Οδηγούμε: BMW 320i (vid+pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on September 18, 2017, 6:00 am

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Η «τριάρα» ανέκαθεν αποτελούσε «σημείο αναφοράς» για την BMW, μιας και ήταν το μοντέλο με το οποίο η βαυαρική αυτοκινητοβιομηχανία καθιερώθηκε στη συνείδηση των καταναλωτών ως μια φίρμα που μπορεί να είναι παράλληλα premium αλλά και σπορ, προσφέροντας ένα εξαιρετικό «πακέτο» ακόμα και στον πιο απαιτητικό αγοραστή.

Προφανώς πολύ σημαντικό στοιχείο του χαρακτήρα της σειράς 3 ήταν πάντοτε η κίνηση στον πίσω άξονα. Άλλωστε πέραν όσων αναζητούσαν ένα πολυτελές αυτοκίνητο για τις καθημερινές μετακινήσεις τους, δίχως να χρειάζεται να δαπανούν πακτωλό χρημάτων για τη συντήρησή του, η «τριάρα» απευθυνόταν παραδοσιακά και στους… ανήσυχους κάθε ηλικίας. Εκείνους που έδιναν τα πάντα για έναν «έλικα» που θα τους προσέφερε άφθονη οδηγική ευχαρίστηση και πολλές ώρες κίνησης… με το πλάι.

Βέβαια η αλήθεια είναι πως στη χώρα όπου η κατοχή ενός αυτοκινήτου κάπως μεγαλύτερου κυβισμού αποτελεί… ποινικό αδίκημα με τους κρατούντες να μην χάνουν ευκαιρία να απομυζήσουν ό,τι έχει απομείνει από τη δύσμοιρη αγορά των τετράτροχων. Σε πείσμα όλων αυτών, η BMW επανέφερε την… κανονικότητα στην περίπτωση της 320i, η οποία πριν από μερικούς μήνες μας είχε «συστηθεί» εκ νέου στην έκδοση Efficient Dynamics, «φορώντας» υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,6 λίτρων με τους 170 ίππους.

Επειδή, όμως, 320i δίχως δίλιτρο μοτέρ δεν γίνεται, ιδού το νέο δημιούργημα της βαυαρικής αυτοκινητοβιομηχανίας, το οποίο ήρθε να καλύψει το κενό ανάμεσα στις μικρότερες εκδόσεις (318i, 320i ED) και την 330i των 252 ίππων με το αυξημένο κόστος χρήσης σε σχέση με το μοντέλο της δοκιμής μας.

Εξωτερικά η 320i δεν διαφέρει σε κάτι από τις υπόλοιπες «τριάρες», μιας και η φιλοσοφία των Βαυαρών είναι να μην ακολουθούν extreme σχεδιαστικές γραμμές πέραν των ειδικών εκδόσεων όπως η «Μ3». Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν η έκδοση «M» με τις ειδικά τοποθετημένες ζάντες αλουμινίου και το αεροδυναμικό πακέτο «M Sport», όπου μόνον στην πόρτα του χώρου αποσκευών αναγράφεται ο μαγικός αριθμός «320i».

Το ίδιο ισχύει και εσωτερικά, με το οδηγοκεντρικό ταμπλό να ξεχωρίζει τόσο λόγω των λιτών γραμμών του, όσο κι εξαιτίας της απαράμιλλης ποιότητας των υλικών και της συναρμογής τους. Οι «πινελιές» αλουμινίου είναι άφθονες, ενδεικτικό της σπορτίφ εμφάνισης της συγκεκριμένης έκδοσης. Οι χώροι είναι άφθονοι για πέντε ενήλικες και μόνον το τούνελ της μετάδοσης ίσως… προβληματίσει λίγο τον μεσαίο του πίσω καθίσματος, ως προς την τοποθέτηση των ποδιών του.

Πολύ μεγάλος και πλήρως εκμεταλλεύσιμος είναι ο χώρος αποσκευών των 480 λίτρων, ενώ η ανάρτηση είναι τόσο σφιχτή όσο πρέπει ώστε η 320i με το «M pack» να είναι ευχάριστη στην πολύωρη οδήγηση και συνάμα υπέρ το δέον «σφιχτή» στις γρήγορες διαδρομές που σίγουρα θα θελήσει να απολαύσει ο οδηγός της.

Το σωστό ζύγισμα του αυτοκινήτου επιτρέπει στον οδηγό να εκμεταλλευτεί όλες τις δυνατότητες του πλαισίου και του κινητήρα, ενώ πολύτιμος αρωγός είναι το τιμόνι, το οποίο παρέχει σαφή πληροφόρηση στον οδηγό και τον βοηθά να έχει ακόμα καλύτερο έλεγχο του αυτοκινήτου.

Ο κινητήρας είναι απλά εξαιρετικός. Με άφθονη δύναμη σε όλο το φάσμα των στροφών, συνεργάζεται άψογα με το αυτόματο κιβώτιο Steptronic, το οποίο λειτουργεί τόσο γρήγορα ώστε δεν καταλαβαίνεις πότε άλλαξε σχέση! Τα φρένα είναι ανθεκτικά σε κάθε χρήση, ενώ η κατανάλωση κατά τη διάρκεια της εβδομαδιαίας συνύπαρξής μας δεν ξεπέρασε τα 8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Τομή αρκετά κοντά στην εργοστασιακή μέτρηση.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 1.998 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 184 hp/5.000 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 290 Nm/1.350 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Διπλά ψαλίδια

Ανάρτηση πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Δίσκοι

Χώρος αποσκευών: 480 lt

Επιτάχυνση 0-100: 7,2’’

Τελική ταχύτητα: 235 χλμ/ώρα

Ρεζερβουάρ: 60 lt

Κατανάλωση (μικτή): 6,1 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 144 γρ

Τιμή:  43.380 ευρώ

 

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος

Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος