Οδηγούμε: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 Q4 (vid+pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on September 24, 2018, 6:20 am
32 secs

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Σαγηνευτική, μοναδική, σκέτη… αμαρτία! Η Alfa Romeo Giulia από την πρώτη στιγμή της παρουσίασής της πριν από δύο και πλέον χρόνια, κατάφερε να κατακτήσει τα πλήθη ως άλλη… Μόνικα Μπελούτσι, κάνοντας τις κυρίες να τη θαυμάζουν και τους κυρίους να την… ποθούν. Διόλου τυχαίο πως δημιουργήθηκαν έως και λίστες αναμονής για μια Giulia, με τους υποψήφιους αγοραστές να είναι διατεθειμένοι να περιμένουν κάμποσους μήνες για να παρκάρουν μία από δαύτες στο γκαράζ τους. Διότι τη Giulia στον δρόμο δεν την αφήνεις!

Εξαρχής, η αποστολή της ήταν ξεκάθαρη: να μπορέσει να… ταράξει τα νερά της πολύ απαιτητικής κατηγορίας των Premium οικογενειακών μοντέλων, κάνοντας τη διαφορά. Και θα έλεγε κανείς πως σε μεγάλο βαθμό τα κατάφερε, μολονότι ο ανταγωνισμός είναι ισχυρός και η κομψή ιταλίδα έπρεπε να αντιμετωπίσει μοντέλα από τη γερμανική αγορά κυρίως, τα οποία δεκαετίες τώρα έχουν θέσει ψηλά τον πήχη στη συγκεκριμένη κατηγορία.

Με τη Giulia, λοιπόν, οι Ιταλοί κατόρθωσαν να ξανακάνουν την cuore sportive να ξαναχτυπήσει δυνατά! Και βήμα-βήμα άρχισαν να βγάζουν κι άλλα «όπλα» από τη φαρέτρα τους, με αποκορύφωμα τη διαστημική Quadrifoglio των 510 ίππων. Ένα αυτοκίνητο που πολλοί θαυμάζουν, όμως λίγοι έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν, μιας και τη σήμερον ημέρα περίπου 1150.000 ευρώ δεν… περισσεύουν σε κανέναν.

Μια πιο «γήινη» πρόταση, λοιπόν, ήταν επιτακτική ανάγκη για την Alfa Romeo, ώστε καλύψει το «κενό» ανάμεσα στη βασική έκδοση της Giulia με τον δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα, και αυτή με το τετράφυλλο τριφύλλι. Μια έκδοση που υλοποιήθηκε με το όνομα Veloce. Ένα όνομα συνώνυμο των σβέλτων μοντέλων της Alfa Romeo από το 1962, όταν η πρώτη Giulia Spider Veloce βγήκε από τη γραμμή παραγωγής.

Παρότι Veloce, η συγκεκριμένη μπλε Giulia ήταν αρκετά διακριτική ως προς την εμφάνισή της, αποφεύγοντας εξτραβαγκάντσες του παρελθόντος. Ο σχεδιασμός της Giulia, άλλωστε, είναι μοναδικός. Όσο προκατειλημμένος και να είναι κάποιος, σχεδιαστικό ψεγάδι δεν μπορεί να βρει. Αντιθέτως, με την κομψή σιλουέτα της «φωνάζει» πως είναι παιδί της ιταλικής σχεδιαστικής σχολής, έχοντας έναν ξεχωριστό κι άκρως θελκτικό χαρακτήρα.

Κι αν η πρώτη εικόνα που σου μένει πάντα σε ένα αυτοκίνητο είναι η εξωτερική, έρχεται και το εσωτερικό για να πιστοποιήσει πως η Giulia δεν φτιάχτηκε για να διαβεί τον δικό της μοναχικό δρόμο, αλλά για να φέρει ανατροπές σε μια κατηγορία στην οποία παραδοσιακά τα τελευταία χρόνια οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν τη μερίδα του λέοντος από κάθε άποψη.

Μοντέρνο και τεχνολογικό προηγμένο εσωτερικό, δίχως εργονομικές ατέλειες, με τα στρογγυλά όργανα να παραπέμπουν στις παλιές, παραδοσιακές Alfa Romeo, την ώρα που η μεγάλη οθόνη ακριβώς στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας έρχεται να δώσει έναν ακόμα πιο σύγχρονο τόνο στο ταμπλό. Η ποιότητα είναι εξαιρετική, ενώ στα highlights ασφαλώς και συναντούμε το μπουτόν ενεργοποίησης του κινητήρα που βρίσκεται στο flat bottomed τιμόνι. Όπως συμβαίνει και στις Ferrari, δηλαδή!

Οι χώροι είναι εξαιρετικοί τόσο για τους επιβάτες, όσο και για τις αποσκευές και τα μικροαντικείμενά τους. Τυπική… Alfa Romeo η συμπεριφορά της Giulia, απόλυτα ελεγχόμενη υπό οποιεσδήποτε συνθήκες. Και μάλιστα με… πίσω κίνηση, μιας και οι Ιταλοί επέλεξαν αυτόν τον τρόπο μετάδοσης για την «καλλονή» τους.

Μέσα στους θόλους και δίπλα στις, όµορφης αισθητικής, ελαφρού κράµατος ανθρακί ζάντες, συναντάµε µπροστά διπλά αλουμινένια ψαλίδια και πίσω πολλαπλούς συνδέσµους, «δεµένα» όλα τούτα µε αντιστρεπτικές ράβδους. Μιας κι αναφερθήκαμε στη λέξη «αλουμίνιο», τούτο έχει χρησιμοποιηθεί στο καπό, στα φτερά και στις πόρτες, προκειμένου να εξοικονομηθούν αρκετά κιλά.

Κάτω από το μακρύ καπό συναντούμε τον νέο αλουμινένιο βενζινοκινητήρα των 2 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 280 ίππους στις 5.250 σ.α.λ. και 400 Nm ροπής από τις 2.250 σ.α.λ. Η αύξηση της ιπποδύναμης ήρθε έπειτα από αλλαγή της χαρτογράφησης του εγκεφάλου προς το… επιθετικότερο. Αποτέλεσμα είναι η Giulia Veloce να μεταμορφωθεί σε ένα… πύραυλο εδάφους-εδάφους, με τα 100 χιλιόμετρα από στάση να έρχονται σε περίπου 5’’ και την τελική ταχύτητα να ξεπερνά τα 240 χιλιόμετρα την ώρα.

Βέβαια ένα τέτοιο μοτέρ δεν θα μπορούσε να μη συνεργάζεται με ένα εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων της ZF, το οποίο προσφέρεται με paddles πίσω από τη στεφάνη του τιμονιού. Ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που θα επιλέξει κανείς από τον περιστροφικό διακόπτη «DNA», η κατανάλωση μπορεί να κινηθεί κοντά στην εργοστασιακή μέτρηση των 6,4 λίτρων, όμως αν θέλεις πραγματικά να απολαύσεις τις αρετές αυτής της Ιταλίδας, είναι μονόδρομος να πατήσεις το γκάζι στο πάτωμα. Και σε μια τέτοια περίπτωση η κατανάλωση είναι σχεδόν η διπλάσια. Τουλάχιστον αυτό έδειξε η σχετική μέτρηση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας.

Το πλαίσιο είναι απλά μαγικό, το τιμόνι φανταστικό παρότι αρκετά «κοντό» με συνέπεια να αυξάνεται σημαντικά ο κύκλος στροφής, ενώ οι αναρτήσεις αποσβαίνουν τις ανωμαλίες, παρότι το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με ελαστικά run flat. Δίχως υπερβολή η Giulia με το… καλημέρα σου ζητά να βρεις έναν «στριφτερό» δρόμο μακριά από τους αυτοκινητοδρόμους, για να την πιέσεις λίγο παραπάνω και να την απολαύσεις. Άλλωστε κι αυτό το σύστημα ηλεκτρονικά ελεγχόμενης τετρακίνησης, με τη ροπή να μοιράζεται έως και 60% στον εμπρόσθιο άξονα, το οποίο έρχεται για να διορθώσει τις όποιες οδηγικές παραφωνίες…

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας: Βενζίνης, 1.995 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 280 hp/5.250 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 400 Nm/2.250 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Διπλά ψαλίδια

Ανάρτηση πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Αεριζόμενοι δίσκοι

Επιτάχυνση 0-100: 5,2’’

Τελική ταχύτητα: 240 χλμ/ώρα

Χώρος αποσκευών: 480 lt

Ρεζερβουάρ: 52 lt

Κατανάλωση (μικτή): 6,4 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 148 γρ

Τιμή: 54.300 ευρώ

Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: 56.630

 

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος