναδική ευκολία στο χώμα ακόμα και στις δικίνητες εκδόσεις, ενώ όταν οδηγεί κανείς το 4Χ4 καταλαβαίνει τη διαφορά! Το Duster δεν θα κολλήσει πουθενά, με τη ροπή να κατανέμεται ξεχριστά σε καθέναν τροχό, συμβάλλοντας τα μέγιστα στην κίνηση εκτός δρόμου, ακόμα και σε περιπτώσεις που ένας ή ακόμα και δύο τροχοί (διαγώνιοι) κρέμονται στο κενό!

Το Duster θα διετίθεται στη χώρα μας από τον Φεβρουάριο του 2018, σε τιμές που αναμένεται να βρίσκονται αρκετά κοντά στις αντίστοιχες του απερχόμενου μοντέλου. Στην Ελλάδα το Duster θα εισαχθεί με κινητήρες βενζίνης 1.6 λίτρων SCe 115 ίππων (εκδόσεις 2WD και 4WD) και 1.2 λίτρων TCe 125 ίππων (εκδόσεις 2WD και 4WD) που συνδυάζονται με μηχανικά κιβώτια, καθώς και με ντίζελ 1.5 λίτρων dCi 110 ίππων (εκδόσεις 2WD και 4WD) ο οποίος συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο, αλλά και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC (μόνο στην έκδοση 2WD).

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος