Οδηγούμε: BMW 430i cabrio (vid+pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on November 06, 2017, 1:21 pm

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

24 δευτερόλεπτα. Τόση είναι η διάρκεια μιας επίθεσης σε αγώνα μπάσκετ. Τόσος είναι και ο χρόνος που χρειάζεται κανείς για να δεχθεί μιαν άνευ προηγουμένου επίθεση… αδρεναλίνης από την νέα σειρά «4» της BMW. Όχι από οποιαδήποτε «τεσσάρα», όμως, μολονότι όλες τους είναι πανέμορφες και άκρως θελκτικές. Αλλά από την εξαιρετική και λίαν… προκλητική 430i cabrio!

Ο «Θεός της Ελλάδας», λοιπόν, μας έκανε ένα μεγαλοπρεπές δώρο, μιας και τις ημέρες που είχαμε στη διάθεσή μας την εκπληκτική ανοιχτή «τεσσάρα» ο ήλιος ήταν λαμπερός, η ζέστη έντονη και μόνον μία από τις επτά ημέρες έβρεξε. Κοντολογίς, απολαύσαμε στο έπακρο τις αρετές της πανέμορφης Γερμανίδας καλλονής!

Η… συνταγή των Βαυαρών κλασσική. «Όχι» στη μαλακή, υφασμάτινη οροφή, «ναι» στην μεταλλική αναδιπλούμενη. Το αποτέλεσμα; Η 430i cabrio μέσα σε 24 δευτερόλεπτα μεταμορφώνεται από ένα σπορ κουπέ, σε ένα κάμπριο υψηλών επιδόσεων κι απαιτήσεων. Κι αν ο καιρός σας τα… χαλάσει, σε 28’’ αυτή τη φορά μπορείτε να ξανακλείσετε την οροφή και να προστατευθείτε από τα… τερτίπια του καιρού.

Από αισθητικής άποψης, η 430i cabrio της δοκιμής μας ακολουθεί κατά πόδας τις σχεδιαστικές νόρμες της βαυαρικής φίρμας. Οι ευμεγέθεις αεραγωγοί μπροστά κάνουν την καινούρια «τεσσάρα» να ξεχωρίζει από το προηγούμενο μοντέλο, όπως και τα φώτα LED, τα οποία έχουν αντικαταστήσει τα xenon.

Στο εσωτερικό οι αλλαγές είναι σαφώς πιο περιορισμένες και θα πρέπει να είναι κανείς πολύ παρατηρητικός για να διακρίνει τον νέο ψηφιακό πίνακα οργάνων, ο οποίος αλλάζει μορφή ανάλογα με το πρόγραμμα λειτουργίας που επιλέγει ο οδηγός, καθώς και την οθόνη του συστήματος Infotainment που επίσης είναι ανανεωμένη. Η ποιότητα κατασκευής είναι απλά… BMW, η σχεδίαση του ταμπλό οδηγοκεντρική με την εργονομία να διαδραματίζει σημαίνοντα ρόλο, ενώ η απτή πολυτέλεια είναι παρούσα από την πρώτη ματιά που θα ρίξεις στο εσωτερικό.

Highlight από πλευράς εξοπλισμού άνεσης είναι το σύστημα Air Collar, το οποίο είναι ενσωματωμένο στα καθίσματα των εμπρός επιβατών. Τι κάνει; Διοχετεύει θερμό αέρα στην περιοχή του αυχένα του οδηγού και του συνοδηγού, προκειμένου να μην κινδυνεύσουν με καμία… ψύξη, εάν αποφασίσουν να ανοίξουν την οροφή κατά τη διάρκεια κάποιας ηλιόλουστης μεν, κρύας δε, ημέρας. Αν μη τι άλλο, προσοχή στη λεπτομέρεια από τους Βαυαρούς!

«Δύο σε ένα», λοιπόν, μιας και με το πάτημα ενός κουμπιού έχει κανείς και κουπέ αλλά και κάμπριο. Και μάλιστα τετραθέσια, μιας και οι σχεδιαστές της BMW κατάφεραν να αξιοποιήσουν στο έπακρο το μέγεθος του αμαξώματος, προσφέροντας άφθονο χώρο –για τα δεδομένα του μοντέλου- για δύο ενήλικες στις πίσω θέσεις. Το σύστημα εύκολης πρόσβασης των πίσω επιβατών στις θέσεις τους βοηθά ώστε η όλη διαδικασία να γίνεται πιο απλή, ακόμα κι αν κάποιος είναι κάπως πιο σωματώδης ή αγύμναστος. Πάντως δεν θα πρέπει να λησμονούμε πως ό,τι και να επινοήσει η εκάστοτε ευκαιρία επί του συγκεκριμένου θέματος, πάντα η πρόσβαση στις πίσω θέσεις ενός διθέσιου μοντέλου δεν θα είναι εύκολη υπόθεση.

Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 370 λίτρα με κλειστή την οροφή. Όμως όταν την ανοίξετε, η χωρητικότητα περιορίζεται στα 220 λίτρα και θα βολευτούν τα απολύτως απαραίτητα, μιας και πολύ χώρο καταλαμβάνει ο μηχανικός αναδίπλωσης της οροφής. Το πλαίσιο είναι στιβαρό με αποτέλεσμα η 430i cabrio να είναι σταθερή στον δρόμο και να μην «πλέει», ενώ η προσεκτικά μελετημένη αεροδυναμική βοηθά στο άνετο ταξίδι ακόμα και στον αυτοκινητόδρομο, μιας και λείπουν οι ενοχλητικοί στροβιλισμοί του αέρα και οι θόρυβοι που δημιουργούν… πονοκέφαλο!

Βεβαίως, για να είναι υπέρ το δέον στιβαρή, η 430i cabrio έχει δεχθεί τις απαραίτητες ενισχύσεις πλαισίου, με συνέπεια το βάρος να φτάνει σχεδόν τα 1.800 κιλά. Σ’ αυτό το σημείο αναλαμβάνει δράση ο κινητήρας. Δίλιτρος, με διπλή υπερτροφοδότηση, εντυπωσιάζει με την απόδοσή του σε όλο το φάσμα των στροφών. Η ισχύς των 252 ίππων είναι φανερή από την πρώτη στιγμή που θα πατήσει ο οδηγός το πόδι του στο πεντάλ του γκαζιού, ενώ η ροπή των 350 Nm είναι παρούσα από πολύ χαμηλά, συμβάλλοντας τα μέγιστα ώστε η «τεσσάρα» να επιταχύνει άμεσα τόσο από στάση όσο κι εν κινήσει.

Κομβική σημασία, φυσικά, διαδραματίζει η παρουσία του κορυφαίου αυτόματου κιβωτίου οκτώ σχέσεων, το οποίο συνεργάζεται άψογα με το μοτέρ. Διαθέσιμα είναι τέσσερα προγράμματα οδήγησης, με τα «EcoPro» και «Normal» να απευθύνονται σε αυτούς που επιθυμούν μια χαλαρή βόλτα με ανοιχτή την οροφή και τα «Sport» και «Sport+» να είναι… κομμένα και ραμμένα στα μέτρα των πιο «ανήσυχων» και γρήγορων!

Στον δρόμο, είτε με ανοιχτή, είτε με κλειστή την οροφή, η αίσθηση που σου αφήνει η 430i cabrio είναι πως δεν πρόκειται για ένα τετραθέσιο «ανοιχτό» αυτοκίνητο, αλλά για διθέσιο roadster. Μπορεί η ρύθμιση της ανάρτησης να είναι λίγο πιο μαλακή σε σχέση με την coupe, όμως ακόμα και στις διαδοχικές στροφές το στιβαρό αμάξωμα συμπεριφέρεται υποδειγματικά, όπως και τα εξαιρετικά σε απόδοση κι αίσθηση φρένα.

Με λίγα λόγια, για όποιον έχει να διαθέσει τα περίπου 62.000 ευρώ που κοστίζει η 430i cabrio, το «πακέτο» που αγοράζει τα περιλαμβάνει όλα. Κι αυτό είναι πολύ σημαντικό, μιας και δεν αγοράζει κανείς απλά ένα cabriolet, αλλά ένα συνδυασμό convertible-coupe, με απόλυτη προσήλωση στις αξίες της BMW και άπλετη premium αίσθηση. Μ’ αυτή την φανερή πολυτέλεια και την άνεση να συνδυάζονται αρμονικά με τον σπορ χαρακτήρα της «τεσσάρας».

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 1.988 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 252 hp/5.200 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 350 Nm/1.450 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson

Ανάρτηση πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Αεριζόμενοι δίσκοι

Χώρος αποσκευών: 220-370 Lt

Επιτάχυνση 0-100: 6,3’’

Τελική ταχύτητα: 250 χλμ/ώρα

Ρεζερβουάρ: 60 lt

Κατανάλωση (μικτή) 5,9 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 138 γρ.

Τιμή: 61.700 ευρώ

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος

Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος