Οδηγούμε: BMW 530e I performance (vid+pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on January 20, 2018, 6:26 pm

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Ένα από τα μεγάλα «στοιχήματα» των αυτοκινητοβιομηχανιών είναι να καταφέρουν να μειώσουν το «οικολογικό αποτύπωμά» τους, δηλαδή να ρίξουν τον μέσο όρο εκπεμπόμενων ρύπων από το σύνολο των μοντέλων τους. Σ’ αυτό το πλαίσιο βλέπουμε πως χρόνο με τον χρόνο κερδίζουν έδαφος τόσο τα ηλεκτροκίνητα, όσο και υα υβριδικά αυτοκίνητα. Ειδικά τα τελευταία φαίνεται πως αποτελούν τη φαινομενικά πιο «προσιτή» λύση αυτή τη στιγμή, μιας και η εξέλιξη ενός αμιγώς ηλεκτροκίνητου οχήματος και η παραγωγή του είναι διαδικασίες αρκετά δαπανηρές.

Η BMW είναι μία από τις εταιρίες που έχουν επενδύσει ιδιαίτερα στο κομμάτι των ηλεκτροκινητήρων. Και έχει εφαρμόσει την τεχνογνωσία της σε αυτοκίνητα δρόμου είτε αμιγώς ηλεκτρικά, όπως το i3, είτε ηλεκτρικά με έ3ναν μικρό κινητήρα αποκλειστικά για τη φόρτιση της συστοιχίας μπαταριών (i3 REX), είτε υβριδικά. Μάλιστα στην τελευταία κατηγορία η βαυαρική φίρμα έχει επιλέξει να βάλει πολύ ψηλά τον πήχη, μιας και οι προτάσεις της μέχρι τώρα ήταν από… εξωτικές (i8) μέχρι πολυτελείς (σειρά 7). Όμως με την 530e η BMW κάνει δυναμική είσοδο στην κατηγορία των αυτοκινήτων που συνδυάζουν θερμικό και ηλεκτρικό κινητήρα, με τιμή κάπως πιο κοντά στα δεδομένα του μέσου αγοραστή.

Όπως μαρτυρά και το όνομά της, η 530e i Performance «βασίζεται» στην νέα σειρά 5 της BMW, η οποία παρουσιάστηκε πριν από περίπου εννέα μήνες και στην ελληνική αγορά. Σχεδιαστικά αντλεί στοιχεία από τη «σειρά 7» στο εμπρός μέρος. Σχεδόν… copy-paste, θα λέγαμε! Από το πλάι η σιλουέτα της παραπέμπει άμεσα σε «σειρά 3»! Των άκρων, δηλαδή! Ε, και μιας κι αναφερθήκαμε στα… άκρα, η «ουρά» της δεν μοιάζει πουθενά, αποτελώντας το στοιχείο που της προσδίδει μια ξεχωριστή προσωπικότητα!

Ξεκάθαρη είναι η πρόθεση των Γερμανών να δημιουργήσουν ένα σπορ σεντάν, το οποίο να μην υπολείπεται σε τομείς όπως η πολυτέλεια και το στιλ, συνάμα, όμως, να προσφέρει άπλετη οδηγική ευχαρίστηση. Και, πιστέψτε μας, η νέα «πεντάρα» προσφέρει μια νέα οδηγική εμπειρία για τα δεδομένα της κατηγορίας της, όπως είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε κατά τη σύντομη δοκιμή της στο πλαίσιο της πανελλαδικής παρουσίασης.

«Δεν είναι τυχαίο πως οι Βαυαροί έχουν δώσει μεγάλη σημασία στην «εξατομίκευση» της νέας «πεντάρας», δημιουργώντας εκδόσεις με μεγαλύτερη έμφαση στην πολυτέλεια (Luxury) ή στην σπορτίφ εικόνα και συμπεριφορά (M pack), ή ακόμα και υβριδική που βρίσκεται… καθ’ οδόν!» γράφαμε όταν οδηγήσαμε για πρώτη φορά τη νέα «πεντάρα» στην περιοχή της Βουλιαγμένης. Και το πλήρωμα του χρόνου έφτασε, με την 530e i performance να αποτελεί την πρόταση των Βαυαρών σε αυτή την κατηγορία πολυτελών σεντάν.

Φυσικά όταν μιλάμε για «νέα σειρά 5» που πιο πολύ πλησιάζει την «επτάρα», τομείς όπως η πολυτέλεια, η ποιότητα κατασκευής, η κύληση, η εργονομία και οι άπλετοι χώροι είναι δεδομένοι και στο μέγιστο επίπεδο. Στο εσωτερικό συναντά κανείς την τελευταία γενιά του συστήματος iDrive με οθόνη αφής 10,25-ιντσών. Ο έλεγχος των συστημάτων γίνεται μέσω Controller, touchscreen, φωνητικών εντολών ή αναγνώρισης χειρονομιών BMW. Μεγάλα εικονίδια εμφανίζουν το περιεχόμενο των μενού πάντα σε ενημερωμένη μορφή και σε διάταξη σύμφωνα με τις επιθυμίες του χρήστη. Έγχρωμο, τρίτης γενιάς είναι και το σύστημα BMW Head-Up Display με 70% μεγαλύτερη, υψηλής ανάλυσης επιφάνεια προβολής.

Επίσης, εκτενής είναι η γκάμα συστημάτων υποστήριξης, όπως το Steering & Lane Keeping Assistant, το οποίο σε φέρνει λίγο πιο κοντά στην αυτόνομη οδήγηση, και λειτουργεί μέχρι τα 210 χιλιόμετρα, διατηρώντας τον έλεγχο του αυτοκινήτου ακόμα κι αν αποσύρεις για λίγα δευτερόλεπτα τα χέρια σου από το τιμόνι. Αντίστοιχα, μπορεί να κινηθεί μέσα στην πόλη. Ακολουθώντας το μποτιλιάρισμα. Εκτός των υπηρεσιών ημιαυτόνομης οδήγησης, η σειρά 5 είναι εξοπλισμένη και με όλα τα αμυντικά συστήματα (διαγώνιος έλεγχος της κίνησης, έλεγχος σε διασταυρώσεις, εμπόδιο μπροστά, κ.λπ.) για να αποφύγει ένα ατύχημα ακόμα κι αν ο οδηγός της δεν αντιδράσει.

Στο μηχανολογικό κομμάτι, η BMW 530e i performance βασίζεται στον υπετροφοδοτούμενο δίλιτρο κινητήρα που αποδίδει 184 ίππους και 300 Nm ροπής. Το εν λόγω μοτέρ συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα που είναι τοποθετημένος ακριβώς εμπρός από το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων της ZF και παράγει 113 ίππους και 260 Nm ροπής από τις… μηδέν στροφές! Συνδυαστικά τα δύο μηχανικά σύνολα παρέχουν ισχύ 252 ίππων και ροπή 430 Nm, όμως για να μπορέσει κανείς να εκμεταλλευτεί όλη τη δύναμη θα πρέπει να φροντίσει ώστε να είναι φορτισμένη η μπαταρία.

Η φόρτιση της μπαταρίας γίνεται είτε μέσω οικιακής πρίζας σε περίπου πεντέμιση ώρες, είτε με τον ταχυφορτιστή της BMWσε τρεισήμισι ώρες, είτε μέσω του θερμικού κινητήρα, επιλέγοντας τη λειτουργία Save Battery. Για αμιγώς ηλεκτροκίνητη λειτουργία της 530e πρέπει να επιλέξετε το πρόγραμμα Max eDrive, ενώ αν δεν θέλετε να έχετε στο μυαλό σας το ζήτημα της φόρτισης της μπαταρίας, επιλέγετε το Auto eDrive και το σύστημα μεριμνά ώστε όταν η μπαταρία χάνει ισχύ, να φορτίζει μέσω είτε του θερμικού κινητήρα, είτε από την ενέργεια που αποθηκεύεται κατά την πέδηση. Να σημειωθεί πως εάν είναι πλήρως φορτισμένη η μπαταρία μπορεί να δώσει αυτονομία έως και 50 χιλιόμετρα.

Το «πακέτο» κινητήρων βενζίνης και ηλεκτρικού έχει ως συνέπεια η μέση κατανάλωση της 530e i performance να είναι 6,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, τιμή πολύ κοντινή σε αυτή της πετρελαιοκίνητης 520d, την ώρα που η 530i καταναλώνει περισσότερα από 10 λίτρα βενζίνης για να καλύψει την ίδια απόσταση. Μάλιστα, παρά τα παραπάνω 200 κιλά σε σχέση με την 530i, οι επιδόσεις είναι κοντινές, με τα 100 χιλιόμετρα από στάση να έρχονται σε 6,3’’ και την τελική ταχύτητα να είναι 235 χιλιόμετρα την ώρα.

Όσον αφορά στην οδική συμπεριφορά, παραμένει ουδέτερα παρά το αυξημένο βάρος λόγω του υβριδικού συστήματος. Η ισχύς των δύο κινητήρων είναι παραπάνω από επαρκής για να κινήσει γρήγορα την «πεντάρα», ενώ παρά τα σχεδόν πέντε μέτρα μήκους του αμαξώματος, καταφέρνει να κρύψει επιμελώς τις διαστάσεις της. Η άνεση είναι κορυφαία, όπως και η ποιότητα κατασκευής. Εξαιρετικά σε απόδοση και ακούραστα στην έντονη χρήση είναι τα αεριζόμενα δισκόφρενα της 530e i performance, ενώ οι χώροι είναι παραπάνω από επαρκείς για πέντε ενήλικες. Λόγω της παρουσίας των μπαταριών, το πορτ μπαγκάζ έχει απολέσει 120 λίτρα χωρητικότητας και πλέον μπορεί να φιλοξενεί αποσκευές 410 λίτρων

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρες: Βενζίνης 1.998 κ.εκ και ηλεκτροκινητήρας

Μέγιστη ισχύς βενζινοκινητήρα: 184 hp/5.000 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή βενζινοκινητήρα: 300 Nm/1.350 σ.α.λ.

Μέγιστη ισχύς ηλεκτροκινητήρα: 113 hp/3.170 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή ηλεκτροκινητήρα: 260 Nm/0 σ.α.λ.

Συνδυαστική μέγιστη ισχύς: 252 hp

Συνδυαστική μέγιστη ροπή: 430 Nm

Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Διπλά ψαλίδια

Ανάρτηση πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Αεριζόμενοι Δίσκοι

Χώρος αποσκευών: 410 lt

Ρεζερβουάρ: 66 lt

Τελική ταχύτητα: 235 χλμ (140 χλμ*)

Επιτάχυνση (0-100): 6,3”

Κατανάλωση (μικτή): 6,5 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 44 γρ/χλμ

Τιμή: 67.080 ευρώ

* Τελική ταχύτητα μόνον με χρήση του ηλεκτροκινητήρα

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος