Η (στρατηγική) επιλογή του Τσίπρα να βγει ο ίδιος μπροστά

Λάζαρος Καλλιανιώτης
Posted on August 07, 2018, 8:15 am
1 sec

 

Του Λάζαρου Καλλιανιώτη

 

Στην επιστήμη της πολιτικής επικοινωνίας, σεργιανίζουν δεκάδες ακαδημαϊκές θεωρίες.

Που διδάσκονται στα πανεπιστημιακά έδρανα, και όχι φυσικά στον καθρέφτη της… αυτοαποθέωσης όσων αυτοχαρακτηρίζονται “επικοινωνιολόγοι”, και ταλαιπωρούν με την κενότητα της άγνοιάς τους, τη δημόσια σφαίρα.

Κυρίαρχη ωστόσο θεωρία, είναι ένα συμπέρασμα βγαλμένο μέσα από τη ζωή.

Το μέσο είναι το μήνυμα.

Το κατάλληλο σύμβολο και η διαχείρισή του, όπως συνήθιζε μονότονα να επιμένει ο Φρανσουά Μιτεράν.

Στην Ελλάδα της Μεταπολίτευσης, με το πρωθυπουργοκεντρικό πολίτευμα, ο εκάστοτε ένοικος του Μεγάρου Μαξίμου είναι εκείνος που φθείρεται τελευταίος.

Κάτι που σημαίνει ότι, μέχρι τον τελικό λογαριασμό της φθοράς, διατηρεί το πλεόνασμα πολιτικού κεφαλαίου να διαθέσει.

Την επόμενη μέρα της ανείπωτης τραγωδίας των πυρκαγιών, ο Αλέξης Τσίπρας δείχνει ότι, είναι αποφασισμένος να βγει πλέον ο ίδιος μπροστά.

Και να σπαταλήσει μέρος του προσωπικού πολιτικού κεφαλαίου του, για να διορθώσει μέρος της ζημιάς.

Το έδειξε με τη συνάντηση που είχε στο Μέγαρο Μαξίμου με εκπροσώπους των πυρόπληκτων, αλλά και με την παρουσία του στο Λαύριο δίπλα στην Περιφερειάρχη Αττικής Ρένα Δούρου, το άλλο ισχυρό πρόσωπο της εξίσωσης του μέλλοντος.

Η οποία επίσης διατηρεί πλεόνασμα πολιτικού κεφαλαίου.

Οι επόμενοι μήνες θα καταδείξουν τα αποτελέσματα της παραπάνω στρατηγικής επιλογής του Πρωθυπουργού.

Συνήθως βέβαια, το αποτέλεσμα προκύπτει και ως “τέκνο της συγκυρίας”.

Χωρίς να αναιρεί τη στόχευση της αρχικής επιλογής.

Λάζαρος Καλλιανιώτης
Ο Λάζαρος Καλλιανιώτης είναι σύμβουλος στρατηγικής και επικοινωνίας, πολιτικός αναλυτής