Νέα Mercedes S-Class: Πρότυπο αποδοτικότητας και άνεσης

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Posted on November 05, 2017, 8:19 pm

Στα σημαντικότερα χαρακτηριστικά της νέας S-Class συγκαταλέγεται μια ολοκαίνουρια και άκρως αποδοτική σειρά κινητήρων με διάφορες νέες τεχνολογίες για τον εξηλεκτρισμό του συστήματος μετάδοσης κίνησης. Το Intelligent Drive κάνει άλλο ένα βήμα προς την αυτόνομη οδήγηση. Επιπλέον, ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης της premium κατηγορίας στους τομείς της άνεσης και της ευεξίας θέτει νέα πρότυπα στον εσωτερικό χώρο. Στη νέα S-Class κάνουν ντεμπούτο τρεις εντελώς νέοι κινητήρες: 6κύλινδροι εν σειρά πετρελαιοκινητήρες και βενζινοκινητήρες και ένας νέος βενζινοκινητήρας V8 biturbo. Εκτός αυτού, η Mercedes-Benz σχεδιάζει την κυκλοφορία ενός υβριδικού αυτοκινήτου με ηλεκτρική αυτονομία περίπου 50 χιλιομέτρων. Παράλληλα, παγκόσμια πρεμιέρα κάνουν και επαναστατικές τεχνολογίες, όπως η ενσωματωμένη μίζα-δυναμό 48 volt και ο πρόσθετος ηλεκτρικός συμπιεστής.

 

 

Το κορυφαίο μοντέλο της Mercedes-Benz πραγματοποιεί ακόμα ένα άλμα προς την αυτόνομη οδήγηση και αναβαθμίζει το Intelligent Drive στο επόμενο επίπεδο. Η ενεργή υποβοήθηση απόστασης DISTRONIC και η ενεργή υποβοήθηση διεύθυνσης – ACTIVE STEERING ASSIST-προσφέρουν στον οδηγό ακόμα πιο άνετη υποβοήθηση για τη διατήρηση απόστασης ασφαλείας και την ασφαλή διεύθυνση του αυτοκινήτου. Η ταχύτητα ρυθμίζεται πλέον αυτόματα, για παράδειγμα, πριν από στροφές, διασταυρώσεις ή την είσοδο σε κυκλική πορεία (οι επιμέρους λειτουργίες ενδέχεται να διαφέρουν ανάλογα με τη χώρα).

 

 

Οι προβολείς MULTIBEAM LED επιτρέπουν ταχύτατη και απολύτως ακριβή προσαρμογή των προβολέων στην τρέχουσα κατάσταση κυκλοφορίας. Ο φωτισμός μεγάλης σκάλας ULTRA RANGE παράγει τη μέγιστη νομικά επιτρεπόμενη ένταση φωτισμού, με αποτέλεσμα η φωτεινότητα της μεγάλης σκάλας να υπερβαίνει την τιμή αναφοράς του 1 LUX (μονάδα μέτρησης φωτινής ισχύος ανα περιοχή)  σε απόσταση άνω των 650 μέτρων. Άλλα κύρια σημεία της νέας S-Class αποτελούν η λειτουργία ROAD SURFACE SCAN, η οποία αναγνωρίζει εκ των προτέρων τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, και η λειτουργία κλίσης σε στροφές. Η ναυαρχίδα της Mercedes-Benz ήταν το πολυτελές saloon με τις υψηλότερες πωλήσεις παγκοσμίως το 2016. Από το 2013, οι πωλήσεις της εταιρείας έχουν υπερβεί τα 300.000 saloon. Σήμερα, κυκλοφορούν έξι διαφορετικές εκδόσεις αμαξωμάτων για την S-Class.

 

Η μοντέρνα πολυτέλεια στη νέα S-Class αντανακλάται στην υψηλή ποιότητα των υλικών και της κατασκευής. Το κύρος και η τεχνολογική πρωτοπορία αποκτούν ακόμη περισσότερη απτή αξία. Όλα τα μοντέλα είναι εξοπλισμένα με νέα μάσκα ψυγείου: οι εκδόσεις με εξακύλινδρους και οκτακύλινδρους κινητήρες διαθέτουν μάσκα ψυγείου με τρεις διπλές γρίλιες χρωμίου και κάθετες μαύρες γυαλιστερές ράβδους. Η έκδοση saloon με μακρύ μεταξόνιο και κινητήρα V12 εξοπλίζεται με μάσκα ψυγείου με πρόσθετες, κάθετες ράβδους χρωμίου.

Το αναβαθμισμένο μπροστινό τμήμα του αυτοκινήτου, με πολλά διακοσμητικά στοιχεία χρωμίου, υπογραμμίζει το μοναδικό κύρος της Mercedes-Maybach. Νέο χαρακτηριστικό αποτελεί επίσης το λογότυπο Maybach ανάμεσα στις γρίλιες της μάσκας του ψυγείου στην πλευρά του οδηγού. Σε συνδυασμό με τους νέους προβολείς MULTIBEAM LED (βασικός εξοπλισμός), η S-Class αποκτά τρία επιβλητικά φωτιστικά σώματα ως στοιχείο αποκλειστικής σχεδίασης. Ένα ακόμα νέο χαρακτηριστικό είναι ο μπροστινός προφυλακτήρας με μεγάλες εισαγωγές αέρα και σπορ εμφάνιση.

Το πίσω τμήμα αναδεικνύεται από τα νέα φωτιστικά σώματα LED με εμφάνιση κρυστάλλου, τα οποία μοιάζουν με πολύτιμες πέτρες και δημιουργούν μία χαρακτηριστική εικόνα μέρα και νύχτα. Εντυπωσιακά νέα χαρακτηριστικά είναι το φωτεινό θέαμα που προσφέρουν τα πίσω φώτα κατά το κλείδωμα και το ξεκλείδωμα του αυτοκινήτου, καθώς και τα τρία οριζόντια ζεύγη οπτικών ινών. Όλα τα μοντέλα διαθέτουν κάτω τμήμα προφυλακτήρα νέας σχεδίασης, με ενσωματωμένο, εμφανές πλαίσιο συγκράτησης απολήξεων. Οι απολήξεις πλαισιώνονται από ένα διακοσμητικό στοιχείο χρωμίου, το οποίο εκτείνεται σε όλο το πλάτος του αυτοκινήτου. Επτά νέες ζάντες αλουμινίου, με διάμετρο 17 έως 20 ιντσών, διατίθενται ως βασικός ή προαιρετικός εξοπλισμός.

Χαρακτηριστικό στοιχείο του εσωτερικού της νέας S-Class αποτελούν οι δύο νέες οθόνες υψηλής ανάλυσης, με διαγώνιο 12,3 ιντσών η καθεμία. Οπτικά, οι δύο οθόνες με ενιαίο κρύσταλλο διαμορφώνουν το κόκπιτ ευρείας οθόνης και, ως κεντρικό στοιχείο, υπογραμμίζουν τον οριζόντιο προσανατολισμό της σχεδίασης του εσωτερικού.

Όπως το όργανο πολλαπλών ενδείξεων, έτσι και το κόκπιτ ευρείας οθόνης διαθέτει μεγάλη οθόνη με εικονικά όργανα στο άμεσο οπτικό πεδίο του οδηγού, καθώς και κεντρική οθόνη πάνω από την κεντρική κονσόλα. Καθώς το κόκπιτ είναι πλήρως ψηφιακό, ο οδηγός μπορεί να ρυθμίζει τρία διαφορετικά στυλ οθόνης (“Classic”, “Sporty” και “Progressive“) και επιπλέον να διαμορφώνει ελεύθερα τις πληροφορίες και τις ενδείξεις που τον ενδιαφέρουν. Η νέα S-Class διαθέτει πλήκτρα αφής Touch Control στο τιμόνι, τα οποία αντιδρούν σε κινήσεις σάρωσης με το δάχτυλο, όπως η οθόνη ενός smartphone. Επιτρέπουν στον οδηγό να χειρίζεται το σύστημα infotainment χωρίς να χρειάζεται να απομακρύνει τα χέρια του από το τιμόνι.

Για το χειρισμό του συστήματος infotainment, υπάρχει επίσης το touchpad, το χειριστήριο στην κεντρική κονσόλα, καθώς και το σύστημα φωνητικών εντολών LINGUATRONIC, το οποίο συμπεριλαμβάνει για πρώτη φορά και λειτουργίες του οχήματος. Ο οδηγός μπορεί πλέον να ελέγχει με φωνητικές εντολές τον κλιματισμό και τις λειτουργίες θέρμανσης/αερισμού καθισμάτων, τον εσωτερικό φωτισμό (ατμοσφαιρικό φωτισμό, φωτισμό ανάγνωσης, φωτισμό χώρου πίσω επιβατών), τον αρωματισμό/ιοντισμό, τη λειτουργία μασάζ του καθίσματος και την οθόνη head-up. Ανάλογα με την έκδοση γλώσσας και τον εξοπλισμό του οχήματος, προσφέρονται έως και 450 μεμονωμένες φωνητικές εντολές. Ένα ακόμα νέο χαρακτηριστικό είναι ο χειρισμός του DISTRONIC και του cruise control από στοιχεία χειρισμού στο τιμόνι.

Στη νέα S-Class υπάρχουν  νέοι κινητήρες με τεχνολογία-ορόσημο:

Mercedes-Benz S 450 (κατανάλωση καυσίμου σε μικτό κύκλο: 6,6 l/100 km, εκπομπές CO2 σε μικτό κύκλο: 150 g/km) και S 500 (κατανάλωση καυσίμου σε μικτό κύκλο:

6,6 l/100 km, εκπομπές CO2 σε μικτό κύκλο: 150 g/km): Ο νέος, εξηλεκτρισμένος εξακύλινδρος εν σειρά κινητήρας ξεκινά από τη γραμμή εκκίνησης με δύο βαθμίδες ισχύος. Το μοντέλο S 450 (και σε έκδοση 4MATIC) αποδίδει 270 kW (367 hp) και ροπή στρέψης 500 Nm. Το S 500 αποδίδει ισχύ 320 kW (435 hp) και παρέχει 520 Nm. (Συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμων: 6,6 l/100 km; Συνδυασμένη εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα (CO2 ):150 g/km) Ο νέος, ευφυής τρόπος συμπίεσης, ο οποίος περιλαμβάνει πρόσθετο ηλεκτρικό συμπιεστή, καθώς και ενσωματωμένη μίζα-δυναμό (ISG), φροντίζει για εξαιρετικά υψηλή απόδοση ισχύος χωρίς υστέρηση. Η μίζα-δυναμό παρέχει προσωρινά πρόσθετη ροπή 250 Nm και αποδίδει επιπλέον ισχύ 16 kW. Σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο S 500 με κινητήρα V8, παρόμοιων επιδόσεων, οι εκπομπές CO2 του κινητήρα έχουν μειωθεί κατά περίπου 22 τοις εκατό.

Η σημαντική αναβάθμιση ισχύος των εξακύλινδρων βενζινοκινητήρων στα επίπεδα των προηγούμενων οκτακύλιδρων συνόλων αντικατοπτρίζεται και στις ονομασίες των μοντέλων: τα μοντέλα με τους νέους εξακύλινδρους κινητήρες φέρουν πλέον την ονομασία S 450 ή S 500.

Mercedes-Benz S 560 4MATIC (κατανάλωση καυσίμου σε μικτό κύκλο: 8,5 l/100 km, εκπομπές CO2 σε μικτό κύκλο: 195 g/km) και Mercedes-Maybach S 560 4MATIC (κατανάλωση καυσίμου σε μικτό κύκλο: 9,3 l/100 km, εκπομπές CO2 σε μικτό κύκλο: 209 g/km): Ο νέος V8 έρχεται με 345 kW (469 hp) και 700 Nm. Ο κινητήρας biturbo συγκαταλέγεται ανάμεσα στους πιο οικονομικούς βενζινοκινητήρες V8 παγκοσμίως και καταναλώνει περίπου δέκα τοις εκατό λιγότερο καύσιμο από τον οκτακύλινδρο προκάτοχό του. Για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, τέσσερις κύλινδροι του νέου V8 απενεργοποιούνται ταυτόχρονα με τη βοήθεια του συστήματος μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων CAMTRONIC κατά την οδήγηση με μερικό φορτίο. Με αυτόν τον τρόπο μειώνονται οι απώλειες λόγω μεταβολής φορτίου, ενώ παράλληλα βελτιώνεται η συνολική απόδοση των υπόλοιπων τεσσάρων κυλίνδρων μέσω μετατόπισης του σημείου λειτουργίας προς υψηλότερα φορτία. Η θέση των στροβιλοσυμπιεστών στο V των σειρών κυλίνδρων είναι άλλο ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό.

Mercedes-Benz S 600 (κατανάλωση καυσίμου σε μικτό κύκλο: 11,6 l/100 km, εκπομπές CO2 σε μικτό κύκλο: 270 g/km: Η κορυφαία έκδοση κινητήρα της Mercedes-Benz είναι ο V12 με 390 kW (530 hp) και 830 Nm. Ο νέος δωδεκακύλινδρος κινητήρας στην Mercedes-Maybach S 650 αποδίδει 463 kW (630 hp) και μέγιστη ροπή 1000 Nm (κατανάλωση καυσίμου σε μικτό κύκλο: 12,7 l/100 km, εκπομπές CO2 σε μικτό κύκλο: 289 g/km).

Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ (κατανάλωση καυσίμου σε μικτό κύκλο: 8,9 l/100 km, εκπομπές CO2 σε μικτό κύκλο: 203 g/km): Για υψηλές επιδόσεις σε συνδυασμό με αισθητά μειωμένη κατανάλωση καυσίμου, ο 4λιτρος κινητήρας AMG V8 biturbo με σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων αντικαθιστά τον προηγούμενο V8 biturbo 5,5 λίτρων. Παρά το μικρότερο κυβισμό, ο νέος κινητήρας αποδίδει 450 kW (612 p). Η Mercedes-AMG S 65 είναι εξοπλισμένη με δωδεκακύλινδρο κινητήρα, ο οποίος αναπτύσσει 463 kW (630 hp) και 1000 Nm ροπής (κατανάλωση καυσίμου σε μικτό κύκλο: 11,9 l/100 km, εκπομπές CO2 σε μικτό κύκλο: 279 g/km).

Mercedes-Benz S 350 d 4MATIC (κατανάλωση καυσίμου σε μικτό κύκλο: 5,5 l/100 km, εκπομπές CO2 σε μικτό κύκλο: 145 g/km) και S 400 d 4MATIC (κατανάλωση καυσίμου σε μικτό κύκλο: 5,6 l/100 km, εκπομπές CO2 σε μικτό κύκλο: 147 g/km), ο νέος εξακύλινδρος, εν σειρά πετρελαιοκινητήρας κάνει πρεμιέρα σε δύο κατηγορίες ισχύος: 210 kW (286 hp) και 600 Nm και 250 kW (340 hp) και 700 Nm. Παρά τη σημαντική αύξηση της ισχύος συγκριτικά με τον προκάτοχό του, ο νέας κινητήρας καταναλώνει έως και έξι τοις εκατό λιγότερο καύσιμο. Στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κορυφαίου μέλους της οικογένειας πετρελαιοκινητήρων συγκαταλέγεται η διαδικασία καύσης με αυλακωμένο έμβολο (“stepped-bowl”), η υπερπλήρωση με στροβιλοσυμπιεστές καυσαερίων δύο σταδίων και, για πρώτη φορά, η χρήση του συστήματος μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων CAMTRONIC. Η σχεδίασή του χαρακτηρίζεται από αλουμινένιο μπλοκ κινητήρα και χαλύβδινα έμβολα, καθώς και περαιτέρω βελτιωμένη επίστρωση NANOSLIDE® στα τοιχώματα των κυλίνδρων.

Ο νέος εξακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας είναι σχεδιασμένος για να συμμορφώνεται με τη μελλοντική νομοθεσία περί εκπομπών (RDE – Real Driving Emissions). Όλα τα εξαρτήματα που συμβάλλουν στην αποτελεσματική μείωση των εκπομπών καυσαερίων είναι τοποθετημένα απευθείας πάνω στον κινητήρα. Η ολοκληρωμένη τεχνολογική προσέγγιση, η οποία συνδυάζει με τη νέα διαδικασία καύσης με αυλακωμένο έμβολο (“stepped-bowl”), δυναμική, πολύοδη επανακυκλοφορία καυσαερίων και εκ των υστέρων επεξεργασία καυσαερίων κοντά στον κινητήρα, για πρώτη φορά, μαζί με σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων, επιτρέπει την περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης με χαμηλές εκπομπές ρύπων. Λόγω της τοποθέτησής του με μόνωση κοντά στον κινητήρα, το σύστημα εκ των υστέρων επεξεργασίας καυσαερίων παρουσιάζει χαμηλές θερμικές απώλειες και διασφαλίζει εξαιρετικά ευνοϊκές συνθήκες λειτουργίας.

Προτεινόμενες τιμές λιανικής στην Ελλάδα

Μοντέλο Κοντό μεταξόνιο Μακρύ μεταξόνιο  
S 350 d
(4MATIC)
129.949

137.264

126.965

134.694

S 400 d
(4MATIC)
136.670

144.903

133.843

141.730

S 450
(4MATIC)
139.461

143.945

138.504

143.612

S 500 160.776 160.383
S 560
(4MATIC)
166.751

171.188

165.856

171.147

S 600 274.510
AMG S 63 4MATIC+ 252.673
AMG S 65 389.630
Maybach S 560
(4MATIC)
204.093

217.955

Maybach S 650 328.635

Τιμές σε ευρώ συμπερ. ΦΠΑ

 

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος

Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος