Οδηγούμε: Alfa Romeo Stelvio 2.0 (vid+pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on March 14, 2018, 6:00 am
25 secs

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Μόδα είναι και δεν ξέρουμε εάν θα περάσει. Όμως μέχρι να περάσει, ας την απολαύσουμε. Ας απολαύσουμε, δηλαδή, τα SUV που κατασκευάζουν εταιρίες, οι οποίες μέχρι πριν από μερικά χρόνια θα ήταν ιεροσυλία να έλεγε κανείς πως θα δημιουργούσαν μοντέλα που θα απείχαν παρασάγγας από το «σπορ» και το «fun to drive».

Η Alfa Romeo τόλμησε. Και από αισθητικής άποψης, τουλάχιστον δικαιώθηκε με την κατασκευή της Stelvio. Έναν χρόνο έπειτα από το πανευρωπαϊκό λανσάρισμά της και περίπου εννέα μήνες έπειτα από την άφιξή της, ήρθε η ώρα να την οδηγήσουμε. «Κάλλιο αργά, παρά ποτέ» θα πει κανείς. Αν είναι, όμως, να περιμένεις μια τέτοια «κυρία», χαλάλι η υπομονή. Περίπου…

Πάμε στο… παρασύνθημα! Alfa Romeo Stelvio. Ένα όνομα βγαλμένο από ένα θρυλικό τμήμα των Άλπεων με διαδοχικές στροφές, το οποίο είναι η… χαρά του οδηγού. Κι αυτό ήθελαν να κάνουν οι Ιταλοί με τη Stelvio. Να προσφέρουν, δηλαδή, χαρά στον Alfisti, ο οποίος έβλεπε τον ανταγωνισμό να προσφέρει συνεχώς προτάσεις στις διάφορες κατηγορίες των SUV, όμως δεν είχε κάτι ιταλικό να επιλέξει. Για την ακρίβεια, κάτι… άλφα Alfa!

«Τα κατάφεραν οι Ιταλοί;» θα αναρωτηθεί δικαίως κανείς. Αγόγγυστα θα μπορούσε κανείς να απαντήσει καταφατικά. Όμως πάντα υπάρχουν και κάποιες δεύτερες σκέψεις για να προσγειώσουν στην πραγματικότητα. Δεύτερες σκέψεις που δεν έχουν να κάνουν με το αυτοκίνητο καθαυτό, αλλά με κάποιους επιμέρους παράγοντες.

Ναι, σχεδιαστικά οι Ιταλοί παίρνουν άριστα. Πανέμορφη εξωτερικά, επιβλητική με το μέγεθός της, με πολλά στοιχεία… Giulia, η Stelvio αδιαμφισβήτητα είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα αυτοκίνητα της κατηγορία του. Βεβαίως οι Ιταλοί σχεδόν ποτέ δεν είχαν θέματα με το στιλ. Αλλού τα έβρισκαν… σκούρα, όμως κι αυτά τα θεματάκια σιγά-σιγά τα λύνουν.

Το εσωτερικό είναι… Giulia και δεν θα περίμενε κανείς κάτι διαφορετικό, διότι «ομάδα που κερδίζει, δεν την αλλάζεις». Μοντέρνο, καλοφτιαγμένο, όμορφο, ποιοτικό, δίχως ζητήματα συναρμογής, με εντυπωσιακά δερμάτινα καθίσματα που προσφέρουν (όχι κορυφαία, αλλά) καλή πλευρική στήριξη και με την εργονομία να κινείται σε υψηλό επίπεδο.

Σοβαρά παράπονα από το εσωτερικό της Stelvio δεν μπορεί να έχει κάποιος, όμως, για να επανέλθουμε σε αυτούς τους «επιμέρους παράγοντες» που λέγαμε και πιο πάνω, δεν είναι δυνατόν η οθόνη του συστήματος πολυμέσων στο κέντρο της κονσόλας να μην είναι αφής. Ειδικά όταν θέλεις να κάνεις την υπέρβαση και να μπεις στο… μάτι του γερμανικού ανταγωνισμού.

Το πλαίσιο είναι σε γενικές γραμμές καλό. Κάποιες στρεβλώσεις τις παρατηρήσαμε, ειδικά σε καταστάσεις στις οποίες το αυτοκίνητο κλήθηκε να κινηθεί σε κάπως πιο ανώμαλο έδαφος. Όμως σε σχέση με το παρελθόν της Alfa Romeo, είναι… πταίσματα! Τα διακριτικά Q4 μαρτυρούν πως πρόκειται για τετρακίνητοι μοντέλο, με την κίνηση να μεταφέρεται αρχικά στους πίσω τροχούς και μέσω πολύδισκου συμπλέκτη μέρος της ροπής να πηγαίνει και στους μπροστινούς όποτε αυτό κρίνεται αναγκαίο από τον ηλεκτρονικό εγκέφαλο.

Στην αυτοκινητόδρομο η Stelvio είναι σταθερή, επιταχύνει με χαρακτηριστική άνεση και διατηρεί υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα για… πλάκα. Στα στριφτερά κομμάτια ξεδιπλώνει τις χάρες της ούσα σταθερή και προβλέψιμη, ενώ το πλήθος ηλεκτρονικών συστημάτων είναι εκεί για να παρέμβει όποτε οι συνθήκες το απαιτήσουν. Όμως δεν θα χρειαστεί. Ως SUV έχει αρκετές ικανότητες και σε κίνηση εκτός δρόμου, όμως, κακά τα ψέματα, όποιος αγοράσει Stelvio δεν θα την επιλέξει για να πηγαίνει στα όρη και στα άγρια βουνά. Μια τόσο κομψή Ιταλίδα είναι για τα… σαλόνια! Τα αλώνια είναι για άλλου είδους αυτοκίνητα. Όπως και να ‘χει, όμως, υπάρχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος, υπάρχει τετρακίνηση, οπότε… γιατί όχι;

Σε ό,τι έχει να κάνει με τον κινητήρα, ο δίλιτρος υπερτοφοδοτούμενος με τους 280 ίππους αναδεικνύει τα πλεονεκτήματα της Stelvio. Χαρίζει εκρηκτικές επιδόσεις, όμως υπάρχει το αντίστοιχο τίμημα στην κατανάλωση, η μέση τιμή της οποίας θέλει… κόπο για να πέσει σε μονοψήφιο αριθμό. Ο ήχος του είναι εντυπωσιακός, ενώ η συνεργασία με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της ZF είναι πολύ καλή. Τα φρένα ακινητοποιούν με ασφάλεια το βαρύ αμάξωμα.

Βέβαια, όπως είχαμε επισημάνει και στην περίπτωση της Giulia, το γεγονός πως η διαθέσιμη γκάμα των κινητήρων βενζίνης και ντίζελ ξεκινά από τα δύο λίτρα (2,2 για τον ντίζελ) είναι κάτι που αποτελεί τροχοπέδη στην εμπορική πορεία των μοντέλων σε αγορές όπως η ελληνική. Διότι στη χώρα μας είναι… έγκλημα να έχει κάποιος ένα αυτοκίνητο μεγάλου κυβισμού. Αλλά, πού θα πάει; Κάποια στιγμή θα γίνουμε κι εμείς Ευρωπαίοι…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: Βενζίνης, 1.995 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 280 hp/5.250 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 400 Nm/2.250 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Διπλά ψαλίδια

Ανάρτηση πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Δίσκοι

Χώρος αποσκευών: 525 Lt

Επιτάχυνση 0-100: 5,7’’

Τελική ταχύτητα: 230 χλμ/ώρα

Ρεζερβουάρ: 64 lt

Κατανάλωση (μικτή) 7 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 161 γρ.

Τιμή: 70.300 ευρώ

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος