Οδηγούμε: BMW 630i Gran Turismo (vid+pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on January 08, 2018, 1:56 pm

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Η αλήθεια είναι πως τα τελευταία χρόνια η BMW Hellas μας έχει… συνηθίσει στο να οδηγούμε ό,τι πιο ξεχωριστό έχει δημιουργήσει η βαυαρική φίρμα. Τι «επτάρες», τι «i8», τι M performance… Πρόσφατα, λοιπόν, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε ακόμα ένα «ξεχωριστό» μοντέλο της BMW: την 630i Gran Turismo.

Η επαφή μας με τούτο το ξεχωριστό αυτοκίνητο έγινε στο πλαίσιο της πανελλαδικής παρουσίασής του, στα Καλάβρυτα. Και μάλιστα σε… ιδιαίτερες συνθήκες, μιας και επιλέξαμε να οδηγήσουμε την 630i Gran Turismo όχι στον αυτοκινητόδρομο, αλλά στο «φιδίσιο’ επαρχιακό δίκτυο και για αρκετά χιλιόμετρα.

Ναι, η 630i Gran Turismo είναι ένα αυτοκίνητο φτιαγμένο κυρίως για άνετα ταξίδια. Όμως φάνηκε ξεκάθαρα κατά τη διάρκεια της οδήγησής της στους δρόμους πέριξ των Καλαβρύτων και ανεβοκατεβαίνοντας τον Χελμό, πως και σε τέτοιες διαδρομές τα καταφέρνει εξίσου περίφημα. Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα απ’ την αρχή.

Η νέα σειρά «6» παρουσιάστηκε στις αρχές του φθινοπώρου του 2017 στη Φρανκφούρτη και ο στόχος της ήταν να συνδυάσει την άνεση μεγάλων αποστάσεων ενός πολυτελούς sedan με το γοητευτικό στυλ ενός coupe. Η εντυπωσιακή λειτουργικότητα και τα υψηλά πρότυπα οδηγικής άνεσης και ευρυχωρίας για ξεκούραστα ταξίδια είναι από τα στοιχεία που προσδιόρισαν το χαρακτήρα του προκατόχου της και ιδρυτή αυτής της κατηγορίας. Τα παραπάνω χαρακτηριστικά έχουν βελτιωθεί τώρα περαιτέρω στη νέα BMW Σειρά 6 Gran Turismo, της οποίας η συστηματική εξέλιξη από τη BMW Σειρά 5 Gran Turismo είναι ιδιαίτερα εμφανής στη σπορ κομψότητα, τα πολύ προηγμένα στοιχεία εξοπλισμού, τα καινοτόμα συστήματα ελέγχου και υποστήριξης και την τεράστια πρόοδο στις δυναμικές επιδόσεις και την απόδοση του νέου μοντέλου.

Το εξωτερικό μήκος της νέας σειράς 5 Gran Turismo ξεπερνά οριακά τα 5 μέτρα. Το εμπρός τμήμα έχει μία χαρακτηριστική, δυναμική εμφάνιση με τους προβολείς LED να εκτείνονται κατά μήκος της μεγάλης μάσκας BMW. Η σπορ κομψότητα που αποτελεί σήμα κατατεθέν της BMW αναδεικνύεται πιο έντονα στην προφίλ όψη, χάρη σε γνώριμα χαρακτηριστικά όπως το μακρύ καπό, η τραβηγμένη προς τα πίσω καμπίνα, οι πόρτες με παράθυρα χωρίς πλαίσια. Η γραμμή οροφής είναι κεκλιμένη σε στυλ coupe και ενσωματώνεται στο πίσω τμήμα που είναι τώρα 64 mm χαμηλότερο. Το τρισδιάστατο στυλ των πίσω φώτων προσθέτει μία ακόμα εντυπωσιακή νότα.

Στη σχεδίαση εσωτερικού κυριαρχεί το οδηγοκεντρικό ταμπλό. Η υπερυψωμένη θέση των καθισμάτων βελτιστοποιεί τη σφαιρική ορατότητα του οδηγού και μαζί με την εργονομική διάταξη των χειριστηρίων, συμβάλλει σε μία απαράμιλλη αίσθηση οδηγικής απόλαυσης. Οι γραμμές, τα υλικά και η ποιότητα κατασκευής της καμπίνας διαμορφώνουν μία προηγμένη, premium εικόνα και αίσθηση. Το πίσω τμήμα της νέας BMW Σειράς 6 Gran Turismo περιλαμβάνει τρία καθίσματα κανονικού μεγέθους που προσφέρουν μεγιστοποιημένο χώρο για τα πόδια.

Η BMW Σειρά 6 Gran Turismo έχει μονοκόμματη πίσω πόρτα που ανοίγει και κλείνει ηλεκτρικά. Ο χώρος αποσκευών προσφέρει 610 lt και είναι αυξημένος κατά 110 lt συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο..

Ένας συνδυασμός ευφυούς μηχανολογίας ελαφρού βάρους και αυξημένης χρήσης αλουμινίου και ατσαλιών υψηλής αντοχής για τα εξαρτήματα του αμαξώματος και του πλαισίου έχουν μειώσει το βάρος της νέας BMW Σειράς 6 Gran Turismo κατά περίπου 150 κιλά συγκριτικά με το απερχόμενο μοντέλο. Μαζί με τη σημαντικά βελτιωμένη αεροδυναμική, η αύξηση ισχύος και η ανώτερη απόδοση των κινητήρων, αναβαθμίζουν τις σπορ επιδόσεις του αυτοκινήτου, βελτιστοποιώντας την κατανάλωση.

Πίσω από την αναβαθμισμένη δυναμική συμπεριφορά και οδηγική άνεση της νέας BMW Σειρά 6 Gran Turismo κρύβονται οι εκτενείς βελτιώσεις της τεχνολογίας πλαισίου. Ο πίσω άξονας διαθέτει από τον βασικό εξοπλισμό κιόλας, αερανάρτηση με αυτόματο σύστημα ρύθμισης ύψους, ενώ η οδηγική άνεση μπορεί να αυξηθεί με την προαιρετική ανάρτηση Adaptive που περιλαμβάνει αερανάρτηση και εμπρός, καθώς και Dynamic Damper Control. Το Executive Drive, που προσφέρεται σε συνδυασμό με το σύστημα Integral Active Steering και διαθέτει ενεργές αντιστρεπτικές δοκούς, χαρίζει πιο σπορ αίσθηση.

Η αερανάρτηση στους δύο άξονες επιτρέπει τη μηχανική ρύθμιση του ύψους του οχήματος, που σημαίνει ότι η απόσταση από το έδαφος μπορεί να αυξηθεί κατά 20 mm μέσω ενός μπουτόν, για τις ιδιαίτερες απαιτήσεις των χωματόδρομων και απότομων κλίσεων. Το όχημα μπορεί επίσης να χαμηλώσει κατά 10 mm – είτε μηχανικά μέσω μπουτόν, ή αυτόματα όταν είναι επιλεγμένο το SPORT mode από το διακόπτη Driving Experience Control ή όταν η ταχύτητα του αυτοκινήτου ξεπεράσει τα 120 km/h. Όλα τα προαιρετικά συστήματα της ανάρτησης διατίθενται τώρα σε συνδυασμό με BMW xDrive.

Κατά τη διάρκεια της πανελλαδικής παρουσίασης είχαμε στη διάθεσή μας την έκδοση 630i, η οποία εφοδιάζεται με τον δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα που αποδίδει 258 ίππους. Πρόκειται για τον «βασικό» κινητήρα της σειράς, ο οποίος παρουσιάζει και το μεγαλύτερο εμπορικό ενδιαφέρον, μιας και καταφέρνει να συνδυάζει χαμηλή καταν΄’αλωση για τα δεδομένα του βάρους και του χαρακτήρα του αυτοκινήτου, με εξαιρετικές επιδόσεις τόσο από στάση όσο κι εν κινήσει.

Τα 100 χιλιόμετρα έρχονται σε 6,3’’, ενώ η τελική ταχύτητα είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 250 χιλιόμετρα την ώρα. Ο εν λόγω κινητήρας συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο Steptronic οκτώ σχέσεων, το οποίο… λύνει τα χέρια του οδηγούσε σε κάθε περίσταση. Και τούτο, διότι η εξαιρετική λειτουργία του, επιτρέπει στον οδηγό να κινηθεί χαλαρά στο εθνικό δίκτυο, αλλά και σπορτίφ όποτε το θελήσει!

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 1.998 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 258 hp/5.000 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 400 Nm/1.550 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Διπλά ψαλίδια

Ανάρτηση πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Αεριζόμενοι δίσκοι

Χώρος αποσκευών: 610 Lt

Επιτάχυνση 0-100: 6,3’’

Τελική ταχύτητα: 250 χλμ/ώρα

Ρεζερβουάρ: 68 lt

Κατανάλωση (μικτή) 6,5 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 142 γρ.

Τιμή: 88.700 ευρώ

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος