Οδηγούμε: Citroen C3 1.6 BlueHDi 100hp (pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on July 08, 2018, 11:26 am
15 secs

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Όταν πρωτοπαρουσιάστηκε ήταν ένα από τα πιο πρωτοποριακά οχήματα που κυκλοφορούσαν. Με σχήμα… ιδιαίτερο (sic), το Citroen C3 είτε σου άρεσε από την πρώτη στιγμή, είτε σε άφηνε παγερά αδιάφορο. Οι Γάλλοι, μάλιστα, τόλμησαν και δημιούργησαν ακόμα και κάμπριο έκδοση, το Pluriel, με αποσπώμενα «τόξα» θυρών, εντυπωσιάζοντας άπαντες με τη συγκεκριμένη έμπνευση, η οποία προ δεκαετίας ήταν απόλυτα… προχωρημένη!

Το C3 εδώ και παραπάνω από ενάμισι χρόνο άλλαξε. Ανανεώθηκε εκ βάθρων, στην ουσία πρόκειται για ένα εντελώς νέο όχημα, το οποίο στη χώρα μας κέρδισε και τον τίτλο του «Αυτοκινήτου της χρονιάς» για το 2017. Μάλιστα η ελληνική αντιπροσωπεία φροντίζει να ενισχύει την εμπορική της πολιτική σε ό,τι αφορά στο C3, μιας και εδώ και μερικές εβδομάδες «τρέχει» ένα ειδικό χρηματοδοτικό άτοκο πρόγραμμα, ενώ μέχρι τις 27 Ιουλίου υπάρχουν και ειδικές τιμές για όλα τα μοντέλα της Citroen.

Οι σχεδιαστές της Citroen «πάτησαν» στο C4 Cactus πρώτης γενιάς και υιοθέτησαν στο C3 στοιχεία που είχαμε δει στο μεγάλο «αδελφάκι» του. Όπως τα πολύ χρηστικά Airbumps, τα οποία συμβάλλων στην αποφυγή ενοχλητικών χτυπημάτων και γρατζουνιών, τόσο από το άνοιγμα των θυρών του C3, όσο και από τα παρακείμενα οχήματα. Τα εμπρός φωτιστικά σώματα είναι όμορφα, τα πίσω περνούν μάλλον απαρατήρητα, ενώ συνολικά το C3 κερδίζει τις εντυπώσεις με τους άπλετους χώρους του.

Στο εσωτερικό οι επιρροές από το Cactus είναι εμφανείς, τόσο λόγω της οριζόντιας τραβέρσας στο ταμπλό, όσο και στις θύρες, με τις λαβές να ακολουθούν τη φιλοσοφία του έτερου μοντέλου της Citroen.  Η μεγάλη οθόνη πολλαπλών λειτουργιών αποδεικνύεται πρακτική όταν τη… συνηθίσεις, ενώ τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι μεν σκληρά, όμως πέρα για πέρα ποιοτικά και με καλή συναρμογή.

Το νέο C3 προσφέρεται με 36 χρωματικούς συνδυασμούς (9 χρώματα αμαξώματος και 4 για την οροφή), δίνοντας τη δυνατότητα στον υποψήφιο να διαμορφώσει όπως επιθυμεί το εξωτερικό του αυτοκινήτου του. Παράλληλα προσφέρονται και τέσσερα εξοπλιστικά «πακέτα» για το εσωτερικό.

 

Άφθονοι είναι οι χώροι για μικροαντικείμενα, το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 300 λίτρα και βρίσκεται στις ψηλότερες θέσεις της κατηγορίας, ενώ τα καθίσματα επίσης ακολουθούν τη φιλοσοφία του Cactus με μεγάλη επιφάνεια τόσο για τον κορμό όσο και για την πλάτη, αλλά μέτρια πλευρική στήριξη.

Σε ό,τι αφορά στον κινητήρα, το C3 της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με το μηχανικό σύνολο πετρελαίου των 1,6 λίτρων που αποδίδει 100 ίππους. Ένα μοτέρ εξαιρετικό από κάθε άποψη, μιας και πέραν της οικονομίας που το χαρακτηρίζει, είναι και δυνατό, με τη διαφορά στο κόστος απόκτησης σε σύγκριση με τη «μικρή» ντίζελ έκδοση των 75 ίππων είναι ελάχιστη.

Τα 100 χιλιόμετρα από στάση έρχονται σε 11,9’’, ενώ η τελική ταχύτητα είναι 185 χιλιόμετρα. Βέβαια, όσο το… πιέζεις, τόσο «καίει», όμως με μια συνετή οδήγηση η κατανάλωση μπορεί να πλησιάσει την εργοστασιακή τιμή των 3,73 λίτρων. Το μηχανικό κιβώτιο των πέντε σχέσεων έχει καλή κλιμάκωση και βοηθά ώστε με συνετή οδήγηση η κατανάλωση να είναι χαμηλή, ενώ πολύ ανθεκτικά σε κάθε είδους χρήση είναι τα φρένα.

Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Αποσβένει καλά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και μόνον εάν περάσει από κάτι εγκάρσιο (π.χ. σαμαράκι) με μεγάλη ταχύτητα θα αισθανθείς μια κάπως «ξερή» αντίδραση αν και δεν υπάρχει η παραμικρή σύγκριση με τις αντίστοιχες αντιδράσεις της ανάρτησης στις προηγούμενες γενιές του γαλλικού «μικρού»

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας: 1.560 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 100 hp/3.750 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 250 Nm/1.750 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson

Ανάρτηση πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Δίσκοι

Επιτάχυνση 0-100: 11,9’’

Τελική ταχύτητα: 185 χλμ/ώρα

Χώρος αποσκευών: 227 lt

Ρεζερβουάρ: 45 lt

Κατανάλωση (μικτή): 3,7 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 95 γρ

Τιμή: από 11.950 ευρώ

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος