Οδηγούμε: BMW 330e iPerformance (vid+pics)

27 secs

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Είναι πλέον ξεκάθαρο πως η παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανία αργά αλλά σταθερά κάνει μια σημαντική στροφή στον ηλεκτρισμό. Χρόνο με τον χρόνο η βενζίνη και το ντίζελ παραμερίζονται, καθώς αποτελεί γενική εκτίμηση και πεποίθηση, πως το μέλλον της αυτοκίνησης είναι στην… πρίζα!

Η BMW είναι μία από τις φίρμες που από πολύ νωρίς αντιλήφθηκαν πως ο ηλεκτρισμός είναι το μέλλον. Βεβαίως, ακόμα οι υποδομές σε χώρες όπως η δική μας δεν είναι επαρκείς ώστε να μιλάμε για αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα, πόσο μάλλον από τη στιγμή που η αυτονομία των μπαταριών δεν έχει φτάσει στο επιθυμητό επίπεδο.

Η πιο προσιτή λύση είναι τα υβριδικά μοντέλα ή αλλιώς τα plug-in hybrid, δηλαδή αυτοκίνητα που εφοδιάζονται με θερμικό κινητήρα μικρή ή μεγαλύτερης χωρητικότητας, όμως ταυτόχρονα μπορούν να φορτιστούν μέσω του οικιακού δικτύου, προσφέροντας αυτονομία της τάξης των τουλάχιστον 40 χιλιομέτρων.

Η BMW, λοιπόν, έχει εμπλουτίσει τη γκάμα της σειράς «3» με την 330e, η οποία πέρασε από τα χέρια μας για μία εβδομάδα. Και μάλιστα όχι οποιαδήποτε έκδοση, αλλά η iPerformance, η οποία διατηρεί όλα τα «ατού» της παραδοσιακής «τριάρας» και ξεχωρίζει από μικρές λεπτομέρειες όμως η αναγραφή «iPerformance» στο πλάι και η γαλάζια ρίγα στη μάσκα, ή από μεγαλύτερες, όπως το πορτάκι που κρύβει επιμελώς τη θέση για την πρίζα και βρίσκεται στο εμπρός αριστερό φτερό. Σχεδιαστικά όσο και να ψάξει κανείς, δεν θα βρει άλλες διαφοροποιήσεις στην 330e συγκριτικά με οποιοδήποτε άλλο μέλος της σειράς «3».

Σε ό,τι αφορά στο εσωτερικό, σε γενικές γραμμές είναι ίδιο με της απλής «τριάρας», με εξαίρεση την παρουσία του μπουτόν για την επιλογή των προγραμμάτων του e-drive που βρίσκεται στη βάση του επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου οκτώ σχέσεων.

Δεν συζητούμε καν τα περί premium χαρακτήρα, μιας και από μόνο του το όνομα της BMW εγγυάται κάτι τέτοιο. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι κορυφαία, το ίδιο και η συναρμογή, ενό πολύ καλά μελετημένη είναι και η εργονομία.

Η μεγάλη έγχρωμη οθόνη του συστήματος πολλαπλών λειτουργιών, η οποία δεσπόζει στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας, παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό για την κατάσταση του οχήματος και φυσικά του υβριδικού συστήματος, ενώ μέσω αυτής γίνεται ο χειρισμός και του ηχοσυστήματος αλλά και του συστήματος πλοήγησης.

Οι χώροι για πέντε επιβάτες είναι παραπάνω από ικανοποιητικοί. Πολλές είναι οι θήκες για μικροαντικείμενα, όμως λόγω της τοποθέτησης της συστοιχίας των μπαταριών, έχει μειωθεί αισθητά το πορτ μπαγκάζ, η χωρητικότητα του οποίου από 48 λίτρα που είναι στις υπόλοιπες «τριάρες», περιορίζεται στα 370 λίτρα.

Φυσικά, η ειδοποιός διαφορά της 330e σε σχέση με τα υπόλοιπα «αδέλφια» της είναι το υβριδικό σύστημα. Όπως συμβαίνει σε όλες τις αντίστοιχες περιπτώσεις, κάτω από το μπροστινό καπό εξακολουθεί να υπάρχει θερμικός κινητήρας, ο οποίος εν προκειμένω είναι δίλιτρος, υπερτροφοδοτούμενος «Twin Power», με απόδοση 184 ίππους και 290 Nm ροπής.

Το συγκεκριμένο μοτέρ συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα που είναι τοποθετημένος ακριβώς μπροστά από το «οκτάρι» αυτόματο κιβώτιο και αποδίδει 88 ίππους και 250 Nm ροπής. Συνδυαστικά, λοιπόν, η απόδοση των δύο μοτέρ φτάνει τους 252 ίππους και τα 420 Nm ροπής. Μάλιστα είναι διαθέσιμη από τις… μηδέν στροφής, χάρη στο ηλεκτρομοτέρ.

Η φόρτιση της μπαταρίας των 7,.6 kWh γίνεται μέσα σε τρεις ώρες από οικιακό δίκτυο ή σε δύο ώρες μέσω του wallbox της BMW, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως με την επιλογή του κατάλληλου προγράμματος οδήγησης, η μπαταρία φορτίζεται ακόμα και πλήρως με την ενέργεια του συστήματος πέδησης και το «φρένο» του κινητήρα.

Για τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος, ο οδηγός μπορεί πιέζοντας τον διακόπτη του eDrive να επιλέξει είτε το «Auto eDrive» που εναλλάσσει αυτόματα την πηγή κίνησης των τροχών, είτε το «Save Battery» (εάν η μπαταρία είναι φορτισμένη κάτω από το 50%, συνεχίζεται η φόρτισή της μέσω του θερμικού κινητήρα), είτε το «Max eDrive» (σχεδόν αποκλειστική κίνηση με ηλεκτρική ενέργεια). Επίσης υπάρχουν τέσσερα προγράμματα οδήγησης (Eco Pro, Comfort, Sport και Sport+).

Σε ό,τι αφορά στην κατανάλωση, με γεμάτη μπαταρία και αποκλειστική κίνηση εντός πόλης, είδαμε τιμή κάτω από 3 λίτρα. Στο ταξίδι, εκεί όπου χρησιμοποιείται μόνον ο θερμικός κινητήρας, η κατανάλωση καυσίμου είναι αντίστοιχη ενός δίλιτρου υπερτροφοδοτούμενου. Συνδυαστικά θα μπορούσε κανείς να πει πως μια μέση κατανάλωση της τάξης των 5,5-6 λίτρων είναι εφικτή σε κάθε περίπτωση.

Να σημειωθεί, επίσης, πως στην κίνηση αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, περιορίζεται η ισχύς του αυτοκινήτου, κάτι που σημαίνει πως θα πρέπει να είστε προετοιμασμένοι εάν μείνετε από καύσιμο (διότι το ρεζερβουάρ των 41 λίτρων μοιραία στο ταξίδι θα σας υποχρεώσει να επισκεφθείτε λίγο πιο τακτικά το βενζινάδικο), ώστε να κινηθείτε με πιο λίγα χιλιόμετρα αλλά με την ασφάλεια του ηλεκτροκινητήρα μέχρι τον επόμενο ανεφοδιασμό.

Σε ό,τι έχει να κάνει με την οδική συμπεριφορά, παρότι η 330e είναι κατά σχεδόν 200 κιλά πιο βαριά σε σχέση με την αντίστοιχη αμιγώς βενζινοκίνητη έκδοση, δεν επηρεάζεται στην κίνηση ούτε εντός αλλά κυρίως ούτε εκτός πόλης. Οι Βαυαροί κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα καλοζυγισμένο σύνολο, με ελαφρώς υποστροφική συμπεριφορά στο όριο, αλλά συνολικά με μια αξιοθαύμαστη σταθερότητα που εμπνέει τον οδηγό για να κινηθεί λίγο πιο σβέλτα κάθε φορά.

ΟΙ αναρτήσεις είναι σφιχτές, όμως δεν επηρεάζουν τον τομέα της άνεσης, ενώ τα χαμολοπρόφιλα ελαστικά συναντούν μερικές φορές δυσκολίες στους… αλλοπρόσαλλους ελληνικούς δρόμους! Πολύ ισχυρά και αποδοτικά σε κάθε περίπτωση είναι τα φρένα, τα οποία ακινητοποιούν με απόλυτη ασφάλεια το αμάξωμα, ακόμα και όταν είναι πλήρως φορτωμένο.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 1.998 κ.εκ.

Μέγιστη συνδυαστική ισχύς: 252 hp

Μέγιστη συνδυαστική ροπή: 420 Nm

Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Διπλά ψαλίδια

Ανάρτηση πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Αεριζόμενοι δίσκοι

Χώρος αποσκευών: 370 Lt

Επιτάχυνση 0-100: 6,4’’

Τελική ταχύτητα: 225 χλμ/ώρα

Ρεζερβουάρ: 41 lt

Κατανάλωση (μικτή) 1,9 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 44 γρ.

Τιμή: 50.000 ευρώ

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος