Οδηγούμε: Citroen C3 Aircross 1.6 BlueHDi 100hp (vid+pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on February 22, 2018, 5:49 am
33 secs

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Το C3 νέας γενιάς είναι το αυτοκίνητο πάνω στο οποίο η Citroen έχει βασίσει μεγάλο μέρος της εμπορικής επιτυχίας της. Άλλωστε το «Αυτοκίνητο της χρονιάς» για το 2017 στη χώρα μας, όπως αναδείχθηκε από μερίδα των εκπροσώπων του ειδικού Τύπου, είναι ένα πληρέστατο από κάθε άποψη αυτοκίνητο, το οποίο με «όπλα» την αισθητική, τις έξυπνες λύσεις και τους οικονομικούς κι αποδοτικούς κινητήρες, έχει καταφέρει από τους πρώτους μήνες της πορείας του στην Ελλάδα να αφήσει για τα καλά το στίγμα του.

Από τη στιγμή που η συνταγή πέτυχε, η Citroen δεν είχε κανέναν λόγο να μην… βασιστεί στο C3 και για τα μελλοντικά μοντέλα της. Και το C3 Aircross είναι τρανή απόδειξη αυτής της σχεδιαστικής στρατηγικής, μιας και από την πρώτη ματιά είναι ξεκάθαρο πως πρόκειται για ένα «καλοθρεμμένο» C3, το οποίο έρχεται για να καλύψει τις ανάγκες όσων αρέσκονται στο να κινούνται και εκτός δρόμου.

Τι είναι το Aircross; Η SUV εκδοχή του C3 που έρχεται, όμως, να αντικαταστήσει το C3 Picasso. «Δύο σε ένα», δηλαδή, μιας και παίρνει τη θέση ενός πολυμορφικού, προφέροντας άφθονους χώρους, σε συνδυασμό με αυξημένες δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου. Άλλωστε τα 17,8 εκατοστά της απόστασης του πατώματος από το έδαφος, εγγυώνται απροσπέλαστη κίνηση ακόμα και σε σημεία στα οποία το απλό C3 θα συναντήσει δυσκολίες.

Κοιτάζοντάς το από εμπρός, η ομοιότητα με το C3 είναι ξεκάθαρη, με τη μάσκα δύο επιπέδων να ξεχωρίζει. Τα φώτα βρίσκονται χαμηλά στη μάσκα, ενώ τα LED ημέρας είναι πιο ψηλά.

Στο πίσω μέρος οι διαφορές από το C3 είναι κάπως πιο εμφανείς. Κι αυτό επειδή τα φωτιστικά σώματα έχουν μεν τρισδιάστατη σχεδίαση, όμως δεν είναι τετράγωνα αλλά πιο παραλληλόγραμμα. Άλλωστε ο αυξημένος όγκος του Aircross επιβάλλει τέτοιου είδους αλλαγές, όπως συμβαίνει και με τα εμπρόσθια φωτιστικά σώματα. Όσο για το πλαϊνό, οι πλαστικοί προστατευτικοί θόλοι δίνουν στο C3 Aircross τον off road χαρακτήρα που του πρέπει.

Όπως συμβαίνει και με το C3, και στην περίπτωση του Aircross η Citroen προσφέρει στους υποψήφιους αγοραστές πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης, μιας και πέραν των οκτώ διαφορετικών χρωματισμών του αμαξώματος, υπάρχει η δυνατότητα επιλογής τριών χρωμάτων για την οροφή και τεσσάρων χρωματικών «πακέτων, όπερ σημαίνει πως οι συνολικοί διαθέσιμοι συνδυασμοί φτάνουν τους 85!

Σε ό,τι αφορά στο εσωτερικό, η σχεδίαση του ταμπλό είναι σύγχρονη και ενδεικτική της συνολικής ταυτότητας της Citroen. Τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι σκληρά στην υφή μα πέρα ως πέρα ποιοτικά, η συναρμογή είναι καλή, ενώ οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι επαρκείς. Σίγουρα υπάρχουν τομείς στους οποίους οι Γάλλοι θα μπορούσαν να τα είχαν πάει καλύτερα, όπως π.χ. στις θήκες στην κεντρική κονσόλα που περιορίζονται λόγω του μεγάλου σε μέγεθος χειρόφρενου.

Προσωπική άποψη του υπογράφοντος πως το μοντέρνο σύστημα ελέγχου του συνόλου των λειτουργιών του αυτοκινήτου μέσω της οθόνης 7’’ που βρίσκεται στην κορυφή της κονσόλας, θα μπορούσε να είναι κάπως πιο απλοϊκό. Επί παραδείγματι, τα χειριστήρια του κλιματισμού θα μπορούσαν να μην βρίσκονται ενσωματωμένα στο συγκεκριμένο σύστημα αλλά να είναι εξωτερικά, ώστε να βοηθούν από εργονομικής άποψης και να αποσπάται λιγότερο η προσοχή του οδηγού από τον δρόμο.

Φυσικά, από τη στιγμή που μιλάμε για Citroen, η άνεση αποτελεί βασικοί στοιχείο του αυτοκινήτου. Όχι μόνον από πλευράς αναρτήσεων, οι οποίες βοηθούν ώστε ακόμα και μετά από ένα πολύωρο ταξίδι ο οδηγός και οι επιβάτες να βγαίνουν… ατσαλάκωτοι, αλλά και λόγω των μεγάλων καθισμάτων που είναι από τα πιο αναπαυτικά της κατηγορίας. Και μάλιστα με σημαντικά καλύτερη στήριξη σε σχέση με το παρελθόν, αλλά και με πολλές δυνατότητες ρύθμισης, ώστε να μπορούν να βρουν την ιδανική θέση οδήγησης όλοι οι σωματότυποι. Πολύ έξυπνη από σχεδιαστικής άποψης η τοποθέτηση των πίσω παραθύρων αρκετά χαμηλά, ώστε ακόμα και οι λιλιπούτειοι πίσω επιβάτες να μπορούν να βλέπουν έξω από τα παράθυρα δίχως να χρειάζεται να τεντώνονται.

Το C3 Aircross της δοκιμής μας εφοδιαζόταν και με γυάλινη πανοραμική οροφή, η οποία δίνει πολλά σημεία στο αυτοκίνητο. Μάλιστα έχει και κρυφό φωτισμό, με συνέπεια τη νύχτα να δημιουργείται στο εσωτερικό του αυτοκινήτου μια πολύ όμορφη ατμόσφαιρα. Φυσικά η οροφή είναι ανοιγόμενη και συρόμενη, με αποτέλεσμα να μετατρέπει σε… κάμπριο το C3 Aircross! Ο χώρος αποσκευών των 410 λίτρων έχει κανονικό σχήμα και διπλό πάτωμα και μπορεί να φτάσει έως και τα 520 λίτρα, ενώ ανάλογα με τη θέση των συρόμενων πίσω καθισμάτων, η χωρητικότητά του αυξάνεται περαιτέρω!

Σε ό,τι αφορά στους κινητήρες, το C3 Aircross της δοκιμής μας εφοδιαζόταν με το βασικό μοτέρ ντίζελ των 1,6 λίτρων, τεχνολογίας BlueHDi, που αποδίδει 100 ίππους. Συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων, το οποίο έχει κάπως «λαστιχένια» αίσθηση, όμως είναι σαφές και συμβάλλει ώστε η κατανάλωση να παραμείνει χαμηλά είτε κινείσαι εντός είτε εκτός πόλης. Οι επιδόσεις είναι καλές, αν αναλογιστεί κανείς πως μιλάμε για ένα αυτοκίνητο με βάρος 1,3 τόνους.

Το C3 Aircross της δοκιμής μας ήταν η έκδοση Shine, δηλαδή ήταν εφοδιασμένο με Grip Control. Αυτό διαθέτει πέντε επιλογές [άσφαλτος, άμμος, χιόνι, λάσπη και ESP Off (μέχρι τα 50 km/h)] και προσαρμόζει το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης ανάλογα με το τερέν και την ολισθηρότητά του. Ακόμα, ενεργοποιώντας το Hill Assist Descent μπορείτε να διατηρήσετε μια σταθερή χαμηλή ταχύτητα για ελεγχόμενη κατάβαση.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: Πετρελαίου, 1.461 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 100 hp/3.750 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 254 Nm/1.750 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson

Ανάρτηση πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Δίσκοι

Χώρος αποσκευών: 410 Lt

Επιτάχυνση 0-100: 11,5’’

Τελική ταχύτητα: 175 χλμ/ώρα

Ρεζερβουάρ: 45 lt

Κατανάλωση (μικτή) 4 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 104 γρ.

Τιμή: Από 20.450 ευρώ

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος