Οδηγούμε: BMW X1 25d Χdrive (pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on August 29, 2017, 12:15 pm

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Η παράδοση της BMW στη δημιουργία σπορ εκδόσεων των SUV μοντέλων της, συνεχίζεται. Με τελευταίο… τέκνο την X1 25d, την πιο γρήγορη X1, η οποία εντυπωσιάζει από κάθε άποψη. Δίχως να… φωνάζει, μάλιστα, μιας και η παρουσία της είναι τόσο διακριτική, ώστε θα πρέπει κανείς να αναζητήσει στο κάτω μέρος των εμπρός θυρών τα διακριτικά «25d X drive» για να διαπιστώσει πως όντως αυτή είναι η κορυφαία Χ1 που κυκλοφορεί ανάμεσά μας.

Όλα αυτά, βεβαίως, πριν την δεις να… κινείται. Αν την δει, δηλαδή, μιας και η συγκεκριμένη Χ1 είναι απλά εντυπωσιακή στο δρόμο. Ταχύτατη τόσο στις επιταχύνσεις από στάση όσο και στις ρεπρίζ, μα συνάμα οικονομική και απόλυτα φιλική στον οδηγό και τους επιβάτες του.

Εμφανισιακά το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν απλά εντυπωσιακό, το μπλε μεταλλικό χρώμα να τραβά τα βλέμματα των περαστικών, κάθε ηλικίας και φύλου! Πανέμορφοι προφυλακτήρες, εντυπωσιακές 19άρες ζάντες χωρίς συμβιβασμούς στην άνεση, αλλά και άπλετοι χώροι για πέντε ενήλικες και τις αποσκευές τους, καθώς τα 505 λίτρα του πορτ μπαγκάζ θα ικανοποιήσουν και τον πιο απαιτητικό… ιδιοκτήτη της Χ1. Μάλιστα με το πίσω κάθισμα αναδιπλωμένο (σε αναλογία 40/20/40) ο χώρος αποσκευών φτάνει στα 1.550 lt.

Το τιμόνι έχει πολύ καλή αίσθηση και ακρίβεια, η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική, τα φρένα δυνατά και ανθεκτικά, ενώ το όλο στήσιμο της X1 τη σφιχτή ανάρτηση μεγιστοποιεί την πρόσφυση δίνοντας μια σπορτίφ νότα στον όλο συνδυασμό. Φυσικά η ύπαρξη της τετρακίνησης ανεβάζει κατακόρυφα την οδηγική αίσθηση και σε κάνει να θέλεις να κινηθείς «ένα κλικ πιο γρήγορα». Και βέβαια η τετρακίνηση κάνει ακόμα πιο εύκολο το έργο της Χ1 εκτός δρόμου, αν και εδώ που τα λέμε, ένα τέτοιο αυτοκίνητο το απολαμβάνεις περισσότερο στην άσφαλτο παρά στο χώμα.

Για την ποιότητα κατασκευής περιττεύει κάθε σχόλιο, μιας και πέραν της αναμενόμενης (και δεδομένης) χρήσης κορυφαίων υλικών στο εσωτερικό, οι ξεχωριστές πινελιές στο ταμπλό με τη χρήση αλουμινίου αλλά και με τη ρίγα στο χρώμα του αμαξώματος που το διαπερνά, δίνουν μια άλλη, πιο σπορτίφ νότα. Τα καθίσματα είναι αναπαυτικά και «αγκαλιάζουν» το σώμα του επιβάτη.

Σε ό,τι αφορά στον κινητήρα, είναι ό,τι καλύτερο έχει παρουσιάσει η BMW στην Χ1. Δίλιτρος ντίζελ, με την κορυφαία για την κατηγορία απόδοση των 231 ίππων, χαρίζει εκρηκτικές επιδόσεις στο βάρους 1.650 κιλών αμάξωμα. Τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση έρχονται σε 6,6’’, η τελική ξεπερνά τα 230 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ πάρα πολύ καλές είναι και οι επιταχύνσεις εν κινήσει. Πολύτιμος αρωγός το αυτόματο κιβώτιο Steptronic με τις πάρα πολύ γρήγορες αλλαγές σχέσεων, το οποίο σχεδόν… προβλέπει την επόμενη κίνηση του οδηγού!

Η μέση κατανάλωση, σύμφωνα με την BMW, κυμαίνεται στα 5,1 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Εννοείται, πάντως, πως όσο πιο «βαρύ» είναι το δεξί πόδι του οδηγού, τόσο περισσότερο αυξάνεται η κατανάλωση, όμως και πάλι δύσκολα θα δει κανείς τη μέση τιμή της να ξεπερνά τα 7 λίτρα.

Συνολικά, λοιπόν, θα λέγαμε πως η κορυφαία έκδοση της Χ1 με τον πετρελαιοκινητήρα των 2 λίτρων προσφέρει όλα όσα περιμένει κανείς απ’ αυτήν κι αποτελεί μια εξαιρετική πρόταση για όποιον αναζητά ένα καθημερινό SUV με αυξημένες δυνατότητες κίνησης κι εκτός δρόμου!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 1.995 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 231 hp/4.400 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 450 Nm/1.500 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Αυτόματο Steptronic

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson

Ανάρτηση πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Αεριζόμενοι δίσκοι

Χώρος αποσκευών: 505 lt

Επιτάχυνση (0-100): 6,6’’

Τελική ταχύτητα: 235 χλμ/ώρα

Ρεζερβουάρ: 51 lt

Κατανάλωση (μικτή): 5,1 Lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 132 γρ

Τιμή:  53.500 ευρώ

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος