Οδηγούμε: BMW X2 (pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on February 27, 2018, 8:58 am
47 secs

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

«Το 2018 είναι μια χρονιά αφιερωμένη στη γκάμα των μοντέλων X». Τάδε έφη Christian Haririan. Ο πρόεδρος της BMW Hellas είχε προαναγγείλει τις εξελίξεις πριν από περίπου δύο μήνες, όταν είχε αποκαλύψει τον ερχομό της νέας Χ2, αλλά και της νέας Χ4, η οποία σε λίγους μήνες θα κάνει την εμφάνισή της και στη χώρα μας.

Και πριν περάσουν δύο μήνες το πρώτο από τα νέα μέλη της «οικογένειας Χ» έκανε την εμφάνισή του και στη χώρα μας. Ένα «σέξι» μοντέλο, όπως το χαρακτήρισε κατά την παρουσίασή του στον πανέμορφο χώρο του Art Factory ο Christian Haririan, ένα αυτοκίνητο στο οποίο η BMW Hellas βασίζει πολλά και από εμπορικής άποψης, κατά τα λεγόμενα του διευθυντή επικοινωνίας, Κώστα Διαμαντή, αλλά και του Brand Manager, Νίκου Καψή.

Τι είναι, όμως, η Χ2; Θα περίμενε κανείς η απάντηση να είναι «ένα αυτοκίνητο που τοποθετείται ανάμεσα στην Χ1 και την Χ3». Όμως δεν είναι έτσι τα πράγματα. Η Χ2 είναι ένα «ανατρεπτικό» αυτοκίνητο, ένας «επαναστάτης», όπως το χαρακτήρισαν εσωτερικά στην BMW. Διότι είναι μεν υπερυψωμένο σε σχέση με ένα συμβατικό μοντέλο π.χ. της σειράς 3, όμως συνολικά μόνον στην όψη θυμίζει SUV.

Η σχεδίαση είναι η πιο προχωρημένη που έχουμε δει ποτέ σε μοντέλο της βαυαρικής φίρμας. Βασικό χαρακτηριστικό το σήμα στην Τρίτη κολώνα, ένα σχεδιαστικό στοιχείο που επανέρχεται έπειτα από σχεδόν μισόν αιώνα, μιας και για πρώτη φορά είχε χρησιμοποιηθεί στην 2000 CS που παρήχθη από το 1965 έως το 1969. Ένα από τα πιο εντυπωσιακά κουπέ της εποχής του, σχεδιασμένο από τον Wilhelm Hofmeister.

Η BMW, λοιπόν, επανατοποθετεί το έμβλημά της στο πλαϊνό ενός μοντέλου στην περίπτωση της Χ2. Κι είναι αλήθεια πως η πλαϊνή όψη είναι άκρως εντυπωσιακή, με τις μεγάλες καθαρές επιφάνειες των θυρών, τη γραμμή των πίσω παραθύρων που ακολουθεί ανοδική πορεία, την οροφή να κλίνει προς τα κάτω ακολουθώντας τις σχεδιαστικές νόρμες ενός κουπέ μοντέλου και τα τόξα των θόλων των τροχών να είναι πιο τετραγωνισμένα σε σχέση με τα ειωθότα.

Η X2 πέραν της βασικής έκδοσή της έχει κι άλλες δύο εκδόσεις, την M Sport και την M Sport X. Η τελευταία, την οποία είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε κατά τη διάρκεια της πανελλαδικής παρουσίασης, χαρακτηρίζεται από τις πλαστικές ποδιές στο πλάι, τα πλαστικά «φρύδια» των θόλων, τον ανασχεδιασμένο εμπρός προφυλακτήρα και τη διπλή απόληξη της εξάτμισης.

Σε ό,τι αφορά στο εμπρόσθιο τμήμα, ξεχωρίζουν τα φωτιστικά σώματα τα οποία είναι στενόμακρα και σχεδόν «αγγίζουν» τα «νεφρά» στο κέντρο του καπό. Τα τελευταία, σε αντίθεση με τα υπόλοιπα μοντέλα της «οικογένειας Χ», έχουν ως πιο πλατύ τμήμα τους το κάτω, ενώ οι προβολείς ομίχλης είναι ενσωματωμένοι στα άκρα του προφυλακτήρα.

Σε ό,τι αφορά στο πίσω τμήμα, κι εκεί τα φωτιστικά σώματα έχουν τον δικό τους σπορ χαρακτήρα, ενώ πολύ όμορφη είναι η ενσωματωμένη πτέρυγα στην κορυφή της πόρτας του χώρου αποσκευών, η οποίαν πέρα του αισθητικού κομματιού, έχει και μεγάλη χρησιμότητα σε ό,τι αφορά στην αεροδυναμική του μοντέλου.

Το εσωτερικό της Χ2 δανείζεται πολλά στοιχεία από την Χ1, όμως είναι πιο οδηγοκεντρικό. Επίσης έχουν γίνει αλλαγές σε λεπτομέρειες όπως οι ραφές στο ταμπλό. Οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι πολλές και πρακτικές, ενώ το πορτ μπαγκάζ των 470 λίτρων και χάρη στο κανονικό σχήμα του μπορεί να φιλοξενήσει όλα όσα θέλει μια μέση οικογένεια στις αποδράσεις της.

Η Χ2 κατά βάση είναι ένα αυτοκίνητο «αστικού περιβάλλοντος». Απευθύνεται, δηλαδή, επί το πλείστον σε ανθρώπους που περνούν το μεγαλύτερο μέρος της ζωής τους στην πόλη και μόνον σε ξεχωριστές περιστάσεις βγάζουν το αυτοκίνητό τους εκτός δρόμου. Όμως χάρη στην ύπαρξη τετρακίνησης XDrive, μπορεί να πάει σε μέρη στα οποία άλλα μοντέλα δεν θα τα καταφέρουν, δίχως να χάνει ούτε… γραμμάριο από τον σπορ χαρακτήρα της.

Φυσικά, όπως σε όλες τις BMW υπάρχει δυνατότητα επιλογής προγράμματος οδήγησης. Τρεις εκδόσεις κινητήρων και κιβωτίων διατίθενται από το λανσάρισμα: η βενζινοκίνητη BMW X2 sDrive20i με 192 hp, και οι εκδόσεις X2 xDrive20d diesel με 190 hp και X2 xDrive25d diesel με231 hp. Και τα δύο diesel μοντέλα διατίθενται στάνταρ με σύστημα ευφυούς τετρακίνησης xDrive και οκτατάχυτο κιβώτιο Steptronic. Το βενζινοκίνητο μοντέλο φέρει σπορ, επτατάχυτο κιβώτιο Steptronic διπλού συμπλέκτη.

Περισσότερες ελκυστικές εκδόσεις θα προστεθούν – με τη μορφή της τρικύλινδρης X2 sDrive18i και των τετρακύλινδρων X2 xDrive20i, X2 sDrive18d και X2 xDrive18d. Η ισχύς των βενζινοκίνητων μοντέλων κυμαίνεται από 140 hp στην X2 sDrive18i.

Κατά τη διάρκεια της πανελλαδικής παρουσίασης είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε για αρκετά χιλιόμετρα στο παραλιακό μέτωπο της Αττικής την έκδοση XDrive25d με τον κινητήρα των 231 ίππων. Πέραν την άφθονης δύναμης σε όλο το φάσμα των στροφών, το συγκεκριμένο μοντέλο το οποίο είχε το «πακέτο» M Sport X έφερε σπορ αναρτήσεις που συνέβαλαν τα μέγιστα ώστε να στρίβει σαν… τρένο! Η συμπεριφορά του ήταν απόλυτα προβλέψιμη σε όλες τις συνθήκες και συνολικά θα λέγαμε πως ήταν απολαυστικό στην οδήγηση.

Ο βασικός εξοπλισμός όλων των εκδόσεων της νέας BMW X2 περιλαμβάνει ζάντες Αλουμινίου 17’’, σπορ δερμάτινο τιμόνι, τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, σύστημα ανοικτής ακρόασης Bluetooth και θύρα USB, σύστημα multimedia iDrive με έγχρωμη κεντρική οθόνη 6,5’’, προβολείς ομίχλης , κλήση έκτακτης ανάγκης – Teleservices – ConnectedDrive Services, Service Inclusive (5 έτη / 60.000 χλμ), ένδειξη πίεσης ελαστικών, σύστημα εκκίνησης χωρίς χρήση κλειδιού, ηλεκτρικό χειρόφρενο, ψηφιακή οθόνη πολλαπλών ενδείξεων στον πίνακα οργάνων, ηχοσύστημα με 6 ηχεία – Αισθητήρας βροχής και φώτων και βελούδινα ταπέτα.

Επιπλέον, προσφέρεται η βενζινοκίνητη έκδοση BMW X 2 sDrive 18 i με προτεινόμενη λιανική τιμή 37.585 ευρώ που περιλαμβάνει το Πακέτο Εξοπλισμού «Advantage Plus» που περιλαμβάνει αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, μεταλλικό χρώμα, αυτόματο κλιματισμό 2 ζωνών, cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, αυτόματη πόρτα χώρου αποσκευών και ράγες οροφής.

Σε ό,τι αφορά στις τιμές, θα ξεκινούν από 33.200 ευρώ στην έκδοση sDrive18i που θα είναι διαθέσιμη από τον Μάρτιο και θα φτάνουν μέχρι τα 52.900 ευρώ για την έκδοση που οδηγήσαμε (xDrive25d).

 

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος