Οδηγούμε: BMW X2 sDrive20i (vid+pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on November 30, 2018, 10:36 pm
21 secs

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Η πρώτη επαφή μας με τη BMW X2 είχε γίνει πριν από περίπου εννέα μήνες, στο πλαίσιο της πανελλαδικής παρουσίασης του μοντέλου. Κι η πρώτη εντύπωση που μας είχε αφήσει ήταν άκρως θετική, μιας και προσπάθεια των Βαυαρών να δημιουργήσουν ένα μοντέλο με εξωτερικά χαρακτηριστικά crossover αλλά χαρακτήρα sport coupe, πέτυχε απόλυτα.

Το έλεγαν, άλλωστε, οι άνθρωποι της BMW, ότι η Χ2 δεν είναι ένα SUV που έρχεται για να τοποθετηθεί από πλευράς όγκου ανάμεσα στη «μικρή» Χ1 και τη μεγαλύτερη Χ3. Ναι, έχει στοιχεία που την εντάσσουν στην ευρύτερη οικογένεια «Χ», όπως η αυξημένη (18,2 cm) απόσταση από το έδαφος, εντούτοις είναι ένα αυτοκίνητο εντελώς διαφορετικής φιλοσοφίας, το οποίο απευθύνεται σε ένα κάπως πιο «ψαγμένο» κοινό.

Κι όντως έτσι είναι. Με το μυώδες αμάξωμά της, η Χ2 σίγουρα αφήνει το δικό της στίγμα στο δρόμο. Οι πιο «τετραγωνισμένοι» θόλοι των τροχών αποτελούν ένα από τα σχεδιαστικά στοιχεία που διαφοροποιούν την Χ2 από οποιοδήποτε άλλο crossover-SUV της αγοράς, ενώ και η επιστροφή του εμβλήματος της BMW στην πίσω κολώνα είναι μια «πινελιά» που αρέσει.

Σε ό,τι αφορά στο εμπρόσθιο τμήμα, ξεχωρίζουν τα φωτιστικά σώματα τα οποία είναι στενόμακρα και σχεδόν «αγγίζουν» τα «νεφρά» στο κέντρο του καπό. Τα τελευταία, σε αντίθεση με τα υπόλοιπα μοντέλα της «οικογένειας Χ», έχουν ως πιο πλατύ τμήμα τους το κάτω, ενώ οι προβολείς ομίχλης είναι ενσωματωμένοι στα άκρα του προφυλακτήρα.

Πίσω, κι εκεί τα φωτιστικά σώματα έχουν τον δικό τους σπορ χαρακτήρα, ενώ πολύ όμορφη είναι η ενσωματωμένη πτέρυγα στην κορυφή της πόρτας του χώρου αποσκευών, η οποίαν πέρα του αισθητικού κομματιού, έχει και μεγάλη χρησιμότητα σε ό,τι αφορά στην αεροδυναμική του μοντέλου.

Το εσωτερικό της Χ2 δανείζεται πολλά στοιχεία από την Χ1, όμως είναι πιο οδηγοκεντρικό. Επίσης έχουν γίνει αλλαγές σε λεπτομέρειες όπως οι ραφές στο ταμπλό. Οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι πολλές και πρακτικές, ενώ το πορτ μπαγκάζ των 470 λίτρων και χάρη στο κανονικό σχήμα του μπορεί να φιλοξενήσει όλα όσα θέλει μια μέση οικογένεια στις αποδράσεις της.

Η Χ2 κατά βάση είναι ένα αυτοκίνητο «αστικού περιβάλλοντος». Απευθύνεται, δηλαδή, επί το πλείστον σε ανθρώπους που περνούν το μεγαλύτερο μέρος της ζωής τους στην πόλη και μόνον σε ξεχωριστές περιστάσεις βγάζουν το αυτοκίνητό τους εκτός δρόμου. Όμως χάρη στην ύπαρξη τετρακίνησης XDrive, μπορεί να πάει σε μέρη στα οποία άλλα μοντέλα δεν θα τα καταφέρουν, δίχως να χάνει ούτε… γραμμάριο από τον σπορ χαρακτήρα της.

Πάμε τώρα στο μοντέλο της δοκιμής μας. Πρωτίστως δεν ήταν τετρακίνητο, αλλά δικίνητο, όπως μαρτυρά και το sDrive στις εμπρόσθιες θύρες. Εντούτοις σε καμία περίπτωση δεν δημιουργούσε την αίσθηση πως δεν μπορούσε να κινηθεί εκτός ασφάλτου. Τουναντίον, όταν βγάλαμε την Χ2 στο χώμα ήταν άκρως απολαυστική και απόλυτα προβλέψιμη.

Κάτω από το καπό ήταν τοποθετημένος ο δίλιτρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας με μεταβλητό βύθισμα βαλβίδων Valvetronic και χρονισμό εκκεντροφόρων εισαγωγής κι εξαγωγής. Η απόδοσή του φτάνει τους 192 ίππους, με το ροπή να αγγίζει τα 280 Nm στις μόλις 1.350 σ.α.λ. Η δύναμη είναι άφθονη σε όλο το φάσμα των στροφών, ενώ η συνεργασία με το οκτάρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη συμβάλλει τα μέγιστα ώστε η κατανάλωση να διατηρείται πολύ χαμηλά.

Τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση έρχονται σε 7,2’’, με την τελική ταχύτητα να ξεπερνά τα 220 χιλιόμετρα. Βέβαια εμείς δεν φτάσαμε ποτέ σε αυτό τον αριθμό, όμως ταχύτητες άνω των 180 χιλιομέτρων τις είδαμε. Η πολύ καλή δουλειά που έχει γίνει στον τομέα της ηχομόνωσης κάνει την Χ2 να κινείται εντελώς αθόρυβα ακόμα και στον αυτοκινητόδρομο.

 

Κοντολογίς, θα λέγαμε πως η Χ2 στην έκδοση 20i με κίνηση στους εμπρός τροχούς είναι μια απολύτως ισορροπημένη πρόταση στην κατηγορία των πολυτελών crossover. Για την ακρίβεια είναι ένα σπορ μοντέλο με… look crossover, κάτι που σίγουρα έλειπε από την αγορά και γίνεται δεκτό με ιδιαίτερη χαρά!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: Βενζίνης, 1.998 κ.εκ

Μέγιστη ισχύς: 192 hp/5.000 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 280 Nm/1.350 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson

Ανάρτηση πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Δίσκοι

Χώρος αποσκευών: 485 lt

Ρεζερβουάρ: 51 lt

Τελική ταχύτητα: 470 χλμ

Επιτάχυνση (0-100): 7,7”

Κατανάλωση (μικτή): 5 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 126 γρ/χλμ

Τιμή: 42.300 ευρώ

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος