Οδηγούμε: BMW 420d Gran Coupe (vid+pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on February 14, 2018, 6:30 am

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Η πρώτη επαφή μαζί της ήταν πριν από περίπου εννέα μήνες, στο πλαίσιο της Πανελλαδικής Παρουσίασης της νέας σειράς «4», στις εκδόσεις Coupe, Cabrio και Gran Coupe. Ο λόγος για την… τελευταία της παρέας, την «τεσσάρα» Gran Coupe, τις αρετές της οποίας είχαμε την ευκαιρία να ανακαλύψουμε οδηγώντας την για μία εβδομάδα «εντός, εκτός κι επί τα αυτά». Και, πιστέψτε μας, διαπιστώσαμε εμπράκτως ότι ο σχεδιαστής της, Ντομαγκόι Ντούκετς, κατάφερε να κάνει πράξη αυτό που ζητούσε η βαυαρική φίρμα απ’ αυτόν: να διατηρήσει τη δοκιμασμένη συνταγή της «τεσσάρας», επενδύοντας ακόμα πιο πολύ στον χαρακτήρα του μοντέλου.

Είναι γεγονός πως ο σχεδιαστής της BMW έκανε ακριβώς αυτό που του ζητήθηκε. «Πάτησε» πάνω στην επιτυχημένη σειρά 4 της προηγούμενης γενιάς και προχώρησε σε μια σειρά από αισθητικές αλλαγές που ως στόχο έχουν να τονίσουν περαιτέρω τον σπορτίφ χαρακτήρα –και όχι μόνο- των εν λόγω μοντέλων. Η «τεσσάρα», άλλωστε, είναι μια σειρά απόλυτα επιτυχημένη από εμπορικής άποψης για την BMW, με την έκδοση Gran Coupe να έχει συγκεντρώσει περισσότερες από τις μισές πωλήσεις του αυτοκινήτου.

Αλλαγές, λοιπόν. Πόσο… διακριτικές είναι, άραγε; Ας ρίξουμε μια ματιά. Η νέα 420d Gran Coupe ξεχωρίζει από τους διπλούς εξαγωνικούς προβολείς bi-LED με νέα, πιο hi-tech εμφάνιση εμπρός και τους προβολείς ομίχλης LED που ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό και φυσικά αυξάνουν τη φωτιστική ισχύ το βράδυ, μειώνοντας συνάμα την κατανάλωση ρεύματος.

Ανασχεδιασμένος είναι και ο χαμηλά τοποθετημένος, κάτω από τα «νεφρά» της μάσκας, ενιαίος κεντρικός αεραγωγός, καθώς και τα πλαίσια των παραθύρων με το μαύρο περίγραμμα. Στο πίσω μέρος υπάρχουν νέα φώτα full-LED και η πιο σπορτίφ ποδιά. Βέβαια, μιας και φτάσαμε ήδη… πίσω, δεν μπορούμε να μην σταθούμε στην ηλεκτρικά ανοιγόμενη ευμεγέθη πόρτατου χώρου αποσκευών, η οποία αποκαλύπτει τα 480 λίτρα του πορτ μπαγκάζ! Μαγεία!

Περί χώρων, λοιπόν, η κουβέντα. Πορτ μπαγκάζ από τα κορυφαία της κατηγορίας των πολυτελών sport coupe. Αλλά και άφθονοι χώροι για τους επιβάτες. Τέσσερις ενήλικες δεν θα χρειαστεί να κάνουν την παραμικρή υποχώρηση. Εάν χρειαστεί να μπει ακόμα ένας πίσω, τότε το μόνο ζήτημα που θα αντιμετωπίσει θα είναι με τα πόδια του. Διότι μπορεί τα τελευταία χρόνια τα τούνελ μετάδοσης των αυτοκινήτων να έχουν «κοντύνει» πολύ σε σχέση με το παρελθόν, εντούτοις όταν μιλάμε για πισωκίνητο μοντέλο, πάντα θα πρέπει να έχουμε κατά νου ότι ο μεσαίος πίσω επιβάτης «ζορίζεται» κάπως με τα πόδια του.

Το μεγάλο άνοιγμα των θυρών συμβάλλει στην εύκολη πρόσβαση των επιβατών στο εσωτερικό. Λίγη προσοχή θα χρειαστεί να δώσουν οι πίσω επιβάτες όταν ανοίγουν τις πόρτες τους, καθώς η έλλειψη πλαισίου στα παράθυρα απαιτεί το να μη στηρίζεται κανείς στα τζάμια.

Παραπάνω αναφερθήκαμε στις αλλαγές στο εξωτερικό που είναι περιορισμένες. Πού να δείτε και το εσωτερικό! Με τον… μεγεθυντικό φακό πρέπει να αναζητήσει κανείς τις διαφοροποιήσεις που περιορίζονται σε νέα γαλβανισμένα στοιχεία λοιπόν, χρήση χρωμίου στα χειριστήρια του κλιματισμού και του ηχοσυστήματος, μαύρη γυαλιστερή κεντρική κονσόλα και διπλή ραφή στο ταμπλό σε απομίμηση ραφής δέρματος.

Ακριβώς μπροστά από τα μάτια του οδηγού, εκεί όπου παραδοσιακά υπήρχαν τα αναλογικά όργανα (στροφόμετρο, ταχύμετρο), τώρα υπάρχει πλήρως ψηφιακή οθόνη, όπως και στις σειρές «5», «6» και «7» αλλά και στην καινούρια Χ3. Υπάρχει επίσης το προαιρετικό σύστημα πλοήγησης BMW Professional που περιλαμβάνει και WiFi hotspot για πρόσβαση στο Ιnternet μέσα στο αυτοκίνητο για μέχρι δέκα κινητές συσκευές, παρέχοντας παράλληλα διασύνδεση του αυτοκινήτου με τον «έξω κόσμο» χωρίς την ανάγκη MirrorLink.

Φυσικά, όπως συμβαίνει σε όλες τις BMW, υπάρχει δυνατότητα επιλογής προγράμματος οδήγησης (EcoPro, Comfort, Sport, Sport+) που παρεμβαίνει σε τομείς όπως η απόκριση του γκαζιού, το «βάρος» και η ακρίβεια του τιμονιού, η λειτουργία της ανάρτησης και μπορεί να «μετατρέψει» την 420d από μια καθημερινή σπορ λιμουζίνα για άνετες μετακινήσεις, σε ένα σούπερ «εργαλείο» για ατελείωτες ώρες χαράς, μιας και στο Sport+ η πρόσφυση των κινητήριων τροχών μειώνεται εντυπωσιακά σε κάθε πάτημα του γκαζιού!

Για να συμβεί τούτο, βεβαίως, χρειάζεται και η δύναμη του κινητήρα. Ο υπερτροφοδοτούμενος ντίζελ των 1.995 κ.εκ. αποδίδει 190 ίππους. Η λειτουργία του είναι αυτή που αρμόζει σε ένα αυτοκίνητο τούτης της κατηγορίας και σε κάθε περίπτωση θα ικανοποιήσει ακόμα και τον πιο απαιτητικό αγοραστή. Δεν «κροταλίζει» παρότι ντίζελ, δεν καταναλώνει πολύ καύσιμο παρότι τούρμπο, και συνεργάζεται εξαιρετικά με το κιβώτιο Steptronic των οκτώ σχέσεων.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: Πετρελαίου, 1.995 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 190 hp/4.000 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 400 Nm/1.750 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson

Ανάρτηση πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Αεριζόμενοι δίσκοι

Χώρος αποσκευών: 480 Lt

Επιτάχυνση 0-100: 8,2’’

Τελική ταχύτητα: 231 χλμ/ώρα

Ρεζερβουάρ: 57 lt

Κατανάλωση (μικτή) 4 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 114 γρ.

Τιμή: 52.150 ευρώ

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος