Οδηγούμε: Audi Q2 1.6 TDi (vid+pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on January 06, 2018, 10:34 pm

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Η… μόδα του downsizing δεν έχει επηρεάσει μόνον τον τομέα των κινητήρων. Ολοένα και περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες τολμούν να «κατέβουν» και σε διαστάσεις, δημιουργώντας μοντέλα τα οποία γίνονται όλο και πιο φιλικά στην καθημερινή εντός πόλη χρήση, προσφέροντας συνάμα άπλετη ευχαρίστηση κι εκτός δρόμου.

Η Audi, η οποία είχε δημιουργήσει… παράδοση στα SUV με τα Q3, Q5 και Q7, εδώ και περίπου έναν χρόνο μπήκε δυναμικά και στην κατηγορία των μικρών SUV, με το Q2. Ένα μοντέλο που πρωτοείδαμε το 2016 στο Σαλόνι της Γενεύης, όμως μόλις στις αρχές του 2017 κυκλοφό9ρησε στην ευρωπαϊκή αγορά, κερδίζοντας τις εντυπώσεις.

Ο λόγος, πολύ απλός. Οι Γερμανοί κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα πολύ συμπαγές αυτοκίνητο, το οποίο διατηρεί όλα τα καλά ενός Audi, όπως την υψηλού επιπέδου ποιότητα κατασκευής, τα κορυφαία υλικά και την άψογη εργονομία, με μια περιορισμένες εξωτερικές διαστάσεις αλλά άφθονους χώρους.

Κατασκευασμένο στο Ίνγκολσταντ, το Q2 καταφέρνει με μήκος 4,2 μέτρα να είναι πιο μικρό από ένα Α3, μολονότι βασίζεται στο ίδιο πάτωμα, το περιβόητο MQB του Volkswagen Group. Έχοντας τοποθετήσει τους τροχούς όσο πιο κοντά στα άκρα γινόταν, οι σχεδιαστές της Audi μπόρεσαν να εκμεταλλευτούν στο έπακρο τους χώρους, παρά τις πιο «μαζεμένες» διαστάσεις του.

Από εμπρός δεν ξεφεύγει από τις «νόρμες» της Audi, με τα «τραβηγμένα» προς το πλάι φωτιστικά σώματα να δίνουν μια πολύ «σπορτίφ» αίσθηση. Η μάσκα είναι… Audi, ενώ από το πλάι, το «τρικ» με τη μαύρη τρίτη κολώνα δημιουργεί μια πιο «κουπέ» εμφάνιση και δίνει την αίσθηση πως η οροφή αιωρείται.

Στο πίσω μέρος οι Γερμανοί επέλεξαν να ξεφύγουν από τη «λογική» της Audi που επιτάσσει τα φωτιστικά σώματα να είναι κάπως πιο «τραπέζια» ως προς το σχήμα τους, μιας και στο Q2 συναντούμε σχεδόν τετράγωνα φώτα. Μάλιστα είναι «ανάγλυφα», συμβάλλοντας στην πιο σπορ σιλουέτα του μοντέλου.

Η παλέτα των χρωμάτων του Q3 είναι αρκετά… φανταχτερή! Για του λόγου το αληθές, το Q2 της δοκιμής μας που ήταν κίτρινο, τραβούσε τα βλέμματα και έκανε πολύ κόσμο στο δρόμο να μας… μπερδέψει με τη συμπαθή επαγγελματική τάξη των οδηγών ταξί. Όμως όταν οι… πελάτες πλησίαζαν το Q2, διαπίστωναν πως το συγκεκριμένο αυτοκίνητο μόνο ταξί δεν ήταν!

Στο εσωτερικό συναντούμε αυτούσιο το ταμπλό του Α3, το οποίο διακρίνεται τόσο για την άψογη εργονομία του, όσο και για την εξαιρετική κατασκευή του. Σημαντικό προτέρημα του συγκεκριμένου ταμπλό αδιαμφισβήτητα αποτελεί το μικρό «βάθος» του, μιας και με αυτόν τον τρόπο έχει εξοικονομηθεί πολύτιμος χώρος για την καμπίνα των επιβατών, δίχως να γίνεται η παραμικρή παραχώρηση σε τομείς όπως αυτός της ηχομόνωσης.

Τα υλικά είναι ό,τι καλύτερο μπορεί να συναντήσει κανείς στο Group, μιας και δεδομένα η Audi αποτελεί την «κορυφαία» μάρκα του και φυσικά η επιλογή είναι πάρα πολύ προσεκτική. Φυσικά το τεχνολογικό highlight το πολύ εύχρηστο σύστημα ΜΜΙ με την ευκρινέστατη οθόνη στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας. Δίχως υπερβολή, ένα από τα καλύτερα που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην αγορά.

Οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι σωστά τοποθετημένοι, ενώ τέσσερις ενήλικες θα βολευτούν πολύ άνετα στο σαλόνι του Q2. Γιατί τέσσερις κι όχι πέντε; Διότι μπορεί όλες οι εκδόσεις πλην της δίλιτρης ντίζελ να είναι προσθιοκίνητες, εντούτοις επειδή η τελευταία προσφέρεται και με σύστημα Quattro, έχει προβλεφθεί τούνελ μετάδοσης, το οποίο περιορίζει τον χώρο για τα πόδια του μεσαίου επιβάτη του πίσω καθίσματος.

Μολονότι, λοιπόν, δικίνητο πλην της κορυφαίας ντίζελ έκδοσής του, το Q2 έχει αυξημένες δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου, καθώς η απόσταση από το έδαφος είναι 14,5 εκατοστά και βοηθά ώστε αφενός να περνά από σημεία στα οποία τα «συμβατικά» μοντέλα θα συναντούσαν δυσκολίες, αφετέρου να επιτρέπει στον οδηγό να κάθεται κάπως πιο ψηλά. Κι αυτό είναι πολύ βολικό στις καθημερινές μετακινήσεις εντός κι εκτός πόλης.

Παρά το ύψος του, το Q2 δεν παρουσιάζει την παραμικρή ευπάθεια σε πλευρικούς ανέμους, ενώ χάρη στην ιδανική ρύθμιση της ανάρτησης καταφέρνει να περιορίζει στο ελάχιστο τις κλίσεις του αμαξώματος. Αεροδυναμικούς θορύβους δεν θα ακούσουν οι επιβάτες ούτε κοντά στην τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου, ενώ χάρη στο άμεσο και μεταβαλλόμενου λόγου τιμόνι, οι ελιγμοί γίνονται… παιχνιδάκι.

Για το τέλος αφήσαμε τα του κινητήρα. Ο «μικρός» TDi του 1,6 λίτρου είναι ιδανική επιλογή για το Q2. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας η κατανάλωσή του δεν ξεπέρασε τα 6 λίτρα, με τις διαδρομές να είναι κατά βάση εντός της Αθήνας. Συνεργάζεται άψογα με το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων, ενώ εναλλακτικά υπάρχει και «επτάρι» αυτόματο διπλού συμπλέκτη, με κόστος περίπου 3.000 ευρώ.

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 1.598 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 116 hp/3.250 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 250 Nm/1.500 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson

Ανάρτηση πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Δίσκοι

Χώρος αποσκευών: 405 Lt

Επιτάχυνση 0-100: 10.3’’

Τελική ταχύτητα: 197 χλμ/ώρα

Ρεζερβουάρ: 50 lt

Κατανάλωση (μικτή) 4,4 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 114 γρ.

Τιμή: 27.360 ευρώ

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος