Οδηγούμε: Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDM (pics)

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on August 20, 2017, 11:15 am
15 secs

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Η αποστολή της είναι ξεκάθαρη: να μπορέσει να… ταράξει τα νερά της πολύ απαιτητικής κατηγορίας των Premium οικογενειακών μοντέλων, κάνοντας τη διαφορά. Και θα έλεγε κανείς πως σε μεγάλο βαθμό η Alfa Romeo Giulia τα καταφέρνει.

Το έργο της μόνον εύκολο δεν είναι. Όμως οι Ιταλοί έβαλαν τα δυνατά τους, γνωρίζοντας ίσως πως τούτη η Giulia μπορεί να αποτελέσει την απαρχή μιας νέας εποχής για την Alfa Romeo, μιας εποχής που προδιαγράφεται πολύ πιο σπορτίφ, ποιοτική και πρωτοποριακή. Άλλωστε και το αμέσως επόμενο δείγμα γραφής, η Stelvio, ήρθε για να επιβεβαιώσει του λόγου το αληθές.

Ο σχεδιασμός της Giulia είναι μοναδικός. Όσο προκατειλημμένος και να είναι κάποιος, σχεδιαστικό ψεγάδι δεν μπορεί να βρει. Αντιθέτως, με την κομψή σιλουέτα της «φωνάζει» πως είναι παιδί της ιταλικής σχεδιαστικής σχολής, έχοντας έναν ξεχωριστό κι άκρως θελκτικό χαρακτήρα.

Κι αν η πρώτη εικόνα που σου μένει πάντα σε ένα αυτοκίνητο είναι η εξωτερική, έρχεται και το εσωτερικό για να πιστοποιήσει πως η Giulia δεν φτιάχτηκε για να διαβεί τον δικό της μοναχικό δρόμο, αλλά για να φέρει ανατροπές σε μια κατηγορία στην οποία παραδοσιακά τα τελευταία χρόνια οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν τη μερίδα του λέοντος από κάθε άποψη.

Μοντέρνο και τεχνολογικό προηγμένο εσωτερικό, δίχως εργονομικές ατέλειες, με τα στρογγυλά όργανα να παραπέμπουν στις παλιές, παραδοσιακές Alfa Romeo, την ώρα που η μεγάλη οθόνη ακριβώς στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας έρχεται να δώσει έναν ακόμα πιο σύγχρονο τόνο στο ταμπλό. Η ποιότητα είναι εξαιρετική, ενώ στα highlights ασφαλώς και συναντούμε το μπουτόν ενεργοποίησης του κινητήρα που βρίσκεται στο flat bottomed τιμόνι. Όπως συμβαίνει και στις Ferrari, δηλαδή!

Οι χώροι είναι εξαιρετικοί τόσο για τους επιβάτες, όσο και για τις αποσκευές και τα μικροαντικείμενά τους. Τυπική… Alfa Romeo η συμπεριφορά της Giulia, απόλυτα ελεγχόμενη υπό οποιεσδήποτε συνθήκες. Και μάλιστα με… πίσω κίνηση, μιας και οι Ιταλοί επέλεξαν αυτόν τον τρόπο μετάδοσης για την «καλλονή» τους. Μέσα στους θόλους και δίπλα στις, όµορφης αισθητικής, 18άρες ελαφρού κράµατος µατ ζάντες, συναντάµε µπροστά διπλά ψαλίδια και πίσω πολλαπλούς συνδέσµους, «δεµένα» όλα τούτα µε αντιστρεπτικές ράβδους.

Κάτω από το μακρύ καπό συναντούμε τον νέο αλουμινένιο πετρελαιοκινητήρα των 2,2 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 180 ίππους στις 3.750 σ.α.λ. και 450 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. Εσχάτως η γκάμα απέκτησε και βενζινοκινητήρα. Η Giulia της δοκιμής μας εφοδιαζόταν με το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, το οποίο έχει πολύ καλή λειτουργία, ενώ χάρη στα μεγάλων διαστάσεων paddles στο τιμόνι, μπορούν να γίνουν και χειροκίνητα οι αλλαγές των σχέσεων.

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας: 2.143 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 180 hp/3.750 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 380 Nm/1.500 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Διπλά ψαλίδια

Ανάρτηση πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Αεριζόμενοι δίσκοι

Επιτάχυνση 0-100: 7,1’’

Τελική ταχύτητα: 230 χλμ/ώρα

Χώρος αποσκευών: 480 lt

Ρεζερβουάρ: 52 lt

Κατανάλωση (μικτή): 4,2 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 109 γρ

Τιμή: 44.750 ευρώ

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος